فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۱۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۲۹-۰۹-۱۳۹۵
کد ۵۱۲۲۰۵
انتشار: ۱۷:۵۳ - ۲۹-۰۹-۱۳۹۵

حمایت سعید راد از حسن فتحی

سعید راد درباره اظهارات حسن فتحی گفت: سخنان آقای فتحی، علت تمام معلول‌هاست. اینکه هیچوقت ما پناه نداشتیم و پشت هم نبوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید راد در حمایت از سخنان حسن فتحی (کارگردان سریال شهرزاد) متنی نوشته و  اختصاصا در اختیار ایلنا قرار داد. در این متن آمده است:

آقای فتحی، آدم حرفه‌ای است. من متاسف شدم که آقای فتحی را مجبور می‌کنند اسم کار‌هایش را ببرد، همه ما کارهای او را حفظ هستیم. چه من که ۲۰ سال خارج از کشور بودم و چه کسانی که اینجا در کنار او زندگی می‌کنند، اما مردمی که عنوان کرد مردمی دور از این جریانات هستند. آقای فتحی پر از غصه است و این مسئله برایش پر از درد است، مگر ما چندتا حسن فتحی داریم؟  چند تا شهاب حسینی داریم که در همین «شهرزاد» اینقدر باشکوه بود و دیگرانی همچون او؟

وقتی دچار یک مشکل و آسیب می‌شویم باید یادمان باشد که ما اینقدر این سهم خودمان را ابرای اعتراض استفاده نکرده‌ایم. من هنوز نمی‌توانم توقع داشته باشم که یک صندلی داشته باشم به عنوان دست‌اندرکار سینمای حرفه‌ای این مملکت در جشن خانه سینما و... این‌ها همه اصل‌هایی است که نشان می‌دهد ما آسیب پذیریم و هیچوقت حرف نزدیم و نگفتیم شما چه کاره‌اید؟! شمایی که سینما را از دست آقای فتحی و ما سیاه مشق کرده‌اید، امروز چه کاره‌اید؟ بنابراین خود من وقتی به بغض می‌نشینم از گله‌گی‌ای که آقای فتحی عنوان کرد، به این دلیل می‌گویم محق نیستیم. چون زمان‌هایی هم که خودمان احتیاج داشتیم کسی حمایت‌مان کند کسی به داد ما نرسیده است.

این جریان امکان ندارد درست شود، شما خیال می‌کنید فردا ارگان‌هایی می‌گویند چرا به شهرزاد با اینهمه وقار و استقبال مردم، ظلم شده است؟! مگر ما برای مردم کار نمی‌کنیم و سیاست‌های کلان مملکت ما نمی‌خواهد مردم از سینمای ما استقبال کنند پس چرا اینگونه عمل می‌کنند؟! اگر جریانی شکل می‌گیرد، برمی‌گردد به اینکه تا علت ریشه‌یابی نشود که نخواهد هم شد، مشکلی حل نمی‌شود، چون فرصت‌ها از دست می‌رود و آقای فتحی دوباره مشغول کارشان می‌شود و این جریان باز به شکل دیگری رخ می‌دهد. چه کسی پیگیری می‌کند، هیچکس و فقط چند نفر محبوب و مغضوب داستان می‌شوند.

اگر این گله‌گی‌ها به حق باشد خیلی چیزهای ما باید درست شود، به حق نبوده است. خود من در یک موقعیتی دو اسم باوقار صنعت سینمای ملی ایران را در یک جای مقدس بر روی سن تالار وحدت که فستیوال باشکوه فجر انجام می‌شد، آوردم و هنوز در حال فحش شنیدن هستم. چه کسی پشت من ایستاد، چه کسی پشت آن جریان ایستاد و دفاعیه برای من نوشت؟!

من موافق این هستم که از همین الان جایی مثل خانه سینما که همه بر آن تکیه داریم، به آن رای داده‌ایم و پایگاه ما سینمایی‌ها است باید یک شورایی داشته باشد که مسائلی اینچنینی را که به وجود می‌آید با قدرت حل کند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
مصرف سنگین الکل می‌تواند بافت ارتباطی مغز را در جوانی تغییر دهد تتر می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به بزرگ‌ترین خریدار اوراق خزانه‌داری آمریکا تبدیل شود(+اینفوگرافیک) یک هشدار مهم درباره مصرف آبمیوه در کودکی یک اروپایی با «کجاوه» در یکی از جاده‌های ایران در دوران قاجار (عکس) وسیله‌ای که شاید آلوده‌تر از توالت باشد! چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس