فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۲۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۳۱-۰۵-۱۳۹۷
کد ۶۲۸۰۰۷
انتشار: ۱۱:۵۷ - ۳۱-۰۵-۱۳۹۷

آوارگی گزارشگران صداوسیما در اندونزی؟

برای نخستین بار نیست که شاهد سرگردانی گزارشگران صداوسیما در یک کشور خارجی هستیم. ٢ ماه قبل هم در جریان برگزاری جام‌ جهانی این اتفاق رخ داد و هیچ کدام از نفرات اعزامی نتوانستند با آی‌دی کارت مسابقات به استادیوم‌ها وارد شوند و حالا در جریان بازی‌های آسیایی این اتفاق تکرار شده است.

روزنامه شهروند نوشت: «یک هفته مانده به اعزام خبرنگاران به بازی‌های آسیایی وقتی با گزارشگران تلویزیون و رادیو همکلام می‌شدیم، هنوز هم خبری از وضعیت اعزامشان نداشتند. آنها هم از این بلاتکلیفی دلخور بودند و می‌گفتند باید چمدانشان را ببندند و منتظر خبر باشند. یک روز قبل از افتتاحیه خبر اعزام گزارشگران صداوسیما به اندونزی برای پوشش بازی‌های آسیایی شنیده شد و موقع پرواز آنها، مراسم افتتاحیه در حال برگزاری بود. البته که اگر هم زودتر می‌رسیدند، شانسی برای تماشای افتتاحیه نداشتند. شاید بیش از ١٠ نفر از گزارشگران و عوامل صداوسیما بعد از افتتاحیه راهی اندونزی شدند تا پوشش مناسبی برای مردم در تلویزیون ملی ایران داشته باشند.

با این که خبرهای خوشی مثل اعزام ٢ گزارشگر زن از سوی رادیو ورزش به گوش می‌رسید، خبر اصلی تلخ بود. گزارشگران اعزامی به اندونزی بدون آی دی کارت و بدون این که هماهنگی جهت پوشش بازی‌های آسیایی داشته باشند، خودشان را به جاکارتا رساندند. آنها بعد از استقرار در هتل دچار سردرگمی عجیبی شده و با مسئولان کمیته ملی المپیک تماس گرفتند تا شاید راهی برای ورودشان به استادیوم‌ها و سالن‌های محل برگزاری بازی‌ها پیدا شود؛ اتفاقی که ما را به یاد جام جهانی ٢٠١٨ می‌انداخت. گزارشگران صداوسیما در طول جام جهانی هم در خیابان یا از روی سکوهای تماشاگران در ورزشگاه گزارش تهیه می‌کردند!

بی‌برنامگی صداوسیما با وجود هزینه‌ای که برای اعزام گزارشگران به اندونزی کرده، کاملا توی ذوق می‌زند. یکی، دو روزی است وقتی خبرنگاران صبح‌ها برای پوشش خبری بازی‌ها در مرکز رسانه‌ای حاضر می‌شوند، با چهره‌های درهم گزارشگران مواجه هستند که به دنبال راهی برای ورود هستند. البته مسئولان کمیته ملی المپیک، خبرنگاران و حتی مسئولان تیم‌های رشته‌های مختلف نهایت تلاش را برای کمک به این گزارشگران انجام دادند. از پادرمیانی یک رئیس فدراسیون برای ورود گزارشگران رادیو به سالن گرفته تا قرض دادن آی دی کارت خبرنگاران به گزارشگران تلویزیونی برای ورود به مرکز رسانه‌ای. آن طور که پیداست حق پخش بازی‌های آسیایی هم مثل جام جهانی به صورت کامل خریداری نشده و به همین دلیل گزارشگران امکان ورود به ورزشگاه‌ها را ندارند. این اتفاق را به نوعی می‌توان بی‌احترامی به گزارشگران اعزامی دانست که بعد از ورود به کشور میزبان در تورنمنت‌های مختلف با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند و حتی کوچکترین حق یک گزارشگر که ورود به ورزشگاه است را هم ندارند. به نظر می‌رسد مسئولان صداوسیما باید توضیح مفصلی درباره این اتفاقات بدهند؛ موضوعی که بعد از جام جهانی هم منتظرش بودیم.»

برچسب ها: جاکارتا ، صداوسیما
ارسال به دوستان
حسین موسویان: بدون ختم تهدیدهای موجودیتی بین اسرائیل و ایران، هیچ توافقی پایدار نیست ارزان‌ترین کشورهای اروپا برای زندگی( اینفوگرافیک) «سیندرلا» چگونه دستگیر شد؟ پس از ۲۵ سال، سامسونگ دیگر باارزش‌ترین شرکت کره‌ای نیست! چرا کلسترول شما پایین نمی‌آید؟؛ مقصر اصلی این ۴ عادت روزانه است ترامپ: بنزین باید ارزان شود زن بریتانیایی ملخ صورتی در باغ خانه‌اش پیدا کرد(+عکس) کاهش قیمت جهانی طلا به کمترین رقم طی 2 هفته اخیر قیمت جهانی نفت امروز 1405/4/3  رابرت مالی: ترامپ بالاخره پذیرفت که برای تشویق ایران، امتیازات اقتصادی بدهد سهم مالیات از اقتصاد ۳۸ کشور بزرگ جهان چقدر است؟ (+ اینفوگرافیک) شب آخر دور دوم گروهی؛ پرتغال و کلمبیا به دور بعد رسیدند/ درخشش تیم کیروش مقابل انگلیس(+خلاصه بازی ها) مداحی ای اهل حرم میر و علمدار نیامد مجید بنی فاطمه اشک های مان را دریغ نکنیم: چرا بعد از گریه کردن آرام می گیریم؟ ترامپ، نتانیاهو را به قطع رابطه تهدید کرد: «همه از تو خسته شده‌اند»