فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۶۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۲-۰۲-۱۳۹۵
کد ۴۶۷۴۵۲
انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۲-۰۲-۱۳۹۵

آسيب جانك فودها براي كليه ها مشابه ديابت است

عصر ایران
مشكلات ناشي از مصرف جانك فود و يا يك رژيم غذايي پر چرب مشابه ديابت نوع دو است.

نتايج يك مطالعه جديد نشان مي دهد كه مصرف غذاهاي ناسالم موسوم به جانك فود به اندازه بيماري ديابت، به كليه ها آسيب مي زند.

آسيب جانك فودها براي كليه ها مشابه ديابت است

نتايج اين مطالعه جديد نشان مي دهد كه مشكلات ناشي از مصرف جانك فود و يا يك رژيم غذايي پر چرب مشابه ديابت نوع دو است.

محققان اين مطالعه را روي موش ها انجام دادند؛ آنها موش ها را به دو دسته تقسيم كردند و به يك گروه از آنها براي هشت هفته يك رژيم غذايي حاوي جانك فود دادند و به گروه دوم براي پنج هفته يك غذاي ويژه پرچرب دادند.

پژوهشگران سپس تغييرات ناشي از اين رژيم هاي غذايي بر سطح قند خون موش ها و نيز انتقال گلوكز در كليه ها را بررسي كردند.

انتقال دهنده هاي گلوكز نقش مهمي در ابتلا به ديابت دارند و مشكلات همراه آنها مي تواند مشكلات مهمي براي اندام هاي داخلي ايجاد كنند.

نتايج اين مطالعه نشان داد كه موش هاي مبتلا به ديابت نوع دو انتقال دهنده هاي گلوكز و پروتيين هاي تنظيمي بيشتري داشتند، اما رژيم غذايي تغييرات مشابهي را در همان گيرنده ها ايجاد كرد، به اين معني كه مي تواند همان مشكلاتي را ايجاد كند كه افراد مبتلا به ديابت تجربه مي كنند.

ديابت نوع دو زماني ايجاد مي شود كه بدن امكان توليد مقدار كافي انسولين ندارد و يا نمي تواند واكنش مناسبي به ان داشته باشد.

زماني كه اين اتفاق مي افتد سطح قند خون بالا مي رود كه بر ارگان هايي از جمله كليه ها آسيب مي زند.

منبع: ایرنا

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: غذا ، کلیه ، دیابت
ارسال به دوستان
captcha
آقای انصاری! به مسیر پزشکیان بازگردید واکنش مدودف به سخن نخست‌وزیر ژاپن درباره جزایر کوریل: با عواقب وخیم روبه‌رو خواهید شد تشکیل پرونده قضایی برای مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه در رفسنجان/ احضار ۲ مدیرکل کمبود آب تنها نیروگاه هسته‌ای رومانی را به تعطیلی کشاند مقام پیشین آمریکایی: در بن‌بست ایران گیر افتاده‌ایم سوخت‌گیری در یک منطقه روسیه، زوج و فرد شد تصویر محله «فرمانیه» تهران حدود ۹۰ سال قبل تمدید مهلت معرفی مشمولان غیرغایب پذیرفته شده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ۲ کشته در پی برخورد و آتش‌سوزی پژو در جاده اهواز_شوش هگست کوبا را به حمله نظامی تهدید کرد سخنگوی قرارگاه خاتم: هیچ کشتی بدون مجوز و نظارت ایران امکان تردد امن از تنگه هرمز را ندارد هیات امنیتی عراق وارد ریاض شد انفجار در بندر روتردام/ یک کشته و چند زخمی روز جهانی چپ دست ها؛ چرا حدود 10 درصد انسان ها دنیا را با دست چپ تجربه می کنند؟ ورود گردشگران به دریاچه گهر لرستان ممنوع شد