فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۴۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۰۱-۱۰-۱۳۹۷
کد ۶۴۵۹۱۹
انتشار: ۱۷:۴۲ - ۰۱-۱۰-۱۳۹۷

فوت 108 نفر بر اثر مسمومیت با گاز طی 3 ماه

فوت 108 نفر بر اثر مسمومیت با گاز طی 3 ماه

سرپرست سازمان اورژانس کشور از مسموم شدن ۲۴۶۸نفر و کشته شدن ۱۰۸نفر بر اثر مسمومیت با گاز کشنده مونوکسیدکربن در سه ماه فصل پاییز خبر داد.

به گزارش ایسنا پیرحسین کولیوند در این باره اظهار کرد: از ابتدای مهر تا ۳۰ آذر، ۲۴۶۸ نفر در کشور دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن (CO) شدند و ۱۰۸ نفر بر اثر مسمومیت با این گاز، جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه استان تهران بیشترین مسمومیت با گاز CO را به خود اختصاص داده است، گفت: تعداد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در تهران ۲۳کشته و ۵۱۱مصدوم در دو ماه گذشته بوده است.

کولیوند در ادامه با اشاره به سرد شدن هوا در فصل زمستان در اغلب مناطق کشور و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی اظهار کرد: هموطنان باید نکات ایمنی را در استفاده از وسایل گرمایشی رعایت کنند و علاوه بر آن نیز زمانی که اولین علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را احساس کردند با اورژانس تماس بگیرند تا عوامل اورژانس آن‌ها را درمان و درصورت نیاز به ادامه روند درمان نیز به مراکز درمانی منتقل کنند. علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شامل سردرد، تهوع، سرگیجه، سرفه، عدم تعادل و کاهش سطح هوشیاری است.

برچسب ها: اورژانس
ارسال به دوستان
جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه چالش جدید زلاتان ابراهیموویچ در آمریکا ؛ از تنش روی آنتن تا هنر برنامه‌سازی یا شانس خالص؟ استاندار خراسان رضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز قطعی نشده درخواست سفارت ایران از غنا برای صعود به جام جهانی رکورد گرمای ۵۰ درجه در کهورک سیستان و بلوچستان مس شهربابک به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد