فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۳۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۱۹-۰۳-۱۳۹۹
کد ۷۳۲۲۹۴
انتشار: ۱۶:۰۳ - ۱۹-۰۳-۱۳۹۹

افزایش 11 درصدی مصرف آب در کشور

مصرف آبمدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: میزان مصرف آب در کشور از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش‌یافته است.

به گزارش ایسنا حمیدرضا جانباز روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شهر قم با اشاره به افزایش مصرف آب در کشور بیان کرد:  در برخی از شهرها در آغاز شیوع ویروس کرونا و افزایش شست‌وشوهای ناشی از آن تا ۴۵ درصد میزان مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شد.

وی با ذکر این مطلب که به‌طور میانگین نیز در کل کشور ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش مصرف آب داشتیم، افزود: با این روند خیلی زود به پیک مصرف می‌رسیم.باید سطح تاب‌آوری تاسیسات آب و فاضلاب به دلیل افزایش میزان مصرف آب در اثر شیوع ویروس کرونا و بالا رفتن دمای هوا،‌ افزایش یابد تا در تامین پایدار آب موردنیاز مردم مشکلی ایجاد نشود.

جانباز گفت: البته در این میان باید برنامه‌های منسجمی نیز برای آگاه‌سازی مردم توسط شرکت‌های آب و فاضلاب و رسانه‌ها دنبال شود تا با رعایت الگوی مصرف صحیح، شرایط تامین آب پایدار برای همه مردم به وجود آید.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده صنعت آب و فاضلاب کشور در وضعیت خاصی به سر می‌برد اما بااین‌وجود تلاش کردیم خدمت‌رسانی به مردم در عرصه تامین آب و تصفیه فاضلاب به‌صورت بی‌وقفه انجام شود.  باوجود سختی‌ تامین اعتبار طرح‌های عمرانی در صنعت آب و فاضلاب، پروژه‌های این بخش به‌طور مستمر در حال افتتاح است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تشکیل آب و فاضلاب استانی در اثر تجمیع آب و فاضلاب شهری و روستایی با یکدیگر تحول بزرگی بود که در این حوزه رقم خورد و با حذف تعداد قابل‌توجهی از پست‌های دولتی،‌ نقش مهمی در کوچک‌سازی دولت داشت.

وی بیان کرد: اکنون کارکنان این شرکت‌ها در قالب ساختار یکپارچه مشغول به فعالیت هستند و این تحول موجب یکسان نگری و سرعت یافتن طرح‌های عمرانی صنعت آب و فاضلاب و همچنین افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به مردم در همه مناطق شده است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای پویش #هر_هفته_الف_ب_ایران تاکید کرد:‌ امسال در قالب این پویش هر هفته طرح‌های بزرگ و مهمی توسط وزارت نیرو در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد که نقش مهمی در ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به مردم خواهد داشت.

وی با اشاره به اهتمام دولت برای افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب در کشور، بیان کرد: پساب‌های خروجی از تصفیه‌خانه‌ها دارای کیفیت بالایی است و می‌توان از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد.

جانباز همچنین به نقش مهم بخش خصوصی در اجرای این طرح‌های صنعت آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: امروز اعتماد به توانایی بخش خصوصی به یک باور تبدیل‌شده است و فعالان این عرصه با استفاده از موقعیت ایجادشده در اجرای طرح‌های صنعت آب و فاضلاب می‌توانند فرصت‌های شغلی متعددی را در کشور ایجاد کنند.

وی در ادامه بر لزوم استفاده از پساب در بخش‌های مختلف همچون صنعت اشاره کرد و افزود: انتظار ما این است که از پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب که برای تولید آن سرمایه‌گذاری‌ زیادی انجام‌شده است، به نحو احسن استفاده شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: آب
ارسال به دوستان
ادعای اسرائیل: ۶ عضو حزب الله را هدف قرار دادیم محاکمه روحانی حامی بشار اسد / شیخ حسون در لباس زندان و قفس متهم (+عکس) نمایش هلیکوپتر کبری با دندان های تیز در داکسفورد (+عکس) اعتراف دبیرکل ناتو؛ پای اروپا به جنگ علیه ایران باز شد نگین معماری مدرن کپنهاگ (+عکس) سازمان بین‌المللی دریانوردی عملیات تخلیه کشتی‌ ها از تنگه هرمز را متوقف کرد هشدار ایران درباره استفاده از مسیرهای دیگر در تنگه هرمز لیبرمن: نتانیاهو اسرائیل را به سوی جنگ داخلی می‌کشاند شغل رویایی دهه 80 میلادی؛ داستان خواندنی مشاوران تلفنی نینتندو (+فیلم و عکس) هشدار نهاد مدیریت بر آبراه خلیج فارس نسبت به تبعات تردد از مسیرهای غیرمجاز  اجلاس انرژی بریکس در هند؛ فرصتی راهبردی برای بازگشت ایران به بازار جهانی نفت ایتالیا: در جنگ علیه ایران مشارکت نکردیم برنامه اعزام ارتش دانمارک به تنگه هرمز تماس تلفنی عراقچی - وزیر خارجه عمان / برنامه گفت‌وگو برای تعیین اداره آینده تنگه هرمز نفرین معبد مصری و مرگ تراژیک نویسنده ایرانی؛ جعفر خان از فرنگ برگشته (+صدا)