فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۱۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۲۹-۰۹-۱۳۹۵
کد ۵۱۲۲۰۵
انتشار: ۱۷:۵۳ - ۲۹-۰۹-۱۳۹۵

حمایت سعید راد از حسن فتحی

سعید راد درباره اظهارات حسن فتحی گفت: سخنان آقای فتحی، علت تمام معلول‌هاست. اینکه هیچوقت ما پناه نداشتیم و پشت هم نبوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید راد در حمایت از سخنان حسن فتحی (کارگردان سریال شهرزاد) متنی نوشته و  اختصاصا در اختیار ایلنا قرار داد. در این متن آمده است:

آقای فتحی، آدم حرفه‌ای است. من متاسف شدم که آقای فتحی را مجبور می‌کنند اسم کار‌هایش را ببرد، همه ما کارهای او را حفظ هستیم. چه من که ۲۰ سال خارج از کشور بودم و چه کسانی که اینجا در کنار او زندگی می‌کنند، اما مردمی که عنوان کرد مردمی دور از این جریانات هستند. آقای فتحی پر از غصه است و این مسئله برایش پر از درد است، مگر ما چندتا حسن فتحی داریم؟  چند تا شهاب حسینی داریم که در همین «شهرزاد» اینقدر باشکوه بود و دیگرانی همچون او؟

وقتی دچار یک مشکل و آسیب می‌شویم باید یادمان باشد که ما اینقدر این سهم خودمان را ابرای اعتراض استفاده نکرده‌ایم. من هنوز نمی‌توانم توقع داشته باشم که یک صندلی داشته باشم به عنوان دست‌اندرکار سینمای حرفه‌ای این مملکت در جشن خانه سینما و... این‌ها همه اصل‌هایی است که نشان می‌دهد ما آسیب پذیریم و هیچوقت حرف نزدیم و نگفتیم شما چه کاره‌اید؟! شمایی که سینما را از دست آقای فتحی و ما سیاه مشق کرده‌اید، امروز چه کاره‌اید؟ بنابراین خود من وقتی به بغض می‌نشینم از گله‌گی‌ای که آقای فتحی عنوان کرد، به این دلیل می‌گویم محق نیستیم. چون زمان‌هایی هم که خودمان احتیاج داشتیم کسی حمایت‌مان کند کسی به داد ما نرسیده است.

این جریان امکان ندارد درست شود، شما خیال می‌کنید فردا ارگان‌هایی می‌گویند چرا به شهرزاد با اینهمه وقار و استقبال مردم، ظلم شده است؟! مگر ما برای مردم کار نمی‌کنیم و سیاست‌های کلان مملکت ما نمی‌خواهد مردم از سینمای ما استقبال کنند پس چرا اینگونه عمل می‌کنند؟! اگر جریانی شکل می‌گیرد، برمی‌گردد به اینکه تا علت ریشه‌یابی نشود که نخواهد هم شد، مشکلی حل نمی‌شود، چون فرصت‌ها از دست می‌رود و آقای فتحی دوباره مشغول کارشان می‌شود و این جریان باز به شکل دیگری رخ می‌دهد. چه کسی پیگیری می‌کند، هیچکس و فقط چند نفر محبوب و مغضوب داستان می‌شوند.

اگر این گله‌گی‌ها به حق باشد خیلی چیزهای ما باید درست شود، به حق نبوده است. خود من در یک موقعیتی دو اسم باوقار صنعت سینمای ملی ایران را در یک جای مقدس بر روی سن تالار وحدت که فستیوال باشکوه فجر انجام می‌شد، آوردم و هنوز در حال فحش شنیدن هستم. چه کسی پشت من ایستاد، چه کسی پشت آن جریان ایستاد و دفاعیه برای من نوشت؟!

من موافق این هستم که از همین الان جایی مثل خانه سینما که همه بر آن تکیه داریم، به آن رای داده‌ایم و پایگاه ما سینمایی‌ها است باید یک شورایی داشته باشد که مسائلی اینچنینی را که به وجود می‌آید با قدرت حل کند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
ترامپ: سنای آمریکا رأی خود درباره اختیارات جنگی علیه ایران را تغییر داد/ از همه سپاسگزارم طبقۀ متوسط در ایران؛ کوچک می‌شود یا دگرگون؟ زلزله دوقلو در ونزوئلا و تخریب گسترده (+عکس)/ 23 کشته تاکنون / پیش بینی 10 هزار کشته / ترامپ: تعداد کشته ها، هولناک است عکس‌های صدساله از عاشورا! بقایی: ناتو باید به خاطر همدستی در جنایات آمریکا-اسرائیل علیه ایران پاسخگو باشد راز افزایش شادی در محل کار با یک فرمول رایگان منظرۀ «گنبد هارونیه توس» در زمان ناصرالدین شاه قاجار در شب "استیون بلام" چه گذشت/ هنرمندان و اهل موسیقی چه گفتند؟ تاریخ به روایت تصویر / شوروی در زمین و هوای افغانستان اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران برگشت پزشکیان در حرم امام: بیکاری و گرسنگی را از بین ببریم/ کارشناس تلویزیون: مأموریت جهانی داریم فرعون را ساقط کنیم نیروی دریایی سپاه: عبور ایمن از تنگۀ هرمز تنها از مسیرهای اعلامی ایران ممکن است تقویم روز چرا مردان زودتر از زنان می‌میرند؟/ پشت پرده یک بحران خاموش کشورهایی که بیشترین و کمترین وابستگی را به نفت خاورمیانه دارند (+ اینفوگرافیک)