فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۱۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۳-۱۰-۱۳۹۵
کد ۵۱۷۱۰۴
انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۳-۱۰-۱۳۹۵

جریمه 4 میلیارد دلاری فولکس واگن به اتهام تقلب

جریمه 4 میلیارد دلاری فولکس واگن به اتهام تقلب
دولت آمریکا می گفت که فولکس واگن با فروختن خودروهایی متفاوت از آنچه اصلا برای عرضه آنها در بازار از سازمان حفاظت محیط زیست مجوز گرفته بود، قوانین هوای پاکیزه آمریکا را نقض کرده است.
شرکت فولکس واگن در مقابل سه اتهام اعمال مجرمانه در آمریکا اقرار به گناه کرده و گفته است جریمه ای به ارزش ۴.۳ میلیارد دلار خواهد پرداخت.

به گزارش ایران، این اتهامات به تقلب در تست های میزان آلودگی خودروهای این شرکت مربوط می شود.

لورتا لینچ وزیر دادگستری آمریکا گفت فولکس واگن برای سرپوش گذاشتن بر اقداماتش ابتدا آنها را تکذیب کرد و بعد در مورد آنها دروغ گفت.

او افزود که این یکی از بزرگترین جریمه ها در ارتباط با آلودگی هواست که اعمال می شود.

شش مدیر فولکس واگن به اتهام ایفای نقش در آن تقلب تحت پیگرد هستند.

ماتیاس مولر مدیرکل فولکس واگن گفت که شرکت آلمانی "عمیقا به خاطر اقداماتش متاسف" است.

هانس دیتر پوتچ رئیس هیات نظارتی فولکس واگن هم گفت: "ما دیگر آن شرکت ۱۶ ماه پیش نیستیم."

وزارت دادگستری گفت فولکس واگن نقشه ای طولانی برای فروش حدود ۵۹۰ هزار وسیله نقلیه دیزلی در آمریکا داشت که مجهز به ابزاری برای فریب دادن تست آلودگی بودند.

فولکس واگن برای سه سال زیر نظر یک ناظر مستقل خواهد بود. این شرکت پذیرفته با تحقیقات وزارت دادگستری برای محاکمه شش مدیری که گفته می شود در این طرح مشارکت داشته اند همکاری کند.
 ماتیاس مولر مدیر این شرکت گفت فولکس عمیقا از رفتارش متاسف است

فولکس واگن قبلا با پرداخت ۱۵ میلیارد دلار غرامت برای حل و فصل دعاوی با مقام های زیست محیطی و صاحبان اتومبیل ها در آمریکا به توافق رسیده بود.

وزارت دادگستری آمریکا ژانویه سال پیش این شرکت را تحت پیگرد قانونی قرار داد.

در سپتامبر سال ۲۰۱۵ و در پی تحقیقاتی توسط مسئولان آمریکایی بود که فولکس واگن به نصب نرم‌افزار فریب تست آلودگی در ۱۱ میلیون خودرویش در سراسر جهان اذعان کرد.

این رسوایی باعث افت فروش اتومبیل های فولکس در جهان شد.

دولت آمریکا می گفت که فولکس واگن با فروختن خودروهایی متفاوت از آنچه اصلا برای عرضه آنها در بازار از سازمان حفاظت محیط زیست مجوز گرفته بود، قوانین هوای پاکیزه آمریکا را نقض کرده است.

سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا می گوید که فولکس واگن بسیاری از اتومبیل هایش را به دستگاهی مجهز کرد که قادر به تشخیص تست آلودگی بود و موتور را طوری تنظیم می کرد که از میزان تصاعد اکسید نیتروژن بکاهد.

برچسب ها: فولکس واگن ، تقلب
ارسال به دوستان
ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه چالش جدید زلاتان ابراهیموویچ در آمریکا ؛ از تنش روی آنتن تا هنر برنامه‌سازی یا شانس خالص؟ استاندار خراسان رضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز قطعی نشده درخواست سفارت ایران از غنا برای صعود به جام جهانی رکورد گرمای ۵۰ درجه در کهورک سیستان و بلوچستان مس شهربابک به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد تبعید ملی‌پوشان اروگوئه به کلاس اکونومی؛ تنبیه پس از حذف از جام جهانی عراقچی یکشنبه به عراق سفر می‌کند خبر تلخ برای ستاره هلند در جام جهانی ۲۰۲۶ اسرائیل فردا از ۲ منطقه در جنوب لبنان عقب‌نشینی می‌کند رامین رضاییان؛ استاد آندرلپ در قامت یک گلزن تمام‌عیار لغو مذاکرات فنی در پی حمله آمریکا به سیریک؟ سانتی‌مترهای نحس؛ کابوس امیر قلعه‌نویی در جام جهانی نتانیاهو: ما طرف قرارداد ایران و آمریکا نیستیم