فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۵۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۷-۰۲-۱۴۰۴
کد ۱۰۵۷۸۳۱
انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۷-۰۲-۱۴۰۴

محققان: مصرف چای سیاه و انواع توت‌ها می‌تواند به پیری سالم‌تر منجر شود

محققان: مصرف چای سیاه و انواع توت‌ها می‌تواند به پیری سالم‌تر منجر شود
محققان می‌گویند افرادی که غذاهای دارای فلاونوئید مانند چای و توت مصرف می‌کنند، دوره پیری سالم‌تری دارند.

محققان در پژوهش جدیدی دریافتند مصرف چای سیاه، انواع توت‌ها، مرکبات و سیب می‌تواند به انسان کمک کند دوره پیری سالم‌تری داشته باشد.

به گزارش دیجیاتو به نقل از ScienceDaily، محققان دانشگاه ادیث‌کوان، دانشگاه کوئینز بلفاست و دانشکده بهداشت عمومی هاروارد دریافتند غذاهای غنی از فلاونوئیدها می‌توانند به کاهش عوامل پیری ناسالم مانند ضعف، اختلال در عملکرد بدنی و ضعف سلامت روان کمک کنند. فلاونوئیدها در انواع توت‌ها، سیب، پرتقال و چای سیاه یافت می‌شوند.

تحقیقات قبلی نیز نشان داده بودند افرادی که بیشتر فلاونوئید مصرف می‌کنند، عمر طولانی‌تر دارند و احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند زوال عقل، دیابت یا بیماری قلبی در آنها کمتر است. اکنون محققان در پژوهش جدید فایده دیگر فلاونوئیدها را آشکار کرده‌اند: داشتن دوره پیری سالم‌تر.

ارتباط مصرف چای سیاه و توت‌ها با پیری سالم‌تر

براساس مقاله منتشر شده در The American Journal of Clinical Nutrition، محققان داده‌های 62 هزار و 743 زن و 23 هزار و 687 مرد بالای 24 سال را تجزیه‌وتحلیل کردند. آنها دریافتند زنانی که بیشترین مصرف فلاونوئید را داشتند، در مقایسه با افراد دیگر، 15 درصد ریسک ضعف کمتر، 12 درصد خطر اختلال عملکرد فیزیکی کمتر و 12 درصد خطر مشکلات سلامت روان کمتری داشتند. اگرچه این پیوند در مردان کمتر مشاهده شد، بارهم مصرف بیشتر فلاونوئید با سلامت روان بهتر مردان در پیری مرتبط بود.

پروفسور «آیدین کسیدی» (Aedin Cassidy)، نویسنده ارشد این پژوهش، می‌گوید: «فلاونوئیدها به‌دلیل کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب، بهبود سلامت رگ‌های خونی و کمک به حفظ توده عضلانی اسکلتی شناخته شده‌اند. همه اینها برای جلوگیری از ضعف و حفظ عملکرد فیزیکی و سلامت روان در اثر افزایش سن مهم هستند.»

او می‌گوید مصرف منظم مواد غنی از فلاونوئید مانند انواع توت‌ها، سیب، پرتقال و چای می‌تواند با کاهش خطر ضعف، زوال جسمی و افت سلامت روان به داشتن پیری سالم‌تر کمک کند.

پیش‌ازاین نیز محققان دانشگاه هاروارد با بررسی داده‌های بیش از 105 هزار زن و مرد طی 30 سال دریافتند رژیم غذایی سالم و غنی از غذاهای گیاهی و مصرف کمتر ​​غذاهای حیوانی و فوق‌فرآوری‌شده با سلامت شخص در پیری مرتبط است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: چای سیاه ، توت ، پیری سالم
ارسال به دوستان
تب فوتبال در این جام جهانی قربانی می‌گیرد! آیت الله میرباقری درباره توافق: پمپاژ اضطراب نکنید، رهبری صحنه را کنترل می‌کنند امروز با سعدی: چه خوش بود... به هم نشستن و حلوای آشتی خوردن از کانال «فارس» تا صرافی‌های تحریم‌شده؛ تعدادی از کانال‌های ایرانی از یوتیوب حذف شدند حسین شریعتمداری: آقایان قالیباف و عراقچی! با چه توجیهی می خواهید تنگه هرمز را به روی کشتی های امریکا، اسرائیل و کشورک های عرب باز کنید؟ مجموعه شعرهای کوتاه شفیعی کدکنی منتشر شد مرجانه گلچین با کت‌وشلوار کرم در پردیس کوروش (+عکس) تخم‌مرغ قهوه‌ای بهتر است یا تخم‌مرغ سفید؟ / پاسخ علم به یک باور رایج منظرۀ شوشتر و «بند قیصر» در دوران قاجار فرهیختگان: مذاکره کنونی برای «پایان‌دادن به جنگ» است نه «هم‌زیستی مسالمت‌آمیز» با آمریکا قانون ۳ ثانیه که هر راننده‌ای باید بداند تقویم روز اتاق آرامش لینکلن در قلب نیویورک / به سوی مدیتیشن، برای فرار از بحران چرا استفاده طولانی‌مدت از داروهای ضد‌افسردگی خطرناک است؟ خشک‌ترین بیابان غیرقطبی زمین ۲۰ میلیون سال قدیمی‌تر از حد تصور قبل است