فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۳۴۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۶ - ۲۹-۰۱-۱۳۹۶
کد ۵۳۴۳۹۱
انتشار: ۰۷:۳۶ - ۲۹-۰۱-۱۳۹۶

واردات قطعات بی‌کیفیت چینی تایید شد

مافیایی در صنعت خودروسازی کشور شکل گرفته که با واردات قطعات بی‌کیفیت چینی و تحویل ‌آن به خودروسازن برای تولید خودروهای داخلی، تیشه بر ریشه ایمنی و رفاه شهروندان می‌زند.

به گزارش ایسنا، مدت زمان زیادی است که برخی فعالان صنعت قطعه‌سازی و برخی افراد مرتبط با صنعت خودرو به صورت غیر رسمی برخی قطعه‌سازان بعضا بزرگ داخلی را به واردات قطعات بی‌کیفیت چینی و تحویل این قطعات به عنوان تولید داخل به خودروسازان، متهم می‌کنند.

با این حال تاکنون خودروسازان واکنش رسمی و صریحی در این باره نداشته و این موضوع را نه تایید و نه تکذیب کرده‌اند و مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز علی‌رغم مسوولیت قانونی در این زمینه موضع‌گیری رسمی و صریحی در این رابطه نداشته‌اند.

در این شرایط اخیرا یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به نقل از خودروسازان، موضوع واردات قطعات بی‌کیفیت چینی از سوی برخی قطعه‌سازان داخلی و تحویل آن به عنوان قطعه تولید داخل به شرکتهای خودروسازی را تایید کرده است.

در این رابطه حجت‌الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی‌کیا از برگزاری جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خودروسازان و قطعه‌سازان برای بررسی گلایه‌های دو طرف از یکدیگر خبر داده و در بیان جزئیات این جلسه اظهار کرده است:" قطعه‌سازان معتقدند خودروسازان به عنوان آقابالاسر عمل می‌کنند و در مقابل خودروسازان نیز معتقدند قطعات بی‌کیفیت چینی توسط قطعه‌سازان در بسته‌بندی‌های شرکت‌های داخلی به خودروسازان فروخته می‌شود"!

این اظهارات صریح‌ترین و شفاف‌ترین موضع‌گیری رسمی (هر چند غیر علنی) خودروسازان برای تایید وجود جریانی مافیایی در صنعت خودرو و قطعه است که با جعل عنوان تولید داخل و قطعه‌سازی، رفاه و ایمنی شهروندان را وجه‌المصالحه سودجویی و ثروت‌اندوزی خود قرار داده‌اند.

به نظر می‌رسد در این شرایط بهتر است وزارت صنعت، معدن و تجارت هرچه زودتر به این موضوع ورود کرده و بررسی و اعلام کند که تحت تاثیر کدام مشکلات و سوءمدیریت‌ها، برخی قطعه‌سازان داخلی با واردات قطعات بی‌کیفیت چینی به کشور تیشه بر ریشه کیفیت خودروهای داخلی و حقوق مصرف‌کنندگان می‌زنند.

علاوه بر آن مشخص نیست که مسوولان شرکت‌های خودروسازی که در یک جلسه رسمی با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به موضوع واردات قطعات بی‌کیفیت چینی از سوی برخی قطعه‌سازان داخلی اعتراف و اعتراض کرده‌اند، چرا حاضر نیستند این موضوع را به صورت علنی اعلام کنند و فراتر از آن چرا با این قطعه‌ساز نماها برخورد نکرده‌اند و اگر کرده‌اند نتیجه آن چه بوده است.

سودجویی و ثروت‌اندوزی برخی قطعه‌ساز نماهای داخلی از ناحیه واردات قطعات بی‌کیفیت چینی در حالی است که قشر بزرگ مصرف‌کنندگان ایرانی از کیفیت برخی خودروهای داخلی ناراضی هستند و با این حال به دلیل پایین بودن قدرت خرید چاره‌ای جز خرید و استفاده از این محصولات ندارند.

در این شرایط این پرسش پیش می‌آید که آیا دلیل پایین بودن کیفیت برخی خودروهای داخلی استفاده از قطعات بی‌کیفیت چینی وارداتی از سوی همین قطعه‌ساز نماهای داخلی برای تولید این خودروها است!؟
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: واردات ، قطعات
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار:
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
3
این نیاز به تایید کسی نداره یه شاگرد اوسای مکانیکی هم به این مسئله با اطمینان واقفه
چرا کلسترول شما پایین نمی‌آید؟؛ مقصر اصلی این ۴ عادت روزانه است ترامپ: بنزین باید ارزان شود زن بریتانیایی ملخ صورتی در باغ خانه‌اش پیدا کرد(+عکس) کاهش قیمت جهانی طلا به کمترین رقم طی 2 هفته اخیر قیمت جهانی نفت امروز 1405/4/3  رابرت مالی: ترامپ بالاخره پذیرفت که برای تشویق ایران، امتیازات اقتصادی بدهد سهم مالیات از اقتصاد ۳۸ کشور بزرگ جهان چقدر است؟ (+ اینفوگرافیک) شب آخر دور دوم گروهی؛ پرتغال و کلمبیا به دور بعد رسیدند/ درخشش تیم کیروش مقابل انگلیس(+خلاصه بازی ها) مداحی ای اهل حرم میر و علمدار نیامد مجید بنی فاطمه اشک های مان را دریغ نکنیم: چرا بعد از گریه کردن آرام می گیریم؟ ترامپ، نتانیاهو را به قطع رابطه تهدید کرد: «همه از تو خسته شده‌اند» ۹ واقعیت شگفت‌انگیز درباره مغز که هنوز دانشمندان را شگفت‌زده می‌کند راز طول عمر از زبان جراح گوارش: ۹ میوه برتر برای سلامتی نصیحت روسیه به کشورهای عربی: اتحاد علیه ایران اشتباه است ۴۰ قطعه شعر تاسوعایی از شاعران معاصر