فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۳۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۸ - ۲۰-۰۴-۱۳۹۹
کد ۷۳۷۰۰۰
انتشار: ۲۱:۵۸ - ۲۰-۰۴-۱۳۹۹

تمدید محدودیت‌های کرونایی در هرمزگان

تمدید محدودیت‌های کرونایی در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: محدودیت‌های مقابله با کرونا در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع این بیماری در استان یک هفته دیگر تمدید شد.

به گزارش فارس، فریدون همتی عصر امروز 20 تیرماه اظهار کرد: محدودیت‌های کرونایی از روز شنبه ۲۱ تیرماه به مدت یک هفته دیگر در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در هرمزگان تمدید می‌شود.

به گفته همتی، براساس محدودیت‌های ابلاغی در هفته پیش رو، فعالیت آموزشگاه های فنی وحرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه‌ها ممنوع و تعطیل است. در این مدت همچنین فعالیت سینماها، تئاتر و مراکز مشابه، موزه، باغ موزه ها و شهربازی ها نیز ممنوع است.

بنابراعلام استاندار استانداری هرمزگان، دیگر محدودیت‌ها شامل تعطیلی تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن‌های زیبایی، کافه ها، قهوه‌خانه و چاپخانه‌ها است. فعالیت مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه های بدنسازی و باشگاه ها و فعالیت های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه نیز ممنوع است.

همچنان مسجدها و مصلی ها نیز تعطیل هستند و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها ممنوع بوده و نماز جمعه نیز برگزار نمی‌شود و حضور کارکنان و ارباب رجوع نیز بدون ماسک به ادارات استان اکیدا ممنوع است.

مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان نیز همچنان اعمال می‌شوند که بر این اساس در همه محیط های کار مشاغل مختلف از جمله ادارات، بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی، فعالیت های عمرانی و اصناف مختلف استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است و در این راستا نظارت های گسترده در استان انجام و با متخلفین برخورد خواهد شد.

ناظران و بازرسان به صورت گسترده در سطح استان فعال هستند و با هر بنگاه، صنف و مجموعه‌ای که پروتکل‌ها را رعایت نکنند، برخورد قانونی همچون پلمپ آن واحد صورت می‌گیرد.

در راستای مقابله با ویروس کرونا، رفت و آمد و تردد به تمامی روستاهای هرمزگان همچنان با محدودیت جدی مواجه است و از هرگونه سفر غیرضروری به روستاها جلوگیری می‌شود. تنها برای انجام طرح‌های عمرانی و فعالیت‌های مختلف شغلی، افراد مربوطه می‌توانند با رعایت دقیق تمامی پروتکل‌های بهداشتی در روستاها حضور یافته و به فعالیت بپردازند.

در همه ادارات هرمزگان، مدیران ضمن موافقت با مرخصی برای کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای، افراد با سن بالای ۵۰ سال و زنان باردار، شرایط فعالیت این افراد به صورت دورکاری را فراهم کنند.

بازاریان و افراد مسوول مجتمع‌های تجاری، مراکز خرید و پاساژها درهرمزگان، باید نظارت دقیقی داشته باشند تا فردی بدون ماسک وارد این مجموعه‌ها نشود و همه در این اماکن از ماسک استفاده کنند.

با توجه به شیوع بیماری کرونا، هرگونه تجمع افراد و توقف خودرو در سواحل به ویژه ساحل شهر بندرعباس ممنوع است و نیروی انتظامی وظیفه دارد از این تجمع ها در سواحل جلوگیری و با توقف خودروها برخورد و آن‌ها را جریمه کنند. رگزاری هرنوع تجمع و مراسم عروسی و ختم در سراسر استان هرمزگان با توجه به شیوع بیماری کرونا، همچنان ممنوع است.

بندرعباس، حاجی آباد، قشم، رودان، بندرلنگه، میناب، کیش، بستک، خمیر و جاسک از شهرستان‌های قرمز هستند.

برچسب ها: هرمزگان
ارسال به دوستان
غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه چالش جدید زلاتان ابراهیموویچ در آمریکا ؛ از تنش روی آنتن تا هنر برنامه‌سازی یا شانس خالص؟ استاندار خراسان رضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز قطعی نشده درخواست سفارت ایران از غنا برای صعود به جام جهانی رکورد گرمای ۵۰ درجه در کهورک سیستان و بلوچستان مس شهربابک به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد تبعید ملی‌پوشان اروگوئه به کلاس اکونومی؛ تنبیه پس از حذف از جام جهانی عراقچی یکشنبه به عراق سفر می‌کند خبر تلخ برای ستاره هلند در جام جهانی ۲۰۲۶ اسرائیل فردا از ۲ منطقه در جنوب لبنان عقب‌نشینی می‌کند رامین رضاییان؛ استاد آندرلپ در قامت یک گلزن تمام‌عیار لغو مذاکرات فنی در پی حمله آمریکا به سیریک؟