کد خبر ۶۲۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۰۱-۰۶-۱۳۹۷
کد ۶۲۸۱۸۸
انتشار: ۱۶:۱۱ - ۰۱-۰۶-۱۳۹۷

42 ماه حبس به اتهام ارسال فناوری به ایران

42 ماه حبس به اتهام ارسال فناوری به ایران

وزارت دادگستری آمریکا یک مرد ایرانی - کانادایی را که در ماه مارس دستگیر کرده بود به اتهام ارسال فناوری به ایران به ۴۲ ماه حبس محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، تایمز کولونیست ادعا کرد که این فرد ۳۸ ساله با همکاری شرکت‌های چینی و چندین شریک دیگر، بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷، اقدام به صادرات فناوری‌های ممنوعه آمریکایی به ایران کرده است. مقامات آمریکایی ادعا کردند که این فناوری‌ها مصارف نظامی و غیرنظامی داشته‌اند.

به نوشته این روزنامه چاپ کانادا، این فناوری‌ها شامل دستگاه‌های اندازه‌گیری میکروسکوپیک که در گوشی‌ها و موشک‌ها، و دوربین‌های مادون قرمز که در سیستم‌های امنیتی و پهبادهای نظامی استفاده می‌شدند، بودند.

محققان می‌گویند که توطئه‌ی وی با ارسال یک صفحه که سابقا برای کالیبره کردن تجهیزات ناوبری در سطح نظامی از جمله فناوری موشکی استفاده می‌شد، به اوج خود رسید.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: فناوری ، آمریکا
ارسال به دوستان
دادستان مازندران: ضابطان قضایی مکلف‌اند با مصادیق عریان‌سازی برخورد قانونی کنند ماموریت تاریخی کی‌روش برای صعود تیم ملی ایران عضو مجلس خبرگان رهبری: عده‌ای افراطیون کارشکنی می‌کنند که نادرست است/ مذاکره‌کنندگان باید هوشیار باشند پروازهای رامسر به شیراز، مشهد و بغداد برقرار شد سلطانیه زنجان میزبان مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور تظاهرات هفتگی علیه کابینه نتانیاهو ادامه دارد انتقاد زلاتان از داوری علیه ایران در جام جهانی ستایش اینفانتینو از جذابیت نبرد ایران و مصر پاسخ بیگلربیگی به امیرحسین ثابتی: دو روز قبل از نطق شما، با خواهش وزیر نفت و تنها بخاطر جلوگیری از به مخاطره افتادن مدیریت انرژی کشور استعفا دادم/ چرا رگ گردنتان برای گم‌شدن‌میلیاردها دلار ناشی از‌ فروش نفت باد نکرد؟ زمان بازگشایی مصلای تهران برای وداع با رهبر شهید مسکو: پالایشگاه نفت اوکراین در زاپوریژیا را هدف قرار دادیم حمایت مایلی‌کهن از طارمی پس از پنالتی ناموفق رویترز: هند نفت و گاز بیشتری از ایران می‌خرد بلژیک با درهم‌کوبیدن نیوزیلند برای رقبا خط‌ونشان کشید سایه سنگین اتفاقات ۱۹۸۲ بر دیدار اتریش و الجزایر