فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۵۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۲۲-۱۲-۱۴۰۲
کد ۹۵۰۸۵۳
انتشار: ۰۰:۴۵ - ۲۲-۱۲-۱۴۰۲

فشار خون بالا را با این نوشیدنی‌ ها کنترل کنید

فشار خون بالا را با این نوشیدنی‌ ها کنترل کنید
محصولات لبنی کم‌چرب مانند ماست و شیر بدون چربی می‌توانند به کاهش فشار خون کمک کنند. مطالعات نشان می‌دهد که جایگزینی لبنیات کم‌چرب به‌جای موارد پرچرب در کاهش فشار خون مؤثر است.
تقریباً نیمی از افراد در بزرگسالی دچار فشار خون بالا می‌شوند و این یک عارضه جدی است که خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.
 
به گزارش خبرآنلاین، پیروی از یک رژیم غذایی سالم از اولین اقدامات دفاعی در برابر فشار خون بالا است. بر اساس مطالعات انجام‌شده، مصرف این نوشیدنی‌ها فشار خون را کاهش می‌دهد:
 

۱. شیر بدون چربی

 
محصولات لبنی کم‌چرب مانند ماست و شیر بدون چربی می‌توانند به کاهش فشار خون کمک کنند. مطالعات نشان می‌دهد که جایگزینی لبنیات کم‌چرب به‌جای موارد پرچرب در کاهش فشار خون مؤثر است.
 

۲. آب گوجه

 
نوشیدن حداقل یک لیوان آب گوجه فرنگی در روز، فشار خون، سلامت کلی قلب و سطح کلسترول بد (LDL) را بهبود می‌بخشد.
 

۳. آب چغندر

 
نیترات موجود در آب چغندر می‌تواند در کوتاه‌مدت گردش خون را بهبود ببخشند و فشار خون را کاهش دهد.
 

۴. چای ترش

 
یکی از خواص چای ترش، کاهش فشار خون است. چای ترش حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان، از جمله آنتوسیانین، است که عروق خونی را در برابر آسیب‌هایی که سبب تنگ‌شدن آن‌ها می‌شود، مقاوم می‌سازد.
 

۵. آب انار

 
آب انار دارای اثرات ضد التهابی قوی است و هم‌چنین به عنوان یک درمان طبیعی برای فشار خون بالا شناخته شده است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: فشار خون ، نوشیدنی
ارسال به دوستان
captcha
آقای انصاری! به مسیر پزشکیان بازگردید واکنش مدودف به سخن نخست‌وزیر ژاپن درباره جزایر کوریل: با عواقب وخیم روبه‌رو خواهید شد تشکیل پرونده قضایی برای مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه در رفسنجان/ احضار ۲ مدیرکل کمبود آب تنها نیروگاه هسته‌ای رومانی را به تعطیلی کشاند مقام پیشین آمریکایی: در بن‌بست ایران گیر افتاده‌ایم سوخت‌گیری در یک منطقه روسیه، زوج و فرد شد تصویر محله «فرمانیه» تهران حدود ۹۰ سال قبل تمدید مهلت معرفی مشمولان غیرغایب پذیرفته شده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ۲ کشته در پی برخورد و آتش‌سوزی پژو در جاده اهواز_شوش هگست کوبا را به حمله نظامی تهدید کرد سخنگوی قرارگاه خاتم: هیچ کشتی بدون مجوز و نظارت ایران امکان تردد امن از تنگه هرمز را ندارد هیات امنیتی عراق وارد ریاض شد انفجار در بندر روتردام/ یک کشته و چند زخمی روز جهانی چپ دست ها؛ چرا حدود 10 درصد انسان ها دنیا را با دست چپ تجربه می کنند؟ ورود گردشگران به دریاچه گهر لرستان ممنوع شد