فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۹۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۴-۰۶-۱۴۰۳
کد ۹۹۲۴۲۳
انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۴-۰۶-۱۴۰۳

اوج گرمای تهران تا سه‌شنبه

اوج گرمای تهران تا سه‌شنبه
مدیرکل هواشناسی استان تهران در ادامه گفت‌: از پنجشنبه یا جمعه (۸ و ۹ شهریور) انتظار داریم دمای هوا کاهش پیدا کند. اوج گرمای استان تا سه شنبه (۶ شهریور) است.
مدیرکل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: با توجه به این‌که بارش قابل‌ملاحظه‌ای نداریم و هوا گرم بوده است، به تناوب شرایط گرد و خاک ادامه خواهد داشت.
 
مازیار غلامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره افزایش دمای پایتخت اظهار کرد: دمای هوای شهر تهران طی هفته جاری  به ۳۹ تا ۴۰ درجه سلسیوس افزایش پیدا می‌کند البته شهرهای گرم‌تری در استان وجود دارد. به عنوان مثال دمای هوای ورامین جمعه (۲ شهریورماه) ۴۲ درجه سلسیوس بود.
 
مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: حداکثر دمای تهران نیز جمعه ۳۸.۶ درجه سلسیوس بود و ظرف یکی دو روز آینده یک تا دو درجه افزایش می‌یابد البته به بالای ۴۰ درجه نخواهد رسید. ممکن است تا ۳۹.۵ درجه سلسیوس برسد البته برخی نقاط استان تهران دمای بالاتری را تجربه خواهند کرد. به عنوان نمونه دمای هوای ورامین تا ۴۳ درجه سلسیوس افزایش پیدا می‌کند.
 
او درباره میزان تفاوت دمای تهران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهارکرد: در مقایسه با سال‌های قبل دمای هوا فرق چندانی نکرده است. دمای هوای پایتخت در مدت مشابه سال قبل حدود ۳۷ تا ۳۸ درجه سلسیوس بود. همه دنیا تحت تاثیر تغییر شرایط اقلیم است. اتفاقات امروز با الگوهای قبلی فرق دارد. سال گذشته هم در چند روز اول شهریورماه گرما وجود داشت.
 
مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به متوسط دمای هوای استان از ابتدای سال آبی گفت: دمای هوا از اول سال زراعی (اول مهر ۱۴۰۲) تا ۳ شهریور حدود ۱.۶ درجه سلسیوس بالاتر از بلندمدت بوده و حدود ۰.۹ درجه سلسیوس هم گرم‌تر از سال قبل است.
 
وی با بیان اینکه افزایش دما ناشی از گرمایش جهانی است و صرفا به ایران و شهریور ماه محدود نمی‌شود، تاکید کرد: ممکن است در زمستان هم افزایش دما داشته باشیم. سال گذشته در اوایل زمستان هوای نسبتا گرمی را تجربه کردیم. این افزایش دما بخشی از گرمایش جهانی است چراکه تمرکز گازهای گلخانه‌ای در جو افزایش یافته است.
 
مدیرکل هواشناسی استان تهران در ادامه گفت‌: از پنجشنبه یا جمعه (۸ و  ۹ شهریور) انتظار داریم دمای هوا کاهش پیدا کند. اوج گرمای استان تا سه شنبه (۶ شهریور) است.
 
غلامی در پایان در پاسخ به این پرسش که روند خیزش گرد و خاک در تهران تا چه زمانی ادامه دارد؟ اظهارکرد: در فیروزکوه، دماوند، شمیرانات، آبعلی و لواسانات طی ۲۴ سال آینده به‌ویژه ساعات عصر و شب شرایط برای رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در ارتفاعات فراهم است. این وزش باد برای نواحی غربی و جنوب غربی استان می‌تواند خیلی شدیدتر باشد و منجر به خیزش گرد و خاک شود. غلظت گرد و خاک حدود پنج ساعت افزایش می‌یابد. باتوجه به این که بارش قابل ملاحظه‌ای نداریم و هوا گرم است، به تناوب این شرایط گرد و خاک را خواهیم داشت.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: هواشناسی ، تهران ، گرما
ارسال به دوستان
دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! تجارت سیاه جسد؛ چرا اشراف اروپایی مومیایی های مصر را می خوردند؟ / مهمانی های مومیایی گشایی چگونه برگزار می شدند درگذشت آذر عظیما؛ بانوی پیشکسوت آواز ایران بررسی اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو در وزارت صمت نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از لبنان ندارد امیر پوردستان: مصلحت ایجاب کند، با عملیات‌ پیش‌دستانه دشمن را به‌شدت غافلگیر می‌کنیم پزشکیان پاکستان را ترک کرد نوحه دامن کشان رفتی دلم زیر و رو شد پرتغال 5-۰ ازبکستان؛ هیولا هنوز زنده است