فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۱۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۲-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۱۰۱۴۱
انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۲-۰۸-۱۴۰۳

تعویق روند پیری با مصرف این مکمل‌ها

تعویق روند پیری با مصرف این مکمل‌ها
مکمل‌های ضد پیری به کند کردن برخی از علائم پیری کمک می کنند که حتی ممکن است با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نباشند.

کلاژن فراوان ترین پروتئین بدن است که در استخوان ها، ماهیچه ها، تاندون ها و پوست یافت می شود و یک مکمل ضد پیری است. کلاژن نه تنها برای حفظ سلامت کلی، بلکه برای حفظ جوانی و کاهش علائم پیری حیاتی است.

به گزارش بهداشت نیوز، طبق یک مطالعه، مصرف مکمل خوراکی کلاژن پس از چهار هفته به افزایش کشسانی و بهبود رطوبت پوست در زنان کمک می کند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می ‌دهد کلاژن می‌ تواند به تسکین درد مفاصل و کاهش علائم استئوآرتریت کمک کند.

ویتامین C

بدون شک ویتامین C یکی از بهترین ویتامین های ضد پیری است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی و ویتامین محلول در آب است که تاثیر زیادی بر روی سلامت بدن دارد. برای مثال ویتامین C برای تولید کلاژن ضروری است. یک مطالعه نشان داد مصرف مقادیر بالاتر ویتامین C با کاهش خطر چین و چروک و بهبود ظاهر پوست مرتبط است. علاوه بر این، ویتامین C می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی شود، که به-خصوص با افزایش سن و تضعیف سیستم ایمنی حائز اهمیت می شود.

پروتئین آبگوشت استخوان

پروتئین موجود در آبگوشت استخوان که با جوشاندن استخوان‌ ها و بافت ‌های همبند حیوانات به مدت چند روز تولید می‌ شود، سرشار از کلاژن و مجموعه ‌ای از مواد معدنی است که به‌ عنوان یکی از بهترین انواع مکمل ضد پیری، شناخته می شود. به لطف محتوای غنی از کلاژن، آب قلم ممکن است به کاهش درد مفاصل به علت افزایش سن یا فعالیت بدنی کمک کند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد. کلاژن در کاهش التهاب نیز موثر است. این ویژگی می تواند مزایای زیادی در پیشگیری از بیماری های مزمن و التهابی مانند آرتریت روماتوئید، لوپوس و بیماری التهابی روده داشته باشد.

اسیدهای چرب امگا۳

دریافت روزانه اسیدهای چرب امگا۳ برای سلامتی و جلوگیری از پیری مهم است. مکمل‌ های امگا۳ که بیشتر به دلیل اثرات مفیدشان بر سلامت قلب شناخته شده ‌اند، طیف گسترده‌ا ی از مزایای ضد پیری دیگر دارند. مطالعات نشان می دهد دریافت مقدار کافی اسیدهای چرب امگا۳ در رژیم غذایی می تواند به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن، که یکی از دلایل اصلی از دست دادن بینایی در افراد مسن می باشد، منجر شود.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که مصرف بیشتر اسیدهای چرب امگا۳ می تواند با کاهش خطر شناختی مرتبط باشد. علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا۳ ممکن است درد مفاصل را کاهش داده، استحکام استخوان ‌ها را تقویت کرده و کیفیت خواب را بهبود بخشد، که همگی از عوامل مؤثر بر سلامت بدن در سنین پیری هستند.

برچسب ها: پیری ، مکمل
ارسال به دوستان
captcha
تصویر محله «فرمانیه» تهران حدود ۹۰ سال قبل تمدید مهلت معرفی مشمولان غیرغایب پذیرفته شده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ۲ کشته در پی برخورد و آتش‌سوزی پژو در جاده اهواز_شوش هگست کوبا را به حمله نظامی تهدید کرد سخنگوی قرارگاه خاتم: هیچ کشتی بدون مجوز و نظارت ایران امکان تردد امن از تنگه هرمز را ندارد هیات امنیتی عراق وارد ریاض شد انفجار در بندر روتردام/ یک کشته و چند زخمی روز جهانی چپ دست ها؛ چرا حدود 10 درصد انسان ها دنیا را با دست چپ تجربه می کنند؟ ورود گردشگران به دریاچه گهر لرستان ممنوع شد هواپیمای سلطنتی امارات در دو پرواز به تهران، چه با خود آورد عبور از تنگه هرمز به پایین ترین سطح در 3 ماه گذشته رسید شاهکار مسابقه‌ای پس از جنگ؛ ورایتیس RS با قلب ب‌ ام‌ و ۳۲۸ (+عکس) شاهکار معماری مدرن برلین؛ داستان شهرک مسکونی نعل اسبی که برای زندگی بهتر ساخته شد (+عکس) ویتامین هایی که پوست سالم به آن ها نیاز دارد پاکستان: مهلت ۶۰ روزه تفاهم اسلام‌آباد برای مذاکره ایسران و آمریکا قابل تمدید است