فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۸۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۵-۱۲-۱۳۹۳
کد ۳۸۴۰۴۰
انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۵-۱۲-۱۳۹۳

گفت‌وگوی ایران و امارات برای صادرات گاز

روزنامه الخلیج امارات روز دوشنبه از گفت‌وگوها بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت الهلال این کشور به منظور اجرایی کردن قرارداد صادرات گاز طبیعی به امارات که از سال 2005 میلادی با مشکل مواجه شده بود، خبر داد.

به گزارش ایرنا، این روزنامه به نقل از یکی از مسوولان شرکت ملی نفت ایران، افزود: گفت و گوهایی از طرف ایرانی با شرکت نفت الهلال برای تغییر شروط قرارداد، در جریان است. تهران بطور عملی برای اجرایی شدن این توافقنامه برنامه ریزی کرده است.

شرکت های ملی نفت ایران و الهلال امارات در سال 2001 میلادی قراردادی را برای صادرات گاز به مدت 25 سال و به میزان 17 میلیون متر مکعب از چاه سلمان در خلیج فارس امضا کردند، اما این توافقنامه به دلیل مشکلاتی که در سال 2005 با آن روبرو شد، اجرایی نشده است.

بر اساس گزارش الخلیج، قرارداد جدیدی برای صادرات گاز بین ایران و امارات منعقد نخواهد شد و قرارداد قبلی با تغییراتی در برخی از بندهای آن اجرایی خواهد شد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: صادرات گاز
ارسال به دوستان
عکس‌های صدساله از عاشورا! بقایی: ناتو باید به خاطر همدستی در جنایات آمریکا-اسرائیل علیه ایران پاسخگو باشد راز افزایش شادی در محل کار با یک فرمول رایگان منظرۀ «گنبد هارونیه توس» در زمان ناصرالدین شاه قاجار در شب "استیون بلام" چه گذشت/ هنرمندان و اهل موسیقی چه گفتند؟ تاریخ به روایت تصویر / شوروی در زمین و هوای افغانستان اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران برگشت پزشکیان در حرم امام: بیکاری و گرسنگی را از بین ببریم/ کارشناس تلویزیون: مأموریت جهانی داریم فرعون را ساقط کنیم نیروی دریایی سپاه: عبور ایمن از تنگۀ هرمز تنها از مسیرهای اعلامی ایران ممکن است تقویم روز چرا مردان زودتر از زنان می‌میرند؟/ پشت پرده یک بحران خاموش کشورهایی که بیشترین و کمترین وابستگی را به نفت خاورمیانه دارند (+ اینفوگرافیک) مصرف سنگین الکل می‌تواند بافت ارتباطی مغز را در جوانی تغییر دهد تتر می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به بزرگ‌ترین خریدار اوراق خزانه‌داری آمریکا تبدیل شود(+اینفوگرافیک) یک هشدار مهم درباره مصرف آبمیوه در کودکی