فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۸۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۴-۱۲-۱۳۹۳
کد ۳۸۷۴۷۸
انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۴-۱۲-۱۳۹۳

بزرگ‌ترین ساعت پایتخت خواب است!

بزرگ‌ترین ساعت پایتخت خواب است!
شاید هزینه تعمیر و نگهداری این ساعت عقربه‌ای و از کار افتادگی و «خواب» مداوم آن بود که باعث شد باز هم این ساعت دستخوش تغییر شود و عقربه‌هایش حذف و در یک شب، «دومین ساعت عقربه‌ای بزرگ دنیا» در حرکتی عجیب به ساعت دیجیتال تبدیل شود.
چندین سال است که مسافران هر روزه بزرگراه مدرس و همت، شاهد فعالیت ساعتی بزرگ روی تپه‌های حاشیه‌ای هستند. ساعتی که روزگاری برای خود برو و بیایی داشته، این روزها در کسالت به سر برده و از بس حالش خوب نیست حتی کار هم نمی‌کند و مسئولان نیز برای بهبود این ساعت به دنبال پیمانکار هستند!

به گزارش ایسنا اوایل سال 84 بود که مسئولان سازمان زیباسازی شهرداری پایتخت به فکر ساخت ساعتی بزرگ در تهران افتادند و در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان، با پرداخت هزینه‌ 85 میلیون تومانی، ساعتی 750 کیلوگرمی را با 15 متر قطر، روی یکی از تپه‌های تهران و در حاشیه بزرگراه مدرس نصب کردند؛ ساعتی که به گفته مسئولان این پروژه، با آلیاژی مخصوص ساخته شد تا برف و باران نیز نتواند بلای جانش شود.

بزرگ‌ترین ساعت پایتخت خواب است!

آن زمان ساعت 85 میلیون تومانی پایتخت آنقدر بزرگ بود که توانست خود را در لیست بزرگ‌ترین ساعت‌های دنیا جای دهد و لقب «دومین ساعت بزرگ عقربه‌ای دنیا» را یدک بکشد اما این تمام ماجرای رقابت در رکوردزنی ساخت بزرگ‌ترین ساعت میان مسئولان شهری تهران و دیگر شهرهای جهان نبود چراکه بزرگ‌ترین ساعت عقربه‌ای خاورمیانه و دومین ساعت دنیا، پس از مدتی از کار افتاد.

شاید هزینه تعمیر و نگهداری این ساعت عقربه‌ای و از کار افتادگی و «خواب» مداوم آن بود که باعث شد باز هم این ساعت دستخوش تغییر شود و عقربه‌هایش حذف و در یک شب، «دومین ساعت عقربه‌ای بزرگ دنیا» در حرکتی عجیب به ساعت دیجیتال تبدیل شود.

با این حال جمال کامیاب مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، درگفت‌وگویی با ایسنا در مورد مشکل این ساعت با بیان اینکه نگهداری و تعمیر آن برعهده یک پیمانکار گذاشته شده بود، گفت: مدتی است که به دلیل عدم نگهداری مناسب، این حق از پیمانکار مربوطه سلب شده و به دنبال پیمانکار جدید هستیم.

البته این روزها حال و هوای «دومین ساعت بزرگ عقربه‌ای دنیا» بدجوری ناخوش است؛ ساعتی که این روزها نه‌تنها دیگر عقربه‌ای برای نشان دادن زمان ندارد، بلکه شمارنده‌های دیجیتال آن هم از کار افتاده‌ و زمان در حاشیه بزرگراه مدرس و همت به کلی ایستاده است. جای سوال است که مسئولان امر چرا بعد از گذشت حدقل دو ماه از خرابی این ساعت، تازه به فکر جذب پیمانکاری جدید افتاده‌اند و مشخص نیست چه زمانی موفق به جذب این مهم می‌شوند؟

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: ساعت ، ساعت شهری
ارسال به دوستان
وقتی درگیری هست اما مالکیت نیست، سازمان از درون کند می شود وزیر آموزش و پرورش: جبران عقب‌افتادگی درسی دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه در تابستان ریزش بورس امروز ۷ تیر ۱۴۰۵/بازار سرمایه نزدیک ۱۰۰ هزار واحد سقوط کرد سخنگوی سپاه: از اینکه دولت به سپاه «نفت» داده باشد، اطلاعی ندارم هشدار مدیریت بحران مازندران/ از حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات فاصله بگیرید عاشقانه حدیثه تهرانی در آغوش همسرش کنار دریا (+عکس) راندمان نیروگاه های حرارتی امسال از مرز ۴۰ درصد عبور کرد روزنامه جوان: به گروسی اجازه بازرسی از تاسیسات هسته ای آسیب دیده را ندهید قانون سختگیرانه بریتانیا در موج گرمای ۴۰ درجه: کولرهای گازی از خانه‌ها حذف شود چرا از فاجعه سردشت غافل شدیم؟ خالکوبی چه بلایی سر ساعت‌های هوشمند می‌آورد؟ تصویری که از داخل منزل شهید لاریجانی منتشر شد دیدنی های امروز؛ از موج گرمای اروپا تا امداد و نجات در ونزوئلا جوانان در بودجه کجایند؟ بیت کوین در آستانه سقوط قیمت بیشتر قرار دارد؟