فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۴-۰۸-۱۳۹۰
کد ۱۸۶۹۱۰
انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۴-۰۸-۱۳۹۰

قوی‌ترین بمب اتمی قدیمی آمریکا از بین رفت

قوی‌ترین بمب اتمی قدیمی آمریکا از بین رفت
 
 ایالات متحده آمریکا آخرین بمب اتمی بزرگ خود را که از زمان جنگ سرد بر جای مانده بود، از بین برد.

به گزارش دویچه وله بمب اتمی "۵۳ B" با وزنی بالغ بر چهار و نیم تن چند صد برابر بمب اتمی هیروشیما قدرت داشت. در پی فاجعه اتمی هیروشیما در سال ۱۹۴۵ نزدیک به ۱۴۰ هزار نفر جان خود را در همان لحظات اولیه یا در ما‌ه و سال‌های بعد از دست دادند.

به گفته‌ی یکی از مقامات مسئول پروژه‌ی نابود کردن این بمب اتمی ۱۴ سال پیش و در زمان ریاست‌جمهوری بیل کلینتون آغاز شد. بمب اتمی "۵۳ B" از سال ۱۹۹۷ از سیستم دفاعی آمریکا خارج شد.
برچسب ها: بمب اتمی
ارسال به دوستان
۳۰ کشور دارنده بزرگ‌ترین ذخایر ارزی جهان در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) عراق: هرگز اجازه نخواهیم داد هیچ‌گونه تجاوزی علیه کشورهای همسایه انجام شود تکذیب محدودیت‌های ترافیکی ورودی‌های تهران توسط پلیس راهور افتتاح نخستین دادگاه برخط کشور در جزیره کیش شهردار نیویورک : از اسرائیل حمایت نمی کنیم خبر ازدواج آقای پدر قصه‌های تابه‌تا با هنرمند نقاش (+عکس) رسانه‌های اسرائیلی: توافق با بیروت حضور طولانی‌مدت ارتش اسرائیل را در لبنان رقم می‌ زند ادعای رسانه صهیونیستی: اسرائیل برای انفجار گسترده تونل‌ها در جنوب لبنان آماده می‌شود مرگ دو نوجوان در تصادف جاده همدان به ملایر پرداخت فوری پاداش بازیکنان مصر پس از تساوی برابر ایران تحسین ایستادگی ملی‌پوشان فوتبال توسط سخنگوی وزارت امور خارجه رازهای کبد؛ سفر به درون پیچیده ترین پالایشگاه بدن (+اینفوگرافیک) شاهکار مهندسی با الهام از یک دانه استوایی؛ راز طراحی اولین هواپیمای نظامی آلمان! (+تصاویر) رئیس‌جمهور اسلوونی: جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران اشتباه بود؛ ترامپ هم می داند وقوع قتل دو نفر در نزاع خانوادگی در استان زنجان
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟