فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۷۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۳۱-۰۴-۱۴۰۴
کد ۱۰۷۸۹۰۸
انتشار: ۱۱:۲۶ - ۳۱-۰۴-۱۴۰۴

آیا دیابتی‌ها بدون محدودیت می‌توانند میوه مصرف کنند؟

آیا دیابتی‌ها بدون محدودیت می‌توانند میوه مصرف کنند؟
دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در پاسخ به باوری مبنی بر اینکه افراد دیابتی می توانند بدون محدودیت هر میوه‌ای مصرف کنند، عنوان کرد که این باور فاقد شواهد علمی بوده و همه میوه‌ها چه میوه‌های ترش و چه میوه‌های شیرین حاوی کربوهیدرات هستند و قندخون را بالا می‌برند.

دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در پاسخ به اینکه آیا افراد دیابتی بدون محدودیت می توانند میوه مصرف کنند؟، مطرح کرد: همه میوه ها چه میوه های ترش و چه میوه های شیرین حاوی کربوهیدرات هستند و قندخون را بالا می برند. هر واحد میوه حاوی 15 گرم کربوهیدرات است، لذا باید در شمارش کربوهیدرات جهت تنظیم مقدار (دوز) انسولین لحاظ شود.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، افراد مبتلا به دیابت که انسولین دریافت نمی‌کنند، باید میوه را طبق تعداد واحد میوه‌ای که توسط متخصص تغذیه تعیین شده است، مصرف کنند. بنابراین، افراد دیابتی نباید به هر میزانی که دوست دارند میوه مصرف کنند.

برچسب ها: دیابت ، میوه ، مصرف
ارسال به دوستان
امیدواری سازمان سینمایی برای اکران بازی احتمالی ایران در جام جهانی برخورد هواپیما به یک آسمان‌خراش در چین/ یک کشته و ۱۳ زخمی مجید جلالی: همچنان شانس صعود به مرحله بعد را داریم علم الهدی: باید نقاط ضعف دشمن را برجسته کنیم سومین پیروزی هندبال ساحلی ایران در قهرمانی جهان "آنچه هنوز در مورد توافق با ایران به شما گفته نشده است" اسکان زائران مراسم تشییع در بیش از 1000 مدرسه تهران چمران خواستار بررسی راهکارهای حمایتی برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده شد سگ آبی روسی که خیلی کند است! (+تصاویر) مهلت ۸۷ روزه برای ثبت‌نام معافیت سربازی فرزندآوری بزرگ‌ترین عملیات ترافیکی تاریخ پلیس راهور برای وداع با رهبر شهید شیخ نعیم قاسم: «توافق چارچوب» بین لبنان و اسرائیل باطل و بی‌اعتبار است هشدار هواشناسی تهران برای وزش باد شدید و گرد و خاک از گاز خنده تا بیماری روانی؛ سرنوشت تلخ دندانپزشکی که پزشکی را متحول کرد مهار آتش‌سوزی گسترده در منطقه حفاظت‌شده خائیز خوزستان