فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۱۵-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۴۴۴۴
انتشار: ۱۴:۰۱ - ۱۵-۰۴-۱۳۹۳

موسیقی به فرهنگسراهای تهران بازمی‌گردد

عصر ایران
بنا بر این گزارش، نشست مشترکی بین اعضای هیات‌مدیره خانه موسیقی و معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و مسئول بخش موسیقی این سازمان به منظور بررسی مسائل و مشکلات کلاس‌های موسیقی فرهنگسراها برگزار شد.

پس از کش و قوس‌های فراوان درباره منع تدریس موسیقی در فرهنگسراهای تهران، طی تفاهم‌نامه‌ای قرار شد تا بار دیگر کلاس‌های موسیقی در فرهنگسراها دایر شوند.

به گزارش ایسنا، خبر تعطیلی تدریس موسیقی در فرهنگسراهای تهران مدت زیادی در حال پیگیری بود و از زمانی که حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی سکان‌دار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شد، پی‌گیری این موضوع شکل جدی‌تری به خود گرفت.

در پی این موضوع خانه موسیقی جلسه‌ای تشکیل داد و با ابراز نگرانی از پیامدهای این رویداد از عبدالحسین مختاباد خواست تا در خصوص این موضوع واکنش نشان دهد.

تا اینکه خبر رسید، در پی تفاهمنامه همکاری خانه موسیقی با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مقرر شده است، پس از ماه مبارک رمضان این کلاس‌ها با کیفیت بالاتری بازگشایی شوند.

بنا بر این گزارش، نشست مشترکی بین اعضای هیات‌مدیره خانه موسیقی و معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و مسئول بخش موسیقی این سازمان به منظور بررسی مسائل و مشکلات کلاس‌های موسیقی فرهنگسراها برگزار شد.

در این نشست عبدالحسینی(معاون هنری سازمان) گزارشی از سطح نازل آموزش موسیقی فرهنگسراها ارائه داد و گفت که ما به منظور ارتقای سطح کیفی این کلاس‌ها ناچار به توقف آموزش این کلاس‌ها بودیم و امیدواریم با همکاری و مشورت تخصصی خانه موسیقی بتوانیم سطح کیفی این کلاس‌ها را ارتقا بخشیم و در آینده‌ای نزدیک کلای‌های موسیقی بازگشایی شود.

در ادامه بابک ربوخه، مسئول موسیقی فرهنگسراها نیز در باره تعداد هنرجویان، هنرآموزان و رشته‌های مورد تدریس در این فرهنگسراها و همچنین مشکلات مربوط گزارشی ارائه داد.

در این جلسه ضرابی، ناصح پور، طلوعی و نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی) هر یک بر لزوم توجه به اوقات فراغت جوانان و ضرورت پرداختن به آموزش هنر بویژه موسیقی با کیفیت مطلوب در فرهنگسراها مطالبی را متذکر شدند.

نوربخش همچنین با تاکید بر لزوم آموزش موسیقی در فرهنگسراها گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می‌تواند با استفاده از تجربه و تخصص نهاد خانه موسیقی بر پربار شدن این کلاس‌ها بیافزاید و در ترویج موسیقی سالم در جای جای شهر تهران نقش بسزایی داشته باشد؛ همانگونه که تا کنون فرهنگسراها در ترویج رشته‌های مختلف هنری و بخصوص موسیقی نقش پررنگی داشتند.

مدیرعامل خانه موسیقی در پایان اعلام کرد: خانه موسیقی آماده هرگونه همکاری با فرهنگسراها در امر آموزش موسیقی است و جای خوشحالی دارد که مسئولان مربوطه نگران سطح آموزش هستند و امیدواریم پس از ماه مبارک رمضان با توجه به تعطیلات تابستانی بتوان استعدادهای درخشانی را جذب موسیقی کشور کرد.

برچسب ها: موسیقی ، فرهنگسرا
ارسال به دوستان
غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه چالش جدید زلاتان ابراهیموویچ در آمریکا ؛ از تنش روی آنتن تا هنر برنامه‌سازی یا شانس خالص؟ استاندار خراسان رضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز قطعی نشده درخواست سفارت ایران از غنا برای صعود به جام جهانی رکورد گرمای ۵۰ درجه در کهورک سیستان و بلوچستان مس شهربابک به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد تبعید ملی‌پوشان اروگوئه به کلاس اکونومی؛ تنبیه پس از حذف از جام جهانی عراقچی یکشنبه به عراق سفر می‌کند خبر تلخ برای ستاره هلند در جام جهانی ۲۰۲۶ اسرائیل فردا از ۲ منطقه در جنوب لبنان عقب‌نشینی می‌کند رامین رضاییان؛ استاد آندرلپ در قامت یک گلزن تمام‌عیار لغو مذاکرات فنی در پی حمله آمریکا به سیریک؟