فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۶۱۱۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۷-۰۶-۱۳۹۳
کد ۳۵۶۱۱۲
انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۷-۰۶-۱۳۹۳

اولتیماتوم وزارت بهداشت به صنایع لبنی

عصر ایران
رییس سازمان غذا و دارو: مسلم آن است که چربی گیاهی از فرآورده‌های پرچرب لبنیات حذف می‌شود. قاعدتا صنایع در تولید فرآورده‌های پرچرب باید بازگردند به استفاده از چربی طبیعی شیر.
 رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت در واکنش به اظهارات یکی از مسوولان انجمن صنفی صنایع لبنی مبنی بر جایگزین کردن چربی حیوانی به جای روغن گیاهی پالم در شیر و لبنیات پر چرب، تاکید کرد: صنایع در تولید فرآورده‌های پرچرب باید به استفاده از چربی طبیعی شیر بازگردند و از اول مهر ماه نیز هیچ شرکت لبنی حق استفاده از چربی گیاهی ندارد.
 
دکتر رسول دیناروند در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: مسلم آن است که چربی گیاهی از فرآورده‌های پرچرب لبنیات حذف می‌شود. قاعدتا صنایع در تولید فرآورده‌های پرچرب باید بازگردند به استفاده از چربی طبیعی شیر.
 
وی در این باره ادامه داد: بنابراین اظهارات مطرح شده در روزنامه‌ها و رسانه‌ها مبنی بر جایگزینی چربی حیوانی به جای روغن گیاهی پالم، منظور چربی شیر است؛ چراکه شیر خود دارای چربی است و از آن کره، خامه و ... تهیه می‌شود.
 
رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: وقتی قرار است چربی گیاهی از لبنیات پرچرب حذف شود به معنای آن است که با چربی طبیعی شیر جایگزین می‌شود. این مساله به صنعت لبنیات ابلاغ شده و از اول مهرماه نیز اجرایی می‌شود.
 
وی تاکید کرد: شرکت‌های لبنی نیز تا پایان شهریور فرصت دارند تا پروانه خود را اصلاح کنند. از اول مهر ماه نیز هیچ شرکتی حق ندارد با چربی گیاهی اقدام به تولید فرآورده‌های لبنی پرچرب کند.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۱۳
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
0
40
درود بر وزیر محترم بهداشت! درود به هر چه وجدان آگاه پاک!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
1
26
تلويزيون برنامه گذاشته كه خيلي هم پالم ضرر نداره!
ناشناس
United States of America
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
0
49
چرا اسم شرکت ها را اعلام نمی کنید ! ! ! این یعنی آزادی مطبوعات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
0
35
از همون موقع باید کارخونه هایی که روغن پالم استفاده می کردند را تعطیل می کردند تازه بعد چند ماه میگن مهرماه تازه اجرایی میکنن
ناشناس
United States of America
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
2
14
يا شير گران مي شود و پالم حذف مي شود و يا شير گران مي شود و پالم حذف نمي شود هر كي نكته رو گرفته لايك كنه
سیدموسوی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
4
38
مردم باید خودشان لبنیات را تحریم کنند ، از دولت آبی گرم نخواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
0
21
سازمان دامپزشکی که در خواب است پس آفرین به وزارت بهداشت که پیگیر قضیه است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
0
19
بايد اسم شركتهايي راكه روغن پالم استفاده كرده اند رااعلام كنيد
ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه چالش جدید زلاتان ابراهیموویچ در آمریکا ؛ از تنش روی آنتن تا هنر برنامه‌سازی یا شانس خالص؟ استاندار خراسان رضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز قطعی نشده درخواست سفارت ایران از غنا برای صعود به جام جهانی رکورد گرمای ۵۰ درجه در کهورک سیستان و بلوچستان مس شهربابک به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد تبعید ملی‌پوشان اروگوئه به کلاس اکونومی؛ تنبیه پس از حذف از جام جهانی عراقچی یکشنبه به عراق سفر می‌کند خبر تلخ برای ستاره هلند در جام جهانی ۲۰۲۶ اسرائیل فردا از ۲ منطقه در جنوب لبنان عقب‌نشینی می‌کند رامین رضاییان؛ استاد آندرلپ در قامت یک گلزن تمام‌عیار لغو مذاکرات فنی در پی حمله آمریکا به سیریک؟ سانتی‌مترهای نحس؛ کابوس امیر قلعه‌نویی در جام جهانی نتانیاهو: ما طرف قرارداد ایران و آمریکا نیستیم