فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۷۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۵-۰۳-۱۳۹۸
کد ۶۷۳۴۱۳
انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۵-۰۳-۱۳۹۸

روزانه 20 میلیارد تومان خرج سیگار می‌شود

روزانه 20 میلیارد تومان خرج سیگار می‌شود

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات گفت: روزانه ٢٠ میلیارد تومان و سالی ١٠٠ هزار میلیارد تومان خرج سیگار می‌شود و بزرگترین خطر ابتلا به فشار خون بالا، مصرف دخانیات است و خطر سکته قلبی تا ٢ برابر با مصرف دخانیات افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، محمد رضا مسجدی روز شنبه در نشست خبری هفته ملی بدون دخانیات که در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: یک صنعت مثال بزنید که در عرض ۸ سال، کارخانجات آن ۲ برابر شده باشد. در سال ۹۴، تعداد ۹ کارخانه تولید سیگار داشتیم و در سال ۹۶، این کارخانجات به ۱۷ کارخانه رسید.

وی ادامه داد: تنها صنعتی که تولید آن ۲ برابر شده، سیگار و توتون بوده است. زیرا با افزایش تولید، سود بیشتری نیز نصیب تولیدکنندگان می‌شود. سود تولید نیز حاصل مصرف بیشتر است. به طوری که مصرف قلیان در دختران چند برابر شده و نوجوانان نیز بیش از گذشته، سیگار مصرف می‌کنند. قانون و آیین نامه برای مبارزه با دخانیات زیاد داریم، اما هیچکدام از قوانین در اصناف و وزارت صمت اجرا نمی‌شود.

برچسب ها: سیگار
ارسال به دوستان
ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه چالش جدید زلاتان ابراهیموویچ در آمریکا ؛ از تنش روی آنتن تا هنر برنامه‌سازی یا شانس خالص؟ استاندار خراسان رضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز قطعی نشده درخواست سفارت ایران از غنا برای صعود به جام جهانی رکورد گرمای ۵۰ درجه در کهورک سیستان و بلوچستان مس شهربابک به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد تبعید ملی‌پوشان اروگوئه به کلاس اکونومی؛ تنبیه پس از حذف از جام جهانی عراقچی یکشنبه به عراق سفر می‌کند خبر تلخ برای ستاره هلند در جام جهانی ۲۰۲۶ اسرائیل فردا از ۲ منطقه در جنوب لبنان عقب‌نشینی می‌کند رامین رضاییان؛ استاد آندرلپ در قامت یک گلزن تمام‌عیار لغو مذاکرات فنی در پی حمله آمریکا به سیریک؟ سانتی‌مترهای نحس؛ کابوس امیر قلعه‌نویی در جام جهانی نتانیاهو: ما طرف قرارداد ایران و آمریکا نیستیم