فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۲۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۴ - ۰۹-۰۹-۱۴۰۲
کد ۹۲۲۲۱۸
انتشار: ۱۸:۴۴ - ۰۹-۰۹-۱۴۰۲

وضعیت اینترنت در ماه‌های آینده بهتر می‌شود

وضعیت اینترنت در ماه‌های آینده بهتر می‌شود
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت فناوری و ارتباطات : با عملیات زیرساختی انجام شده در حوزه تقویت شبکه فیبرنوری کشور، انتظار داریم در ماه‌های آینده، وضعیت اینترنت بهتر شود.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت فناوری و ارتباطات گفت: با عملیات زیرساختی انجام شده در حوزه تقویت شبکه فیبرنوری کشور، انتظار داریم در ماه‌های آینده، وضعیت اینترنت بهتر شود.
 
به گزارش ایرنا، علی اصغر انصاری روز پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرستان گلپایگان در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا در مورد اینکه چرا با وجود تلاش فراوان دولت سیزدهم هنوز هم شاهد پائین بودن سرعت اینترنت ثابت و تلفن همراه هستیم، افزود: از یکسو مصرف مردم بدلیل استفاده از شبکه‌های اجتماعی رو به افزایش است و از سوی دیگر توسعه‌های مورد نیاز امروز در گذشته انجام نشده و ما باید نیاز امروز و نیاز فردا را برطرف کنیم که برخی از آنها زمانبَر است.
 
وی با بیان اینکه انتظار داریم در ماه‌های آینده کیفیت اینترنت بهتر شود، افزود: ما در حال تقویت شبکه هسته مرکزی هستیم و این در حالیست که ۷۸ منطقه اصلی در کشور داریم که شهرهای اصفهان مشهد، تبریز، شیراز، اهواز و شمال جزو هسته اصلی هستند و از طریق آنها ارتباط بین استانی برقرار می‌شود تا ترافیک از نقاط اصلی به نقاط فرعی و انتهایی توزیع و برگردانده شود.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت فناوری و ارتباطات ادامه داد: ما یک پروژه خوب با تجهیزات داخلی را انجام دادیم و اکنون در هسته مرکزی کشور مشکلی نداریم و ترافیک از هسته مرکزی به نقاط فرعی کشور توزیع شده است.
 
انصاری گفت: ما با تجهیزات داخلی خود به ظرفیت نخست کشور که ۳۵ ترابیت بود ۲۰ ترابیت دیگر اضافه کردیم و در حال حاضر مشکلی در هسته مرکزی نداریم.
 
وی بیان داشت: امروزه بیشتر کارهای مردم از طریق موبایل و خدمات و ارتباطات انجام می‌گیرد و این رفتار غیراستاندارد به شبکه‌های ما فشار می‌آورد.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت فناوری و ارتباطات تصریح کرد: ما باید ارتباطات را به نقاط میانی منتقل کنیم تا به شبکه اصلی کشور وصل شود و ترافیک کاهش یابد و در نهایت شبکه به فیبرنوری وصل شود.
 
انصاری بیان داشت: وزارت ارتباطات تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به شرکت زیرساخت و دو همت به اپراتور کمک کرده است که این رقم سال آینده به۱۰ همت می‌رسد.
 
وی اضافه کرد: البته ارتباطات شهری هم به موازات مخابرات باید شبکه‌سازی کند اما پروژه‌های ارتباطی زمانبَر است و ۲ برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت تا رسیدن به برنامه بلندمدت در پیش رو داریم.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: اینترنت ، ارتباطات
ارسال به دوستان
تلف شدن یک توله پلنگ نر به دلیل سقوط در کانال آب راز دندان‌ها؛ مقایسه ساختار دندان در ۶ گونه، از انسان تا غول‌های خشکی و دریا (+اینفوگرافیک) وام روی سیم‌کارت؛ پدیده‌ای که دارایی مردم را گرو می‌گیرد پخش زنده ۶ مسابقه فوتبال جام‌جهانی، امشب و فردا واکنش حسین سلاح‌ورزی به خرید محصولات کشاورزی آمریکایی؛ بخشی از این منابع آزاد شده ایران به عنوان پشتوانه ایجاد ابزارهای مالی و اعتباری مورد استفاده قرار گیرد پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! روایت مرکز آمار از تورم در استان‌ها/ ۱۱ استان سه رقمی شدند امضای هزار سینماگر برای حمایت از صدای کودک انیمیشن‌ها در مقابل هوش مصنوعی «داستان اسباب‌بازی 5» همه رقبا را کنار زد بلایی که ماهواره سر فیلم‌های ایرانی آورد! آغاز فروش مشارکت در تولید محصول جدید سایپا از فردا + بخشنامه تأثیر پنهان طعم‌های محبوب «یخی» بر قلب بورس هفته را صعودی آغاز کرد مسکن رکورد دار رکود در 1404 شد واکنش وزارت خارجه به نقض یادداشت تفاهم خاتمه جنگ از سوی آمریکا