فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۹۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۹-۰۶-۱۳۹۵
کد ۴۹۰۷۱۶
انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۹-۰۶-۱۳۹۵

پرتاب سه ماهواره ایرانی به فضا

عصر ایران
ایران در صنعت ساخت ماهواره در غرب آسیا و شمال آفریقا، پس از روسیه و هند درجایگاهی بالاتر از بقیه کشورها قرار دارد.
 رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به جایگاه ایران در ساخت ماهواره در غرب آسیا و شمال آفریقا، گفت: قرارداد پرتاب سه ماهواره به فضا منعقد شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر بهرامی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما در تنکابن، با بیان این که ماهواره دوستی از دانشگاه شریف نخستین ماهواره ای است که نیمه دوم امسال پرتاب می شود، اظهار داشت: ماهواره طلوع از صاایران و ماهواره آت ست از دانشگاه امیرکبیر هم تلاش می شود تا ظرف یک سال آینده به فضا پرتاب شوند.

رئیس سازمان فضایی ایران تاکید کرد: این ماهواره ها نسبت به ماهواره های قبلی عملیاتی تر و ارتقا یافته تر هستند.

وی افزود: ایران در صنعت ساخت ماهواره در غرب آسیا و شمال آفریقا، پس از روسیه و هند درجایگاهی بالاتر از بقیه کشورها قرار دارد.
برچسب ها: ماهواره ، ایران
ارسال به دوستان
«عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه