فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۷۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۶-۰۳-۱۳۹۵
کد ۴۷۴۴۵۴
انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۶-۰۳-۱۳۹۵

سلامت قلب، ارمغان شیر مادر برای نوزاد نارس

عصر ایران
یافته های این مطالعه خبر خوشی برای والدینی خواهد بود که نوزاد نارس دارند زیرا بسیاری از این نوزادان مشکلاتی در رابطه با تکامل قلب دارند.

فواید تغذیه با شیر مادر برای سلامت نوزادان ثابت شده است، اما یک مطالعه جدید مزیت دیگری را نشان می دهد که باعث ساختار و عملکرد بهتر قلب نوزادان نارس در دراز مدت می شود.

سلامت قلب، ارمغان شیر مادر برای نوزاد نارس

یافته های این مطالعه خبر خوشی برای والدینی خواهد بود که نوزاد نارس دارند زیرا بسیاری از این نوزادان مشکلاتی در رابطه با تکامل قلب دارند.

براساس مطالعات، این قبیل مشکلات تکاملی در چند ماه اول زندگی بروز می کند و به حفره های قلبی کوچکتر، ضخیم شدن عضله قلب و کاهش کارایی قلب در سال های آتی زندگی منجر می شود.

مطالعه محققان دانشگاه آکسفورد انگلیس همچنین نشان داده است که تغذیه با شیر مادر فواید سلامتی زیادی برای کودکان دارد که از جمله آنها می توان به کاهش خطراتی همچون ابتلا به آسم، ابتلا به چاقی در دوران کودکی، ابتلا به سرطان خون در دوران کودکی، اگزما و عفونت های گوش اشاره کرد.

دکتر 'آدم لواندووسکی' از مرکز تحقیقات بالینی قلب و عروق در آکسفورد و همکارانش در این مطالعه در پی پاسخ به این پرسش بودند که آیا تغذیه با شیر مادر در بلند مدت فواید سلامتی برای نوزدان نارس دارد یا خیر.

آنها در این مطالعه 102 نفر را که در اوایل تا اواسط دهه 20 سالگی خود قرار داشتند، بررسی کردند. این افراد پیشتر نیز موضوع مطالعه دیگری بودند که وضعیت انها را از ابتدای تولد در ارتباط با تاثیر روش های تغذیه مختلف کودک بر سلامتی ارزیابی کرده بود.

محققان در مطالعه جدید خود متوجه شدند، افرادی که پیش از موعد به دنیا آمده بودند و تنها با شیر مادر تغذیه شده بودند، حجم و عملکرد قلبی بهتری نسبت به افرادی که با شیر خشک تغذیه شده بودند، داشتند.

به گفته محققان، حتی بهترین شیر خشک نوزدان نیز فاقد برخی عوامل رشد، آنزیم ها و آنتی بادی هایی است که شیر مادر به نوزدان در حال رشد ارائه می دهد.

نتایج این مطالعه نشان می دهد، حتی در افرادی که تولد پیش از موعد به صورت اجتناب ناپذیری بر رشد و تکامل آنها تاثیر گذاشته است، تغذیه با شیر مادر می تواند موجب تقویت تکامل قلب شود.

یافته های این مطالعه در مجله Pediatrics منتشر شده است.

منبع: ایرنا

ارسال به دوستان
captcha
ایلان ماسک: هوش مصنوعی گراک ۴٫۷ با داده‌های فضایی تغذیه می‌شود هیولای ۶۰۰ اسب‌بخاری مرسدس بنز که فقط ۲۵ نمونه خیابانی داشت (+عکس) لغو کامل اعدام در لبنان / اولین در خاورمیانه فورد تاندربرد؛ تصویری از آغاز عصر خودروهای لوکس شخصی (+عکس) نمونه ای خاص از کار معماران ایرانی در پارک فناوری پردیس تهران (+عکس) پزشکیان سالگرد استقلال پاکستان را تبریک گفت معمای ریاضی: الگوی عددی مخفی را پیدا کنید و مقدار X را به دست آورید! ثبت ۲۱ فوتی به دلیل غرق‌شدگی در سواحل مازندران شاهکار عجیب معماری در توکیو؛ کیوسک 22 متری که یک شهر را دگرگون کرد! (+تصاویر) برنامه سفر اعضای هیئت صلح ترامپ به اسرائیل و مصر ادعای ونس: ایرانی ها غیرقابل پیش‌بینی هستند و به تعهداتشان عمل نمی کنند پیج اینستای بلاگر زن به خاطر چه تصاویری مسدود شد؟ (+عکس) خبرگزاری روسی: اوکراین شبه‌نظامیان آفریقایی را برای نبرد علیه روسیه آموزش می‌دهد غنی‌سازی 20 تا 60 درصدی برخی گفته‌ها/ "هایده" را از موتور جست‌و‌جوی ایرانی حذف کنید تا دچار ابتذال نشوند! آمریکا برای سرنگونی هواپیمای مسافری ایران چند دلار غرامت داد؟