فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۵۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۱۵-۰۱-۱۴۰۳
کد ۹۵۵۵۸۷
انتشار: ۰۱:۰۰ - ۱۵-۰۱-۱۴۰۳

دانشمندان: برخی رژیم‌های غذایی به کاهش رشد تومورهای سرطانی کمک می‌کنند

دانشمندان: برخی رژیم‌های غذایی به کاهش رشد تومورهای سرطانی کمک می‌کنند
نتیجه یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که برخی از رژیم‌های غذایی محبوب مانند رژیم غذایی کتوژنیک می‌توانند به جلوگیری از رشد تومورهای سرطانی کمک کنند.

با این حال به گفته دانشمندان همچنان به بررسی‌های بیشتری در این زمینه برای ارزیابی تاثیر این رژیم‌های غذایی بر روی انسان‌ها نیاز است. به گفته محققان شماری از رژیم‌های غذایی پرطرفدار که دریافت کالری، قند و برخی از مواد غذایی مشخص را محدود می‌کنند بر روی رشد تومورهای سرطانی تاثیر می‌گذارند.

به گزارش یورونیوز، هرچند این پژوهش رژیم غذایی مشخصی را به عنوان رژیم غذایی مفید برای همه بیماران مبتلا به سرطان تشخیص نمی‌دهد اما در عین حال نشان‌دهنده اهمیت نقش رژیم غذایی در دوره‌های درمان این بیماری است. 

نتیجه بررسی‌های دانشمندان در این باره در پژوهشی که از سوی دانشگاه سملویس در مجارستان منتشر شده آمده است. 

به گفته پژوهشگران با تنظیم رژیم غذایی بیمار می‌توان علاوه بر واکنش بدن او به درمان انتخاب شده بر روی میزان رشد تومورهای سرطانی نیز تاثیر گذاشت.

تومورهای سرطان دهانه رحم، روده و برخی از انواع سرطان پستان برای رشد نیازمند دریافت قند هستند. این در حالی است که سلول‌های سرطانی ریه، لوزالمعده، مغز استخوان و مغز برای رشد نیاز به گلوتامین، نوعی از اسیدهای آمینه هستند. 

از سوی دیگر تومورهای سرطان پروستات با دریافت فروکتوز رشد می‌کنند. 

به گفته دانشمندان سلول‌های سالم بدن انسان در جریان برخی از رژیم‌های غذایی مانند رژیک غذایی کتوژنیک می‌توانند به آسانی از کتون‌ها تغذیه کنند اما سلول‌های سرطانی برای تبطیق خود با این رژیم غذایی مشکل خواهند داشت.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
captcha
"دین" ، عهده دار هدایت یا ابزار خشونت؟ آقای انصاری! به مسیر پزشکیان بازگردید واکنش مدودف به سخن نخست‌وزیر ژاپن درباره جزایر کوریل: با عواقب وخیم روبه‌رو خواهید شد تشکیل پرونده قضایی برای مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه در رفسنجان/ احضار ۲ مدیرکل کمبود آب تنها نیروگاه هسته‌ای رومانی را به تعطیلی کشاند مقام پیشین آمریکایی: در بن‌بست ایران گیر افتاده‌ایم سوخت‌گیری در یک منطقه روسیه، زوج و فرد شد تصویر محله «فرمانیه» تهران حدود ۹۰ سال قبل تمدید مهلت معرفی مشمولان غیرغایب پذیرفته شده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ۲ کشته در پی برخورد و آتش‌سوزی پژو در جاده اهواز_شوش هگست کوبا را به حمله نظامی تهدید کرد سخنگوی قرارگاه خاتم: هیچ کشتی بدون مجوز و نظارت ایران امکان تردد امن از تنگه هرمز را ندارد هیات امنیتی عراق وارد ریاض شد انفجار در بندر روتردام/ یک کشته و چند زخمی روز جهانی چپ دست ها؛ چرا حدود 10 درصد انسان ها دنیا را با دست چپ تجربه می کنند؟