فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۲۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۰۵-۱۲-۱۳۹۲
کد ۳۲۲۷۲۹
انتشار: ۱۲:۳۷ - ۰۵-۱۲-۱۳۹۲

تجمع کارکنان پتروشیمی در مقابل وزارت نفت

عصر ایران
این کارکنان میزان بدهی خریدار پتروشیمی اصفهان به صندوق بازنشستگی نفت بابت حق بیمه را بیش از 20 میلیارد تومان عنوان می‌کنند.
تعدادی از کارکنان با سابقه پتروشیمی اصفهان در اعتراض به مبهم بودن رابطه استخدامی آنها با وزارت نفت پس از خصوصی‌سازی و پرداخت‌های آنها به صندوق بازنشستگی نفت در مقابل وزارت نفت تجمع کردند.

به گزارش خبرگزرای فارس، حدود 50 تا 60 نفر از کارکنان با سابقه پتروشیمی اصفهان در اعتراض به مبهم بودن رابطه استخدامی آنها با وزارت نفت پس از خصوصی‌سازی در مقابل وزارت نفت تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان این کارکنان می‌گویند علیرغم آنکه رابطه استخدامی آنها پیش از خصوصی‌سازی با وزارت نفت رابطه استخدامی مستقیم بوده است و کارکنان رسمی نفت محسوب می‌شده اند اما پس از خصوصی‌سازی این شرکت، به دلیل آنکه این خصوصی‌سازی پیش از اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل 44 انجام شده است، وضعیت استخدامی آنها در حال حاضر در ابهام به سر می‌برد و نامشخص است و کسی مسئولیت این مساله را بر عهده نمی گیرد.

این افراد متوسط سابقه کاری خود در نفت را 24 سال اعلام کرده و می‌گویند در طول این سال‌ها حق بیمه خود را به صندوق بازنشستگی نفت پرداخت کرده‌اند اما در حال حاضر حتی وضعیت بازنشستگی آنها نیز معلوم نیست و صندوق بازنشستگی نفت مسئولیت پرداخت حقوق بازنشستگی آنها را بعد از بازنشستگی به عهده نمی‌گیرد.

کارکنان حاضر در تجمع می‌گویند تعداد افرادی که مشمول این شرایط شده‌اند بیش از 400 نفر هستند که به منظور تعطیل نشدن تولید در پتروشیمی اصفهان که به تازگی آغاز شده، محل کار خود را ترک نکرده و در این تجمع شرکت نکرده‌اند.

کارکنان پتروشیمی اصفهان در عین حال می‌گویند به دلیل آنکه مالک پتروشیمی اصفهان که چند ماه پیش به دلیل اتهامات مالی بازداشت شده،‌ در طول چند سال گذشته حق بیمه آنها را پرداخت نکرده است،‌ صندوق بازنشستگی نفت نیز ارائه بیشتر خدمات درمانی و رفاهی را نیر به این کارکنان متوقف کرده است.

آنها می‌گویند خریدار پتروشیمی اصفهان نه تنها سهم کارفرما از حق بیمه را پرداخت نکرده است بلکه حتی سهم کارکنان از حق بیمه را نیز که ماهانه از حقوق آنها کسر شده، به صندوق بازنشستگی نفت منتقل نکرده است.

این کارکنان میزان بدهی خریدار پتروشیمی اصفهان به صندوق بازنشستگی نفت بابت حق بیمه را بیش از 20 میلیارد تومان عنوان می‌کنند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از کارکنان پتروشیمی اصفهان حاضر در تجمع می‌گویند حاضر هستند حق بیمه‌ای که 25 سال به صندوق بازنشستگی نفت پرداخته‌اند به صندوق بازنشستگی کشوری منتقل شود تا مشکل آنها برطرف شود.

به گزارش فارس، در ادامه این تجمع یک افسر نیروی انتظامی از قول مسئولان وزارت نفت به تجمع کنندگان گفت که وزیر نفت به مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی دستور داده است مشکل آنها را بررسی و برای رسیدن به توافقی با تجمع‌کنندگان تلاش کند.

با این وجود تعدادی از کارکنان پتروشیمی اصفهان امید چندانی به مذاکره با مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی نداشتند و با توجه به نشست چند هفته پیش خود با مسئولان شرکت ملی پتروشیمی معتقد بودند نتیجه‌ مطلوبی از این ملاقات حاصل نخواهد شد.
برچسب ها: پتروشیمی ، وزارت نفت
ارسال به دوستان
تدابیر حمایتی بانک مرکزی برای مشتریان آسیب‌دیده از حملات سایبری «کیپ ورد» پدیده جام جهانی / چگونه کشور کوچک نیم میلیون نفری مقابل اسپانیا مساوی کرد دستگیری اعضای باند کلاهبرداری شبکه‌ای فروش خودرو شهاب حسینی، مریلا زارعی و نعیمه نظام‌دوست در سریال محبوب 25 سال پیش هشدار سازمان غذا و دارو درباره مصرف این مکمل ورزشی «پاپ» کتاب منتشر می‌کند برقراری مجدد پروازهای تهران – دبی از ۱۰ تیرماه تلف شدن یک توله پلنگ نر به دلیل سقوط در کانال آب راز دندان‌ها؛ مقایسه ساختار دندان در ۶ گونه، از انسان تا غول‌های خشکی و دریا (+اینفوگرافیک) وام روی سیم‌کارت؛ پدیده‌ای که دارایی مردم را گرو می‌گیرد پخش زنده ۶ مسابقه فوتبال جام‌جهانی، امشب و فردا واکنش حسین سلاح‌ورزی به خرید محصولات کشاورزی آمریکایی؛ بخشی از این منابع آزاد شده ایران به عنوان پشتوانه ایجاد ابزارهای مالی و اعتباری مورد استفاده قرار گیرد پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! روایت مرکز آمار از تورم در استان‌ها/ ۱۱ استان سه رقمی شدند امضای هزار سینماگر برای حمایت از صدای کودک انیمیشن‌ها در مقابل هوش مصنوعی