فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۸-۰۲-۱۳۹۹
کد ۷۲۸۹۸۳
انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۸-۰۲-۱۳۹۹

رد آلودگی آب آشامیدنی اهواز به عامل بیماری وبا

 آب آشامیدنیمعاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی در خصوص آلودگی آب اهواز به عامل بیماری وبا (التور) گفت: هیچ گزارشی مبنی بر بروز وبا نداریم.

دکتر سیدمحمد علوی با بیان این مطلب، اظهار کرد: آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب مراکز بهداشت، به طور مستمر و با حساسیت بالا بر سلامت آب شهر و روستا نظارت می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز، وی با اشاره به اینکه از نظر زمانی در بازه زمانی افزایش احتمالی بیماری‌های روده‌ای (پیک بهاره) هستیم، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و مساعد شدن شرایط محیطی برای رشد و فعالیت میکروب‌های بیماری‌زا، انتظار می‌رود موارد گزارش بیماری‌های اسهالی و عفونت‌های روده‌ای افزایش یابد.

علوی افزود: لذا تذکرات لازم به شرکت‌های آب و فاضلاب در خصوص حفظ کلر باقیمانده مطلوب و رفع شکستگی‌های شبکه آب و فاضلاب و رسیدگی به شکایات عمومی از جمله بوی نامطبوع و کدورت بالای آب در برخی مناطق ابلاغ شده است و نظارت مستمر بر عملکرد آبفاها، توسط مراکز بهداشت انجام می‌شود.

وی گفت: انتظار می‌رود با توجه به معضلات شبکه آب و فاضلاب اهواز و بالازدگی‌های متعدد و مستمر فاضلاب، اقدامات اصولی برای رفع ایرادات از جانب شرکت‌های آب و فاضلاب انجام شود و مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز مکلف به پیگیری قانونی و حقوقی معضلات هستند.

به گزارش ایسنا، فرمانداری اهواز نیز در اطلاعیه‌ای آلودگی آب اهواز به وبا را تکذیب کرد و خواستار برخورد با عوامل انتشاردهنده این مطلب شد.

فرمانداری اهواز در این اطلاعیه آورده است: پیرو خبری مبنی بر آلودگی آب اهواز به وبا، اعلام می‌شود که این موضوع نادرست است زیرا آب آشامیدنی به صورت روزانه توسط عوامل بهداشت کنترل می‌شود.

از شهروندان گرامی درخواست می‌شود به شایعاتی از این قبیل توجه نکنند و فرمانداری اهواز عوامل انتشاردهنده این خبر دروغ که موجب نگرانی مردم شدند را مورد پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

استاندار خوزستان نیز پیش از این گفته بود: استان خوزستان به دلیل شرایط اقلیمی، هر سال در دو مقطع اردیبهشت و آبان با شیوع وبا روبه‌رو می‌شود اما هم اکنون هیچ موردی از ابتلا به وبا در خوزستان نداشته‌ایم.

غلامرضا شریعتی با اشاره به لزوم مراقبت برای جلوگیری از شیوع وبا همزمان با اوج‌گیری کرونا افزود: شهرداران و فرمانداران مکلف شده‌اند مانند هر سال، لایروبی و آهک‌پاشی در شهرها را مد نظر قرار دهند و در روستاها نیز بخشداران و دهیاران این اقدامات را انجام دهند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، آب
ارسال به دوستان
منابع طبیعی «کلاژن‌» پیش‌بینی جدید از تاریخ انقراض گیاهان؛ آخرین برگ سبز زمین چه زمانی پایین می‌افتد؟ مقایسه درآمد بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) آشنایی با مکانیسم، مزایا و معایب گیربکس «CVT» عکس دسته‌جمعی «بلژیکی‌ها» در ایران دوران قاجار ترکان خاتون؛ ملکه نگون‌بخت ایران میان‌وعده‌های خوب برای تقویت سلامت روده را بشناسید رازهای بزرگ کیهان؛ ۱۱ معمای بی‌پاسخ که علم را به چالش می‌کشند شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان / واكنش سپاه: حمله موشکی و پهپادی به ۸ زیرساخت ارتش آمریکا در كويت و بحرین کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود