فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۴۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۱۱-۰۱-۱۴۰۴
کد ۱۰۴۷۶۸۴
انتشار: ۰۲:۳۰ - ۱۱-۰۱-۱۴۰۴

چرا برخی با خوردن موز سردرد می‌گیرند؟

چرا برخی با خوردن موز سردرد می‌گیرند؟
اگرچه موز با داشتن پتاسیم و سایر ویتامین‌ها مفید بوده و سردرد را کاهش می‌دهد اما روی برخی بالعکس عمل کرده و باعث سردرد در آنها می‌شود.

به گفته کارشناسان افرادی با خوردن موز سردرد می‌گیرند که به تیرامین حساسیت داشته باشند. بر این اساس، موز هر چه رسیده‌تر باشد، تیرامین بیشتری دارد و افراد حساس، سردرد شدیدتری می‌گیرند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، با افزایش سن موز، سطح تیرامین بیشتر می‌شود. مطالعات نشان داده است که پوست موز تیرامین بیشتری نسبت به پالپ موز دارد.

ینابراین از خوردن رشته‌های چسبیده به پوست داخلی موز، خودداری کنید.

گفتنی است تیرامین یک مونوآمین مشتق از اسید آمینه تیروزین است که به‌طور طبیعی در تعدادی از غذاها وجود دارد. این ماده در اثر شکستن زنجیره پروتئینی غذاهای مانده به وجود می‌آید. تیرامین با آزاد سازی کاتکول آمین‌ها اثرات سمپاتیکی (از جمله افزایش فشار خون) ایجاد می‌کند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: موز ، سردرد
ارسال به دوستان
پخش زنده ۶ مسابقه فوتبال جام‌جهانی، امشب و فردا واکنش حسین سلاح‌ورزی به خرید محصولات کشاورزی آمریکایی؛ بخشی از این منابع آزاد شده ایران به عنوان پشتوانه ایجاد ابزارهای مالی و اعتباری مورد استفاده قرار گیرد پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! روایت مرکز آمار از تورم در استان‌ها/ ۱۱ استان سه رقمی شدند امضای هزار سینماگر برای حمایت از صدای کودک انیمیشن‌ها در مقابل هوش مصنوعی «داستان اسباب‌بازی 5» همه رقبا را کنار زد بلایی که ماهواره سر فیلم‌های ایرانی آورد! آغاز فروش مشارکت در تولید محصول جدید سایپا از فردا + بخشنامه تأثیر پنهان طعم‌های محبوب «یخی» بر قلب بورس هفته را صعودی آغاز کرد مسکن رکورد دار رکود در 1404 شد واکنش وزارت خارجه به نقض یادداشت تفاهم خاتمه جنگ از سوی آمریکا صعود تورم آمریکا به اوج سه‌ساله/ چرا احتمال کاهش نرخ بهره کمرنگ شد؟ یافته غیرمنتظره: تمام فسیل‌های شناخته‌شده از انسان‌تباران هومو نالدی ماده هستند بیماری اِم‌کِی‌دی؛ وقتی یک عفونت ساده تبدیل به التهاب می‌شود!