فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۷-۰۴-۱۳۹۴
کد ۴۰۴۸۱۱
انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۷-۰۴-۱۳۹۴

تغییر نام مترو «میدان جهاد» تصویب شد

عصر ایران
اکنون رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران می گوید تغییر نام این ایستگاه از «شهدای رسانه» به «متروی میدان جهاد» در این کمیسیون تصویب شده و به زودی در صحن علنی نیز به تصویب اعضای شورای شهر می رسد.
ایستگاه مترو میدان جهاد تهران که پیش از این به ابتکار روابط عمومی شهرداری، به ناگهان به ایستگاه مترو «شهدای رسانه» تغییر نام پیدا کرده بود، با مصوبه کمیسیون نامگذاری شورای شهر، به نام اصلی خود برمی گردد.

به گزارش خبرآنلاین، ماجرای تغییر نام یک ایستگاه مترو در تهران، موضوع تازه ای نیست. نام ایستگاه متروی ابتدای میدان جهاد یا خیابان شهید فاطمی تهران که یکی از شلوغترین ایستگاه های خط 3 است، در مراسم افتتاح این ایستگاه بکلی تغییر نام داد. به طوری که هنوز هم مسافران خط 3 متروی تهران وقتی که می خواهند از قطار پیاده شوند از همدیگر می پرسند، آیا اینجا ایستگاه میدان جهاد یا شهدای فاطمی است؟ پیش از این نیز مشکلات این ایستگاه در سرویس مشکلات مردم مورد بررسی قرار گرفته بود.

اکنون رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران می گوید تغییر نام این ایستگاه از «شهدای رسانه» به «متروی میدان جهاد» در این کمیسیون تصویب شده و به زودی در صحن علنی نیز به تصویب اعضای شورای شهر می رسد.

در ادامه، گفتگو با مجتبی شاکری، عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون نامگذاری را در این باره می خوانید:

هنوز نام ایستگاه میدان جهاد، شهدای رسانه است و مردم در این باره به مشکل برخورده اند. چرا این طور نامگذاری انجام شد؟

قبل از افتتاح این ایستگاه گفتگوی با آقای درویش مدیرعامل مترو و آقای چمران رئیس شورای شهر و کمیسیون نامگذاری داشتیم. آنجا اعلام کردیم که سیاست نامگذاری جاهایی که مردم آن را به عنوان ایستگاه وسایط حمل و نقل همومی می شناسند، به نام محل آنها یکی است.

مسافران تهرانی و شهرستانی مترو و اتوبوس برای پیدا کردن محل مد نظر خود، نام ایستگاه ها را به نام مکان می شناسند. برای همین می بینیم ایستگاه های مترو به نام مکان یا محلات معروف است. برای همین قرار شد تا نام این ایستگاه مترو در میدان جهاد نیز متروی جهاد باشد که نزدیکترین مکان به آن شمرده می شود، تابلوها نیز هزینه شد و تماما درست شد. ولی در روز افتتاحیه این مترو، مدیر روابط عمومی شهرداری تهران یک اسم دیگر اعلام کرد و گفت نام ایستگاه شهدای رسانه است.

به آقای گیل آبادی گفتم این اسمی که شما بردید، مصوبه ندارد. گفت شهدای رسانه برای این کشور زحمت کشیده اند و نام ایستگاه باید این باشد. به او آمار دادم که بزرگراه و خیابان و مکانهایی به نام شهدای خبرنگار نامگذاری شده از جمله شهید صارمی و شهید افشار و ... متاسفانه جو و فضای رسانه ای درست شد و مانع شد ایشان بیایند نام اصلی را اصلاح کنند و قضایا اینطور پیش رفت.

یعنی نام ایستگاه همچنان به این اسم می ماند؟

نه، الان هم بن بستی نیست. آنچه تصویب شده، نام این ایستگاه متروی میدان جهاد باشد و این نام، هم اکنون نیز در کمیسیون نامگذاری شورای شهر تصویب شده و جلسه آینده به صحن علنی می آوریم و مصوبه شورای شهر را هم می گیریم و به شهرداری ابلاغ می کنیم تا نام این ایستگاه اصلاح شود.

الان که تابلوهای ایستگاه را عوض کرده اند و شنیده ایم بیش از 300 میلیون تومان برای تغییر نام ایستگاه هزینه شده، چه کسی پاسخگوست؟


تابلوها را فکر نمی کنم عوض کرده باشند، اگر این کار را کرده اند، بسیار کار خبطی است و نباید این کار را کمی کردند و حتما شورا پیگیری می کند. نزدیکترین مکان به این مترو، میدان جهاد است و برای همین زمانی که نام این ایستگاه در شورا مصوب شد، باید دوباره تابلوها اصلاح شود.
ارسال به دوستان
پژو 405 در خیابان‌های بلژیک (تصویری) انفجار و تیراندازی در یک مرکز امنیتی در کراچی پاکستان عارف: روایت‌سازی و مستندسازی از مراسم تشییع رهبر انقلاب برای مردم جهان انجام شود زیبایی ببینیم؛ مخصوص طرفداران مرسدس بنز جاده چالوس یک‌طرفه شد این حجم زیبایی ؛ یک مدرسه دخترانه است (+عکس) معاون ترامپ: مذاکرات با ایران موفقیت‌آمیز بوده است قطع برق تعدادی از مناطق تهران؛ دلیل مشخص شد وقتی یک ساختمان برعکس ساخته می شود؛ معماری کاملا واقعی (+عکس) ‏ماجرای خرید محصولات کشاورزی از آمریکا چیست؟ چرا مخالفان تیم مذاکره‌کننده، آگاهانه واقعیت را تحریف می‌کنند؟ تاج السلطنه و مهمانی انتخاب کودک همسر (+صدا) دو تصویر، یک افسانه؛ چگونه لیونل مسی استانداردهای فوتبال را برای همیشه تغییر داد؟ (+اینفوگرافیک) پادشاه سلامت روده؛ فیبر یا پروبیوتیک؟ (بررسی برنده این دوئل گوارشی) اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزله‌زده ونزوئلا درخواست جالب سفارت ایران در غنا: کرواسی را ببرید تا ما صعود کنیم