فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۴۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۹-۱۰-۱۳۹۷
کد ۶۴۷۱۰۷
انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۹-۱۰-۱۳۹۷

ایجاد حفره در دیوارهای بتنی نیروگاه اتمی امارات/ احتمال انتشار آلودگی به خلیج فارس

ایجاد حفره در دیوارهای بتنی نیروگاه اتمی امارات/ احتمال انتشار آلودگی به خلیج فارس

پدید آمدن حفره‌هایی در دیوار بتنی نیروگاه‌های اتمی در حال ساخت امارات متحده عربی احتمال انتشار آلودگی را در منطقه خلیج فارس تقویت کرده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش نشریه تخصصی NIW ، نیروگاه هسته‌ای "براکه" واقع در ۵۳ کیلومتری غرب شهر الرویس، یکی از نیروگاه‌های کشور امارات و اولین نیروگاه هسته‌ای این کشور با ظرفیت تولید ۵۶۰۰ مگاوات شامل ۴ رآکتور ۱۴۰۰ مگاواتی مدل APR-۱۴۰۰ طراحی شرکت برق کره (KEPCO) از نوع رآکتور آب فشرده پیشرفته است.

این رآکتور نخستین سایت تولید انرژی هسته‌ای تجاری در خاورمیانه پس از ایران است.

مسئولان اماراتی اعلام کرده بودند واحد اول این نیروگاه با تاخیر یک ساله در سال 2018 راه‌اندازی می‌شود اما چندی پیش اعلام شد که فاز اول این نیروگاه در سال 2019 راه‌اندازی می‌شود.

کریستر ویکتورسن، مدیرکل هیات فدرال نظارت هسته‌ای امارات در آبان ماه سال جاری اعلام کرد: شرکت راه‌اندازی نیروگاه هسته‌ای موظف است آمادگی فنی و سازمانی خود را برای آغاز به کار اولین رآکتور اعلام کند و پیش‌بینی می‌شود این آمادگی پایان سال ۲۰۱۹ میلادی محقق شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده حفره‌هایی در دیوار بتنی نیروگاه‌های اتمی در حال ساخت امارات متحده عربی به وجود آمده است که شرکت‌های کره‌ای فعال در احداث پروژه هسته‌ای "براکه" در حال رفع آسیب‌ها و عیوب ایجاد شده هستند.

تا کنون اخبار ضد و نقیضی از ایجاد حفره در نیروگاه‌های شماره 1 و 3 و یا هر چهار نیروگاه منتشر شده است.

بنا بر این گزارش، بر مبنای قرارداد 20 میلیارد دلاری منعقده میان دو کشور امارات و کره جنوبی که در سال 2009 به امضا رسید، مقرر شده بود کنسرسیومی از شرکت‌های کره‌ای با محوریت شرکت برق هسته‌ای کره موسوم به کپکو، چهار راکتور 1600 مگاواتی در نیروگاه هسته‌ای براکه امارات احداث شود. این کنسرسیوم متعهد شده بود دو راکتور از این راکتورها را اواخر سال 2018 و بقیه را تا سال 2020 تکمیل و تحویل دهد.

شرکت‌های کره‌ای نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور را با کمک شرکت‌های آمریکایی احداث کرده‌اند، از این رو قرارداد هسته‌ای این کشور با امارات اولین قرارداد هسته‌ای کره جنوبی با یک کشور خارجی محسوب می‌شود.

به نظر قبلاً حفره‌هایی در دیوارهای بتنی نیروگاه‌های هسته‌ای کره جنوبی نیز مشاهده شده و دولت "مون جه این" پس از روی کار آمدن در سال 2016 بنا به دلایل متعدد از جمله احتمال نشت مواد رادیو اکتیو از این نیروگاه‌ها، فعالیت تعدادی از آنها را متوقف کرده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به بلندپروازی و اشتیاق وافر کره جنوبی برای مشارکت در برنامه هسته‌ای عربستان سعودی تحت عنوان "2030-vision"، انتشار این خبر می‌تواند توانمندی‌های شرکت‌های کره‌ای فعال در ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای را تضعیف کند.

ارسال به دوستان
ماهی مرکب خون‌آشام؛ موجود اسرارآمیز اعماق اقیانوس وزارت خارجه : بمباران شیمایی سردشت یادآور یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های قرن است ایران بدشانس‌ترین تیم تاریخ جام‌های جهانی پوتین: اوکراین در تمامی خطوط در حال عقب‌نشینی است انگلیس اجرای توافق ایران و آمریکا را ضروری دانست احقاق حق بازنشستگان با اجرای حکم کلان قضایی به ارزش ۸۶ هزار میلیارد تومان سقوط هواپیما در فرانسه؛ ۱۱ نفر کشته شدند ترافیک سنگین در محورهای هراز و کندوان تدوین دستورالعمل‌های ویژه HSE برای مراسم تشییع رهبر شهید سندرز: دیگر نباید میلیاردها دلار برای نتانیاهوی نسل‌کش هزینه شود برگزاری نشست هماهنگی برای انتقال منابع فروش گاز به هدفمندسازی یارانه‌ها فراخوان تأمین اجتماعی برای ثبت شماره حساب بانکی بیمه‌شدگان ادعای وال‌استریت ژورنال درباره لغو مذاکرات این هفته ایران-آمریکا جزئیات پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای حضور در مراسم تشییع رهبر شهید نگرانی نتانیاهو از احتمال فروش اف-۳۵ به ترکیه
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟