فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۱۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۲۸-۱۲-۱۳۹۸
کد ۷۱۹۴۰۸
انتشار: ۲۱:۲۷ - ۲۸-۱۲-۱۳۹۸

فوت 3 نفر در حوادث چهارشنبه سوری

فوت 3 نفر در حوادث چهارشنبه سوری

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: حوادث چهارشنبه سوری امسال تعداد یک هزار و ۴۰۳ مصدوم داشت که ۱۶۶ نفر دچار قطع عضو شدند و ۳ نفر نیز فوت کردند.

مجتبی خالدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره آمار نهایی مصدومان و فوتی‌های حوادث چهارشنبه سوری امسال افزود: هر ۳ فوتی امسال در استان تهران بودند. همچنان ۲۲۹ نفر در مراکز درمانی بستری هستند و ۴۴ درصد افراد عابران پیاده را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: ۴۱ درصد مصدومان این حوادث در فاصله سنی ۶ تا ۱۸ سال قرار دارند.

خالدی گفت: با همکاری رسانه‌ها امسال با کاهش ۳۷ درصدی مصدومان حوادث چهارشنبه سوری با سال قبل مواجه شدیم که بسیار ارزشمند است. استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی بیشترین تعداد مراجعه کنندگان در حوادث چهارشنبه آخر سال را داشتند و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان کمترین مصدومان را به خود اختصاص دادند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: ۸۰ درصد مصدومان را در این حوادث مردان تشکیل داده بودند. تلاش بسیار زیادی توسط رسانه‌ها انجام شد که جای تشکر دارد. همانند سال‌های قبل، بازدید قائم مقام سازمان اورژانس کشور به جای رییس سازمان اورژانس کشور، از مراکز درمانی هم انجام شد تا روند ارائه خدمت توسط اورژانس پیش بیمارستانی و ارائه خدمت به مصدومان در مراکز درمانی به خصوص در بیمارستان فارابی و شهید مطهری تهران بررسی شود. نکته دیگر این بود که اگر شیب تندی در ورودی و افزایش مصدومان حوادث تجربه کردیم، بلافاصله بتوانیم اطلاع رسانی گسترده را انجام بدهیم تا این اتفاق کاهش پیدا کند.

وی اظهار کرد: سازمان اورژانس کشور از سه ماه گذشته برنامه ویژه‌ای برای چهارشنبه آخر سال آغاز کرده بود و بسته‌های خدمتی و آموزش‌های لازم و تجهیز آمبولانس‌ها را در دستور کار قرار داد، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، حجم زیادی از مراجعه به بیمارستان‌ها اتفاق افتاد. در نتیجه تمام توان اورژانس پیش بیمارستانی معطوف به انجام عملیات ویژه برای انتقال بیماران مبتلا به کرونا شد. اول باید بیماران مبتلا به کرونا را از بیمارستان‌هایی که امکانات کمتر دارند به بیمارستان‌های مجهز منتقل می‌کردیم. همچنین اگر نیاز بود بیماری برای اقدامات کلینیکی از بیمارستان همجوار استفاده کند، این انتقال باید توسط اورژانس انجام می‌شد و این موارد باعث شد که حجم کاری اورژانس افزایش پیدا کند.

خالدی گفت: در چهارشنبه سوری دو مورد وجود داشت. اول کسانی بودند که مصدوم می‌شدند و باید خدمات را دریافت می‌کردند و دوم افرادی که به خاطر مصدومیت به بیمارستان مراجعه می‌کردند، امکان داشت در معرض ابتلا به کرونا قرار بگیرند. در نتیجه اطلاع رسانی گسترده در زمینه سطح توان‌مندی اورژانس در شرایط شیوع کرونا انجام شد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: اورژانس
ارسال به دوستان
«آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود تهدید روبیو علیه ایران: به تعهدات عمل نکنید، ترامپ گزینه‌های زیادی دارد 3 نکته درباره سفر پزشکیان به پاکستان قوه قضائیه: آزادی بیش از ۲ هزار زندانی در تهران با همت خیرین در سال گذشته هشدار دستگاه قضا نسبت به فریب شرط‌بندی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ نمایش‌های کشور سه شب اجرا ندارند همتی: ۲ میلیارد دلار ارز صنایع تامین می‌شود تلگراف: ترامپ ممکن است پس از انتخابات خواستار توافق جدیدی با ایران شود