فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۸۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۷ - ۲۶-۱۱-۱۳۹۳
کد ۳۸۲۰۹۹
انتشار: ۰۰:۲۷ - ۲۶-۱۱-۱۳۹۳

جلالی: باید بین مربیان و داوران جلسه گذاشت

عصر ایران
رئيس کانون مربيان تنها راه اصلاح فضاي داوري که در اين روزها در فوتبال ايران به وجود آمده را جلسه اي مشترک بين مربيان و داوران مي‌ داند.

رئيس کانون مربيان تنها راه اصلاح فضاي داوري که در اين روزها در فوتبال ايران به وجود آمده را جلسه اي مشترک بين مربيان و داوران مي‌ داند.

مجید جلالی در این باره به "ورزش سه" گفت: اگر از من بپرسید می‌ گویم تنها راه اصلاح فضایی که در داوری به وجود آمده این است که جلسه مشترکی بین مربیان و داوران لیگ‌برتری برگزار شود. برگزاری چنین جلسه ای باعث می‌ شود که با مربیان دلیل اعتراض های مکرر خود به داوری را بگویند و همچنین داوران هم در مورد عملکرد خود توضیح بدهند.

او در مورد اعتراض های شدیدی که در این یکی، دو هفته به داوری شده است هم گفت: من فکر می‌ کنم در فضای فوتبال کشور یک نوع بی اعتمادی نسبت به داوران به وجود آمده است. اینکه شاید خیلی ها فکر کنند داورها اشتباهاتشان عمدی است به خاطر این است که کسی اعتماد به داورها ندارد. من فکر می‌ کنم برگزاری چنین جلساتی می‌ تواند خیلی از این مشکلات را حل کند.

سرمربی سایپا در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌ کند اشتباهات داوری از عمد است یا نه هم گفت: شاید من قدیم ها فکر می‌ کردم که اشتباهات داوری در بعضی از بازی ها عمدی است. اما حالا هرگز چنین فکری نمی‌ کنم. البته در مورد زمان های قدیم باید بگویم که من چیزی را به چشم نمی‌ دیدم اما آنقدر از این حرف ها زده می‌ شد که من خودم فکر کردم شاید راست باشد. اما حالا می‌ گویم که من خودم دارم در این فوتبال زندگی می‌ کنم و فکر می‌ کنم نباید شخصیت جامعه فوتبال را خدشه دار کرد.

جلالی اعتقاد دارد که در دو راهی اعتراض کردن یا نکردن به داور است: سوالی که برای خیلی از مربی ها به وجود آمده این است که آیا ما باید نسبت به عملکرد داور سروصدا کنیم یا نه؟ اغلب مدیرانی که من با آنها کار می‌ کنم، از ما می‌ خواهند که نسبت به داوری اعتراض کنیم. باور عمومی جامعه فوتبال بر این است که اعتراض به داوری جواب می‌ دهد.

سرمربی سایپا در مورد منظورش از سروصدا کردن به عملکرد داوری هم گفت: بخشی از این سروصدا مربوط به اعتراض های کنار زمین است، بخش دیگر آن به اعتراض رسمی به کمیته داوران برمی گردد و بخش دیگر هم مربوط به ساختن ویدئو نسبت به عملکرد داوری است. خیلی ها اعتقاد دارند چنین کارهایی در فوتبال جواب می‌ دهد. من هفته گذشته هم سوالی پرسیدم و گفتم آیا اعتراض به داور کار خوبی است یا نه. این سوالی است که برای خیلی از مربیان در سطوح مختلف پیش آمده است و باید یک نفر در مورد آن پاسخ دقیقی بدهد.

آخرین سوال از مجید جلالی این است که آیا خودش تصمیمی برای اعتراض به داوری دارد یا نه که او اینطور جواب می‌ دهد: راستش را بخواهید من تا حالا به این موضوع فکر نکرده ام چون اعتقاد دارم نتیجه ای که من می‌ خواهم مربوط به امروز نیست. من یک کار پایه ای برای فردا انجام می‌ دهم و تا حالا به این موضوع فکر نکرده ام که آیا باید به داور اعتراض کنم یا نه.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: مجیدجلالی
ارسال به دوستان
مقایسه درآمد بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) آشنایی با مکانیسم، مزایا و معایب گیربکس «CVT» عکس دسته‌جمعی «بلژیکی‌ها» در ایران دوران قاجار ترکان خاتون؛ ملکه نگون‌بخت ایران میان‌وعده‌های خوب برای تقویت سلامت روده را بشناسید رازهای بزرگ کیهان؛ ۱۱ معمای بی‌پاسخ که علم را به چالش می‌کشند شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران