فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۰۱-۰۸-۱۳۹۲
کد ۳۰۱۰۰۹
انتشار: ۱۹:۴۷ - ۰۱-۰۸-۱۳۹۲

کاهش 25 درصدی واردات کشور

مدیر کل بازرگانی کشورهای اروپا، آمریکا و مشترک‌المنافع از کاهش 25 درصدی واردات و 14 درصدی صادرات کشور در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش فارس، عبدالحمید اسدیان عصر امروز در همایش گرامیداشت روز ملی صادرات در سالن غدیر استانداری گیلان با تبریک روز ملی صادرات، اظهار کرد: ایران در امر صادرات سابقه طولانی دارد.

وی با بیان اینکه زمانی گیلان صادر کننده چوب به روسیه بود، افزود: امروز وارد کننده چوب هستیم.

*صادرات تجلی قدرت اقتصادی کشور است

نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت، صادرات را تجلی قدرت اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: هر کشوری که درجه اقتصادی بالاتر داشته باشد فراگیری‌اش نیز بالاتر است.

وی، رشد سالانه صادرات در جهان را هشت درصد عنوان کرد و افزود: در سال‌های اخیر ما را به عمد و ظالمانه از بسیاری مزیت‌ها محروم کردند و تحریم‌های جهانی و خود تحریمی که ما گرفتار آن هستیم نشانه‌ای از این امر است.

اسدیان، رشد تولید صنعتی و ارزش افزوده کشور را با کاهش بیان کرد و گفت: امیدواریم در دولت جدید شرایط صادرات را سهل و آسان و روابط را بیشتر کنیم.

وی، حضور سرمایه‌گذاران خارجی را نشانه ایجاد ثبات کشور دانست و یادآور شد: تحریم‌ها ما را از تکنولوژی جهانی عقب انداخته است و باید بتوانیم جذب سرمایه‌گذاری و تکنولوژی برتر را داشته باشیم.

نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت وزن یک تن کالای صادراتی را 386 دلار و وزن یک تن کالای وارداتی را یک‌هزار و 506 دلار عنوان کرد و افزود: ارزش افزوده متورم در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 20 میلیون تن سنگ آهک صادر کردیم، خاطرنشان کرد: کشور از این نظر رتبه یازدهم کالای صادراتی را داشته است.

*امسال 70 درصد اهداف صادراتی ایران محقق شد


اسدیان، تنش‌زدایی و مذاکرات در دولت یازدهم را خوب توصیف کرد و یادآور شد: کالای صادراتی را به اندازه مواد اولیه تولید می‌کنیم و اگر از این گردنه عبور کنیم سرمایه‌گذاران خارجی وارد کشور می‌شوند.

وی حضور سرمایه‌گذاران خارجی را دارای حسن خوب و عیب بد خواند و متذکر شد: حسن خوب این است که می‌توانیم رقیب آنها شویم و کالای خود را به فروش رسانیم و عیب آن این است که سرمایه‌گذاران خارجی بازار داخلی را می خواهند به تسخیر خود درآورند.

مدیر کل بازرگانی کشورهای اروپا، آمریکا و مشترک‌المنافع، 70 درصد اهداف صادراتی ایران در سال جاری را محقق شده نامید و تصریح کرد: فرهنگ صادراتی باید ترویج یابد و شرکت‌ها با کشورها آشنا شوند.

وی، با اشاره به اینکه رایزنی‌های سرمایه‌گذاری از 12 کشور را باید به 30 کشور برسانیم، خاطرنشان کرد: باید جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم و موانع را برطرف کنیم.

اسدیان، وضعیت صادرات و واردات کشور در نیمه نخست امسال را با کاهش ذکر کرد و یادآور شد: در نیمه نخست امسال 14 درصد در امر صادرات و 25 درصد در زمینه واردات کاهش داشتیم که این یک اثر منفی در برخی صادرات دارد.

وی کمبود مواد اولیه را دلیل کاهش صادرات عنوان کرد و تصریح کرد: صادرات ما بر اساس مواد اولیه‌ای است که وارد کشور می‌شود.

این مسئول، برندسازی محصولات را مهم دانست و افزود: باید از برندسازی به نفع خود استفاده کنیم و اگر چین توانسته است چنین بازاری در امر صادرات داشته باشد به دلیل فراهم بودن زیرساخت‌هایش است.

وی با بیان اینکه در برخی از کشورها ماندگاری کالا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: گیلان به دلیل ارتباط با مرز جمهوری آذربایجان و منطقه آزاد شرایط ویژه‌ای دارد و به راحتی می‌تواند بازارها و ظرفیت‌های قفقاز و... را داشته باشد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: واردات ، صادرات ، روسیه
ارسال به دوستان
حمله ترامپ به ممدانی: با کمک سه کمونیست پیروز شد واردات محصولات کشاورزی از آمریکا ؛ عقلانی و درست است / به این دلایل ... روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد سفر به جهنم شیشه ای مکزیک (+فیلم و عکس) پست جدید ترامپ: ساعتی که از ۱۹۷۹ به حرکت درآمد (+ترجمه) بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزیر خارجه عربستان آقای میثاقی برای افکار عمومی ارزش قائل باشید کتاب‌های فلسفی در کتابخانه رهبر شهید (+عکس) صادرات صنایع دفاعی و هوافضایی ترکیه به 6.7 میلیارد دلار رسید سقوط طلا به زیر ۴۰۰۰ دلار؛ پایین‌ترین سطح از آبان ۱۴۰۴