فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۸۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۲۷-۰۴-۱۴۰۳
کد ۹۸۲۷۰۳
انتشار: ۱۹:۰۴ - ۲۷-۰۴-۱۴۰۳

سخنگوی صنعت آب: ادعای رهاسازی آب از سدها، نادرست است

سخنگوی صنعت آب: ادعای رهاسازی آب از سدها، نادرست است
سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: اکنون نیز وزارت نیرو برای تامین آب و برق با حساسیتی که دارد و به‌صورت فنی موضوع را دنبال کرده و نگاه این است که بتواند یک عبور مطمئنی از تابستان داشته باشد.
سخنگوی صنعت آب ادعای رهاسازی بدون ضابطه آب از سدها را نادرست عنوان کرد و گفت: هم اکنون حجم مخازن سدها نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر آب دارد و این نشان می‌دهد که اعمال مدیریت جدی روی مخازن وجود دارد.
 
فیروز قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: وزارت نیرو یک وزارتخانه فنی و تخصصی است و تمام تصمیم‌های آن درباره منابع آبی بر اساس یک سری مدل‌ها انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: بر این اساس هرگونه وضعیت منابع آبی و وضعیت سدها، ورودی‌ها و خروجی‌های آنها بر اساس این مدل‌ها انجام می‌شود.
 
سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: اکنون نیز وزارت نیرو برای تامین آب و برق با حساسیتی که دارد و به‌صورت فنی موضوع را دنبال کرده و نگاه این است که بتواند یک عبور مطمئنی از تابستان داشته باشد.
 
قاسم‌زاده گفت: برای بخش شرب حتی برای سال آینده هم برنامه دارد که آب به‌صورت مطمئن از طریق سدها تأمین شود.
 
وی ادامه داد: این موضوع که در برخی رسانه‌ها منتشر شده که رهاسازی‌های آب از سدها بدون ضابطه است؛ با توجه به رفتاری که وزارت نیرو در مدیریت مخازن بر اساس برنامه دارد و همچنین در آمار و ارقام مخازن سدها، گزاره نادرستی است.
 
سخنگوی صنعت آب بیان کرد: امسال به لحاظ بارندگی شرایط نسبت به سال گذشته بهتر بود و میزان بارش‌ها ۲۰ درصد بهتر بود، اما به دلیل سال‌های خشکی که پشت سر گذاشته‌ایم ورودی به مخازن سد ۶ درصد رشد داشته است.
 

حجم مخازن سدها نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر است

 
قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: البته با همین شرایط همین‌الان حجم مخازن سدها نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر شده است و این خود نشان می‌دهد که اعمال مدیریت جدی روی مخازن وجود داشته است.
 
وی افزود: بحثی که وجود دارد این است که همه ساله در چنین ایامی که دمای هوا افزایش می‌یابد طبیعی است که هم مصرف آب و هم مصرف برق بالا می‌رود، ولی این موقتی است؛ یعنی نه قبل از این، عدد مصرف آب و برق این بوده و نه بعدازاین خواهد بود.
 
سخنگوی صنعت آب ادامه داد: اکنون در شرایط خاصی قرار داریم و بیش از ۷۰ درصد کشور با رشد دمای بسیار جدی روبرو بوده و نسبت به سال گذشته رشد دما در ۷۰ درصد کشور داشته‌ایم؛ لذا اگر برداشتی هم از مخازن صورت‌گرفته برای شرب و بعضاً کشاورزی و حق آبه‌های زیست‌محیطی بوده، ولی همه طبق برنامه انجام شده است.
 
قاسم‌زاده اعلام کرد: در حال حاضر وضعیت مخازن سدها نسبت به سال گذشته بهتر است.
 

حجم مخازن سدهای زنجیره کارون تغییر نداشت

 
وی درباره سدهای زنجیره کارون افزود: در حوزه زنجیره کارون که بخش عمده تولید برق‌آبی کشور در آن انجام می‌شود و ۷۵ درصد تولید برق کشور در این منطقه اتفاق می‌افتد. امسال نسبت به سال گذشته حدود ۲۴ تا ۲۵ درصد کاهش ورودی به سدهای زنجیره را داشتیم.
 
سخنگوی صنعت آب تاکید کرد: با وجود بارش‌ها، کاهش ورود آب به سدهای زنجیره کارون را داشتیم، اما حجم مخازن برابر سال گذشته است. اکنون برنامه‌ها به‌صورت هفتگی در حال بررسی است و شخص وزیر نیرو پیگیری می‌کنند تا بدون مشکل سپری شود.
 
قاسم‌زاده گفت: انتظار می‌رود انتشار برخی مطالب بادقت صورت گیرد تا آرامش مردم دستخوش آسیب نشود.
برچسب ها: آب ، صنعت آب
ارسال به دوستان
سفیر روسیه: نیروگاه هسته‌ای جدیدی در ایران احداث می‌کنیم استوری رضا گلزار برای تیم ملی (عکس) آغاز روند افزایشی تخصیص ارز به بخش صنعت / برنامه‌ریزی بانک مرکزی برای استفاده از منابع ارزی آزادشده تکذیب خبر مسدود شدن ورودی‌های تهران توسط پلیس راهور امیدواری سازمان سینمایی برای اکران بازی احتمالی ایران در جام جهانی برخورد هواپیما به یک آسمان‌خراش در چین/ یک کشته و ۱۳ زخمی مجید جلالی: همچنان شانس صعود به مرحله بعد را داریم علم الهدی: باید نقاط ضعف دشمن را برجسته کنیم سومین پیروزی هندبال ساحلی ایران در قهرمانی جهان "آنچه هنوز در مورد توافق با ایران به شما گفته نشده است" اسکان زائران مراسم تشییع در بیش از 1000 مدرسه تهران چمران خواستار بررسی راهکارهای حمایتی برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده شد سگ آبی روسی که خیلی کند است! (+تصاویر) مهلت ۸۷ روزه برای ثبت‌نام معافیت سربازی فرزندآوری بزرگ‌ترین عملیات ترافیکی تاریخ پلیس راهور برای وداع با رهبر شهید