فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۶-۰۶-۱۳۹۰
کد ۱۷۹۰۲۰
انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۶-۰۶-۱۳۹۰

نمك زياد به توان ذهني آسيب مي‌رساند

گروهي از پزشكان كانادايي در تورنتو تاكيد كردند زندگي بي‌تحريك همراه با رژيم غذايي حاوي نمك زياد نه تنها خطر بروز بيماريهاي قلبي را در سالمندان تشديد مي‌كند بلكه در كاهش توان ذهني آنها نيز موثر است.

به گزارش ايسنا، اين پزشكان با همكاري دستياران خود در دانشگاه‌هاي مك گيل و شيربروك به شواهد پزشكي دست يافته‌اند كه نشان مي‌دهد رژيم غذايي حاوي نمك زياد توام با فعاليت بدني كم عاملي تاثيرگذار در تحليل بردن و تضعيف توان ذهني و ادراكي در سنين بالاتر است.

به گزارش شبكه خبري تورنتو نيوز، اين پزشكاني روي 1262 زن و مرد سالمند در گروه سني 67 تا 84 سال كه ساكن شهر كبك در كانادا بودند طي يك دوره سه ساله مطالعه و آزمايش كردند.

متخصصان معتقدند اين اولين مطالعه‌اي است كه تاثير مثبت كاهش مصرف نمك را روي سلامت مغز در سالمندان سالم  نشان مي‌دهد.
برچسب ها: نمک زیاد ، توان ذهنی ، آسیب
ارسال به دوستان
captcha
حداکثر قد مجاز برای نشستن پشت فرمان تانک آمریکایی M1 Abrams چقدر است؟ نادیده گرفتن نیازهای شخصی؛ این ۲ زنگ خطر را جدی بگیرید هفت عبارتی که افراد کنجکاو و متفکر در گفتگوهای غیررسمی به زبان می‌آورند چرا خوشحال نیستیم؟ ۲ چیز را از ذهنتان حذف کنید کابوی‌های آمریکایی از کجا آمدند؟ پیاز جوانه‌زده را دور بریزیم؟ / پیاز را کجا نگه داریم که هم تازه بماند هم خاصیتش حفظ شود؟ آخرین امپراتور مغول در قاب دوربین! برای فاصله گرفتن از طعم‌های تکراری، مرغ را این‌بار با دوغ ترشِ گازدار بپزید آیا می‌دانستید آیکون «بلوتوث» در گوشی‌ها ریشه در زمان وایکینگ‌ها دارد؟(+عکس) راز گوشه‌های گرد پنجره هواپیما؛ چرا پنجره‌ هواپیماها دیگر مستطیلی نیست؟ تنها ذهنیتی که زندگی شاد و رضایت‌بخش را تضمین می‌کند کدام رفتارهای ایرانی، از نظر خارجی‌ها عجیب است؟ تنها منشاء شاد بودن در زندگی کشف شد طرز تهیه محلبی آلبالو؛ دسر ترکیه‌ای با طعمی متفاوت برای پذیرایی چگونه ایران ساسانی در دل بدترین خشکسالی تاریخ به اوج قدرت رسید؟