فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۴-۰۱-۱۳۹۲
کد ۲۶۶۶۲۳
انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۴-۰۱-۱۳۹۲
گام ابوظبی برای تقویت رابطه با پیمان آتلانتیک شمالی

افتتاح دفتر امارات در مقر ناتو

افتتاح دفتر امارات در مقر ناتو
براساس مصوبه ناتو، این سازمان با شماری از کشورها روابط نزدیک تری برقرار خواهد کرد. این کشورها به عنوان "شریک" ناتو نامگذاری شده اند.6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (کویت، عربستان سعودی، امارات، بحرین، قطر و عمان) به عنوان شرکای ناتو مطرح شده اند.
دفتر نمایندگی امارات در مقر مرکزی ناتو در بروکسل افتتاح شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات دفتر نمایندگی دیپلماتیک کشورش در مقر مرکزی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شهر بروکسل را افتتاح کرد.

"محمد علی النقبی" ریاست این دفتر نمایندگی امارات را برعهده خواهد داشت. وزیر خارجه امارات همچنین با الکساندر فیرشبو معاون دبیر کل ناتو نیز دیدار و گفتگو کرد.

امارات، عضو ناتو نیست ولی به عنوان کشور شریک این سازمان مطرح شده است. این اقدام به معنی نزدیکی بیشتر در روابط و همکاری ها میان دو طرف به شمار می آید.

28 کشور از آمریکای شمالی و اروپا عضو پیمان نظامی ناتو هستند. براساس این پیمان، حمله نظامی به یک عضو ناتو، به معنی حمله نظامی به همه اعضاست و سازمان ناتو موظف به حمایت نظامی از عضوی است که مورد تجاوز قرار گرفته است.

خبرگزاری امارات درباره افتتاح دفتر نمایندگی این کشور در مقر ناتو نوشت: این اقدام بیانگر روابط قوی میان امارات و پیمان ناتو از زمان پیوستن ابوظبی به ابتکار استانبول در سال 2004 است.

براساس مصوبه نشست استانبول اعضای ناتو در سال 2004، این سازمان با شماری از کشورها روابط نزدیک تری برقرار خواهد کرد و همکاری های بیشتری باهم خواهند داشت. این کشورها به عنوان "شریک" ناتو نامگذاری شده اند.

6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (کویت، عربستان سعودی، امارات، بحرین، قطر و عمان)  به عنوان شرکای ناتو مطرح شده اند.

در چند سال اخیر امارات در برخی ماموریت های نظامی ناتو از جمله دخالت نظامی 2011 در لیبی یا حضور نظامی در افغانستان مشارکت کرده است.

یک مقام مسؤول در ناتو هم در این باره به خبرگزاری امارات گفت: افتتاح دفتر نمایندگی امارات در مقر مرکزی ناتو ، اتفاق مهمی است. امارات نخستین کشور در جمع شرکای ناتو براساس ابتکار استانبول است که به این اقدام دست می زند.

وی افزود: این موضوع نشان دهنده همکاری دوجانبه در سطح ممتاز و پایبندی جدی امارات به تقویت روابطش با ناتو است. علاوه بر همه اینها، افتتاح دفتر امارات در ناتو به ما اجازه می دهد همکاری خود را با ابوظبی در چارچوب ابتکار استانبول گسترش دهیم.

امارات نخستین کشور منطقه خلیج فارس است که در مقر ناتو در بروکسل، دفتر نمایندگی افتتاح می کند.

امارات هم اکنون میزبان شمار زیادی از نظامیان کشورهای آمریکا، بریتانیا و فرانسه است.

قبل از این هم کشور کویت به ناتو، قطعه زمینی را برای انجام ماموریت های نظامی آموزشی واگذار کرده بود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: امارات ، ناتو ، بروکسل
ارسال به دوستان
۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! تجارت سیاه جسد؛ چرا اشراف اروپایی مومیایی های مصر را می خوردند؟ / مهمانی های مومیایی گشایی چگونه برگزار می شدند درگذشت آذر عظیما؛ بانوی پیشکسوت آواز ایران بررسی اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو در وزارت صمت نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از لبنان ندارد امیر پوردستان: مصلحت ایجاب کند، با عملیات‌ پیش‌دستانه دشمن را به‌شدت غافلگیر می‌کنیم