فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۲۲-۱۰-۱۳۹۲
کد ۳۱۴۵۶۱
انتشار: ۱۳:۱۴ - ۲۲-۱۰-۱۳۹۲

طرح جدید قسط بندی قبوض گاز مشترکان

عصر ایران
براساس محاسباتی که انجام شده است، هم اکنون متوسط مصرف ماهانه یک مشترک کم مصرف گاز خانگی 350 تا 400 مترمکعب است که از این رو به ازای این میزان مصرف گاز باید 3500 تا 4000 تومان جدا از قیمت گاز هزینه عوارض پرداخت کند.
یک مقام مسئول در شرکت ملی گاز با تشریح افزایش بندهای مختلف بدهی در قبوض جدید گاز مشترکان خانگی، اعلام کرد: عوارض ماه‌های گذشته مشترکان به عنوان بدهی گذشته با تقسیط در قبوض مشترکان ثبت می‌شود.

به گزارش مهر، پس از اولتیماتوم های مسئولان شرکت ملی گاز نسبت به پرداخت به موقع قبوض گاز مشترکان خانگی و تجاری و احتمال قطع گاز مشترکان بدحساب، دریافت هزینه عوارش فروش گاز به مشترکان قسط بندی شده است.

از ابتدای تیر ماه سالجاری تاکنون با اضافه شدن بندی به عنوان عوارض به قبوض گاز مشترکان، بار مالی هر یک از این صورتحساب‌های گاز مشترکان برای یک دوره حدود 35 تا 40 روزه به صورت جداگانه چهار تا بیش از 10 هزار تومان افزایش یافته است.

از این رو به ازای مصرف هر یک متر مکعب گاز طبیعی توسط مشترکان خانگی و تجاری 100 ریال به بار مالی این قبوض افزوده شده است که این موضوع افزایش بار مالی قبوض گاز پیش از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را به همراه داشته است.

براساس محاسباتی که انجام شده است، هم اکنون متوسط مصرف ماهانه یک مشترک کم مصرف گاز خانگی 350 تا 400 مترمکعب است که از این رو به ازای این میزان مصرف گاز باید 3500 تا 4000 تومان جدا از قیمت گاز هزینه عوارض پرداخت کند.

در این بین با صدور قبوض جدید گاز، مشترکان خانگی در قبوض خود بندهای متعدد بدهی و بدهی معوق را مشاهده می کنند که به دلیل عدم اطلاع رسانی درست توسط شرکت ملی گاز مشاهده این بندهای اضفی ابهاماتی را برای مشترکان به ویژه خانگی به همراه داشته است.

غلامرضا مشایخی درباره اضافه شدن این بندهای متفرقه بدهی در قبوض گاز مشترکان گفت: براساس قانون بودجه سالجاری وزارت نفت موظف شده افزون بر دریافت بهای گاز به ازای مصرف هرمترمکعب گاز طبیعی 100 ریال عوارض از مشترکان دریافت کند.

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز با اعلام اینکه دریافت عوارض در قبوض گاز در قانون بودجه سال 92 مصوب و ابلاغ شده و تاخیر در اعمال آن به دلیل تاخیر در تصویب قانون بودجه انجام گرفته است، تصریح کرد: براساس این قانون این عوارض باید از اول فروردین امسال از مشترکان دریافت می‌شد که به دلیل تاخیر در ابلاغ بودجه اجرای آن نیز به تعویق افتاد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این عوارض شامل تمام مشترکان گاز است، بیان کرد: از این رو عوارض به عنوان بدهی گذشته با تقسیط در قبوض مشترکان ثبت می‌شود.

مشایخی خاطرنشان کرد: مشترکان شرکت ملی گاز پس از دریافت قبض این دوره گاز خود با عنوان جدید عوارض در قبوض خود روبرو هستند.

به گزارش مهر، از سال گذشته هزینه آبونمان هم بار دیگر به قبوض گاز اضافه شده است که براساس برآوردهای شرکت گاز، بین 2000 تا 3500 تومان دیگر هم به بار مالی صورتحساب گاز مشترکان اضافه خواهد شد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
Le MANSORY؛ یکی از متفاوت ترین پروژه های منصوری (+تصاویر) مغز مصنوعی ساختیم /یک موفقیت بزرگ علمی برای ایران حمله پهپادی و موشکی مجدد به پایگاه های آمریکا در بحرین و کویت راز اسکرول کردن‌های طولانی چیست؟ / چرا نمی‌توانیم گوشی را زمین بگذاریم؟ ایتاکوای؛ یکی از زیباترین صحنه های آمازون از نگاه ماهواره (تصویری) به این دلیل وسط تابستان سرما می‌خوریم / آیا باد کولر باعث سرماخوردگی می‌شود؟ تاریخ به روایت تصویر / کارزار انتخاباتی حزب نازی برای انتخابات رایشتاگ ایکس-۶۵ وارد مرحله نهایی ساخت شد؛ هواپیمایی که بدون سطوح کنترل پرواز می‌کند ایران رسما از جام جهانی حذف شد این جنگ بوی نفت سوخته می‌دهد منابع طبیعی «کلاژن‌» پیش‌بینی جدید از تاریخ انقراض گیاهان؛ آخرین برگ سبز زمین چه زمانی پایین می‌افتد؟ مقایسه درآمد بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) آشنایی با مکانیسم، مزایا و معایب گیربکس «CVT» عکس دسته‌جمعی «بلژیکی‌ها» در ایران دوران قاجار