فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۱۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۳-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۱۰۴۴۲
انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۳-۰۸-۱۴۰۳

نوشیدن این نوع چایی و قهوه ممنوع!

نوشیدن این نوع چایی و قهوه ممنوع!
مطالعه‌ای در دانشگاه کمبریج صورت گرفت که نشان می‌دهد نوشیدن قهوه یا چای داغ، خطر ابتلا به سرطان مری را تقریباً سه برابر بیشتر می‌کند. یافته‌ها نشان می‌دهد که افراد، با اجتناب از مصرف نوشیدنی‌های گرم می‌توانند خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهند.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که اغلب نوشیدنی‌های گرم می‌نوشند، ۲.۸ برابر بیشتر نسبت به افرادی که نوشیدنی‌های گرم مصرف نمی‌کنند، در معرض خطر ابتلا به سرطان مری هستند.

به گزارش خبرآنلاین، مطالعه‌ای در دانشگاه کمبریج صورت گرفت که نشان می‌دهد نوشیدن قهوه یا چای داغ، خطر ابتلا به سرطان مری را تقریباً سه برابر بیشتر می‌کند. یافته‌ها نشان می‌دهد که افراد، با اجتناب از مصرف نوشیدنی‌های گرم می‌توانند خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهند.

طی این مطالعات مشخص شد افرادی که اغلب قهوه و چای می‌نوشند، ۲.۸ برابر بیشتر از افرادی که علاقه‌ای به نوشیدن نوشیدنی‌های گرم ندارند، در معرض خطر ابتلا به سرطان مری قرار دارند.

در این کارآزمایی همچنین از شرکت‌کنندگان در رابطه با دمای مطلوب نوشیدنی‌شان پرسیده شد؛ اینکه دوست دارند نوشیدنی خود را با چه دمایی بنوشند؟ گرم یا بسیار داغ؟

مشخص شد کسانی که نوشیدنی را با دمایی همچون دمای معادل دمنوش (گرم) ترجیح می‌دهند، نسبت به کسانی که به‌کل نوشیدنی گرم مصرف نمی‌کنند، تنها ۲.۷ برابر احتمال ابتلا به سرطان مری دارند؛ در حالی که خطر ابتلا به سرطان مری در علاقه‌مندان به دمای خیلی داغ، بیش از ۴.۱ برابر است.

آسیب حرارتی، محتمل‌ترین خطری است که علاقه‌مندان به نوشیدنی‌های گرم را تهدید می‌کند

طبق گفته‌ی دکتر استفان برگس، نویسنده این مطالعه، و همچنین بر اساس نتایج منتشرشده‌ در مجله Clinical Nutrition، مصرف قهوه با دمای بالا، خطر ابتلا به هیچ سرطانی جز سرطان مری را در پی ندارد. شاید تنها نکته‌ی مثبت برای طرفداران قهوه همین باشد!

محققان می‌گویند هرچند که مصرف قهوه خطر ابتلا به سایر سرطان‌ها [به جز سرطان مری] را در بر ندارد، اما احتمالی‌ترین خطری که نوشیدن یک نوشیدنی داغ برای فرد به وجود خواهد آورد، آسیب به گلو و خطر تشکیل سلول‌های خطرناک است.

طبق باور کارشناسان، این آسیب حرارتی در مورد تمام نوشیدنی‌های داغ صدق می‌کند و تنها به مصرف قهوه و چای محدود نمی‌شود.

پرهیز از نوشیدن قهوه با دمای خیلی بالا، یک تمرین نتیجه‌بخش برای پیشگیری از خطرهای احتمالی است

اگر مادامی احساس کردید با نوشیدن مایعات داغ، گلوی شما دچار آسیب و اذیت می‌شود، در کنار مراجعه به پزشک، سعی کنید مصرف نوشیدنی‌های داغ را به حداقل برسانید. به تدریج شاهد نتایج مطلوب این کار خواهید بود.

برچسب ها: چای ، قهوه
ارسال به دوستان
رئیس کمیسیون امنیت ملی: پاسخی به آمریکا می‌دهیم که در تاریخ ثبت شود / آمادگی بالای نیروی‌های مسلح در خارک حادثه در پنتاگون و تخلیه چند طبقه از ساختمان این وزارتخانه برای اولین بار تعداد زیاد ستاره‌های موسیقی در جام جهانی 2026 ؛ شکیرا، مدونا ، کیتی پری ، گروه بی‌تی‌اس و ... معاون ترامپ: نتانیاهو در ارتباط با ایران دچار اشتباهاتی شده تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۶ کجا مستقر شده‌اند؛ ۳۸ تیم در آمریکا پاکستان، چین و ترکیه خواستار ازسرگیری مذاکرات ایران و آمریکا شدند زندگی در عصر حواس‌پرتی دائمی معماری سبک لیبرتی در قلب ایتالیا (+عکس) نتانیاهو: برای مقابله با پهپادهای انتحاری حزب‌الله دنبال راه حل هستیم فیوردن‌هوس؛ پیوند هنر و معماری در قلب آب‌های دانمارک (+عکس) انتقال ۵۹۸ زندانی تبعه افغانستان به کشورشان ایران و آمریکا/ روزها: مذاکره و توافق- شب‌ها: موشک و پهپاد سنتکام از حمله به یک نفتکش در دریای عمان خبر داد تجربه عجیب مدیریت کافه توسط هوش‌مصنوعی / سفارش ۶۰۰۰ دستمال برای منویی که وجود ندارد درخواست عون برای خروج اسرائیل از لبنان