فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۶۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۱۸-۰۳-۱۴۰۴
کد ۱۰۶۶۸۷۱
انتشار: ۱۴:۱۲ - ۱۸-۰۳-۱۴۰۴

۱۶ جرعه از این نوشیدنی محبوب بنوشید و از ابتلا به زوال عقل پیشگیری کنید

۱۶ جرعه از این نوشیدنی محبوب بنوشید و از ابتلا به زوال عقل پیشگیری کنید
محققان می‌گویند، با نوشیدن فقط ۱۶ جرعه قهوه در روز می‌توانید نه‌تنها پرانرژی باشید، بلکه از ابتلا به زوال عقل در امان بمانید.

بررسی‌های جدید نشان داده است، نوشیدن روزانه حداقل ۲۴۰ میلی‌لیتر از قهوه کافئین‌دار- تقریبا ۱۶ جرعه- به افراد کمک می‌کند تا روند پیری سالم‌تری داشته باشند. این نوشیدنی از خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن، اختلال شناختی که به زوال عقل مرتبط است و محدودیت‌های جسمانی کاسته شود.

به گزارش خبرآنلاین، گروهی از محققان دانشگاه هاروارد با هدایت دکتر سارا مهدوی، اطلاعات مربوط به ۴۷هزار نفر را، که در مدت ۳۰ سال جمع‌آوری شده بود، بررسی کردند. البته این محققان این بررسی را فقط روی زن‌ها انجام دادند.

نتیجه این تحقیق نشان داد، زنانی‌ که روزانه حداقل یک فنجان (۱۶ جرعه یا ۲۴۰ میلی‌لیتر) قهوه کافئین‌دار می‌نوشیدند، در مقایسه با دیگران کمتر دچار بیماری‌های مزمن، زوال عقل و مشکلات جسمانی شدند و وقتی آنها به سن ۷۰ سالگی رسیدند، سالمندی سالم‌تری داشتند.

بنابه گفته دکتر مهدوی، اگر فردی هنگام سالمندی، عاری از ۱۱ نوع بیماری مزمن رایج، همچون سرطان‌ها، دیابت، مشکلات روحی، اختلال‌های شناختی و مشکلاتی در حافظه باشد و درعین‌حال از سلامت روان خوبی برخوردار باشد او سالمندی سالمی دارد.

چنانچه هر کدام از زنان مورد بررسی، کمی بیشتر از دیگران قهوه مصرف کرده بودند (تقریبا یک و نیم فنجان بیشتر)، ۵ درصد بیش از دیگران از نظر جسمی و مغزی سالم‌تر بودند.

به‌گفته این گروه تحقیقاتی، نتایج تحقیق آنها نشان می‌دهد، قهوه کافئین‌دار، نه چای و نه قهوه بدون کافئین، از عملکردهای ذهنی و جسمی افراد در دوران پیری‌شان محافظت می‌کند.

درمقابل، نوشیدن روزانه نوشابه‌های شیرین مانند کوکاکولا یا پپسی، احتمال داشتن سالمندی سالم را تا ۱۹ درصد کاهش می‌دهد.

این تحقیق محققان هاروارد نشان می‌دهد، مصرف متعادل و منظم قهوه کافئین‌دار در کنار پیروی از سبک زندگی سالم، مانند تغذیه مناسب، ورزش و پرهیز از دخانیات، به حفظ سلامت ذهنی و جسمی در دوران سالمندی کمک می‌کند و از ابتلای فرد به هر نوع بیماری زوال عقل پیشگیری می‌کند.

منبع:

dailymail

برچسب ها: قهوه ، زوال عقل ، سالمندان
ارسال به دوستان
captcha
نخست‌وزیر عراق از خروج کامل نیروهای خارجی و پایان کار ائتلاف خبر داد تصادف مرگبار دو خودرو در محور آباده استان فارس دو کشته و شش مصدوم بر جای گذاشت بیانیه مداخله‌جویانه غربی‌ها درباره حقوق بشر در ایران و ابزار فشار سیاسی شاه کبری زیر پوستش چه شکلی است؟ (عکس) مزایده میلیونی خلیج مکزیک توسط آمریکا برای جبران بحران نفت مسکو: اوکراین تمایلی به بازگرداندن ۲۲۴ شهروند خود ندارد پیشنهاد ۶۰ میلیون یورویی بارسلونا برای جذب رودری ستاره منچسترسیتی دستگیری عاملان تعدی به مدیر برق عسلویه در پی ماینینگ غیرمجاز اسماعیل بقائی: تهدید زیرساخت‌های ایران نقض آشکار کنوانسیون‌های ژنو است خاطره جالب احمد زیدآبادی درباره ایرج، محمدعلی فردین و شناخت اشتباه مردم صداوسیما چه کرده که «مکتب حاج قاسم» هم سراغش نمی‌رود؟ قاتل خندانی که از راه بینی وارد مغز می شود؛ بررسی ظاهر و خطرات آمیب مغزخوار شاهکار غیرممکنی که خلبان روسی با میگ-29 خلق کرد؛ راز مانور زنگوله کووچر (+فیلم و عکس) نیچیروان بارزانی: ایران از تمرکز سلاح تحت کنترل دولت عراق حمایت می‌کند وزارت کشور کویت از خنثی‌سازی نقشه حمله پهپادی داعش خبر داد