فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۶-۰۵-۱۳۹۰
کد ۱۷۴۶۸۹
انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۶-۰۵-۱۳۹۰

میزان توليد روزانه گاز در پارس جنوبي

عصر ایران
مديرعامل شركت نفت و گاز پارس از توليد روزانه ۸۰۰ ميليون مترمكعب گاز در پارس جنوبي خبر داد و خاطرنشان كرد: هم‌اكنون حدود ۲۴۰ ميليون متر مكعب گاز از ميدان پارس جنوبي توليد مي‌‌‌شود و با بهره‌برداري از ۲۹ فاز استاندارد پارس جنوبي اين رقم به ۸۰۰ ميليون متر مكعب خواهد رسيد كه البته بيشتر از نياز گاز كشور است.
مديرعامل شركت نفت و گاز پارس از توليد روزانه ۸۰۰ ميليون مترمكعب گاز در پارس جنوبي خبر داد.

به گزارش فارس، موسي سوري در جمع خبرنگاران در پارس جنوبي اظهار داشت: پارس جنوبي روز به روز به سمت رشد و پيشرفت بيشتر حركت مي‌كند و تلاش متخصصان داخلي در رشد اين منطقه با وجود تحريم‌هاي بين‌المللي تحسين‌برانگيز است.

وي افزود: امضاي تفاهم‌نامه صادرات گاز از ايران به سوريه و عراق و مديترانه و اروپا برگ زريني بر افتخارات وزارت نفت و ايران اسلامي است و نشان دهنده اهميت ايران در انرژي جهان است.

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس خاطرنشان كرد: امضاي قرارداد تفاهم‌نامه انتقال گاز ايران به كشورهاي عراق، سوريه، لبنان و اروپا كه روز دوشنبه هفته جاري به امضا رسيد در واقع با مسئوليت وزارت نفت منعقد شده و ميزان فروش گاز در اين قرارداد به عهده شركت ملي گاز ايران است.

سوري تصريح كرد: همچنين مسئوليت توليد اين گاز در حوزه كاري ‏شركت نفت و گاز پارس و شركت ملي نفت ايران قرار دارد.

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس از توليد روزانه ۸۰۰ ميليون مترمكعب گاز در پارس جنوبي خبر داد و خاطرنشان كرد: هم‌اكنون حدود ۲۴۰ ميليون متر مكعب گاز از ميدان پارس جنوبي توليد مي‌‌‌شود و با بهره‌برداري از ۲۹ فاز استاندارد پارس جنوبي اين رقم به ۸۰۰ ميليون متر مكعب خواهد رسيد كه البته بيشتر از نياز گاز كشور است.

وي اضافه كرد: براساس برآوردهايي كه درباره مصرف داخلي صورت گرفته، با توليد از تمام فازهاي پارس جنوبي؛ حدود ۲۰۰ تا۲۵۰ ميليون مترمكعب گاز مازاد نياز كشور ‏توليد خواهيم كرد.

سوري در ارتباط با مصارف گاز مازاد بيان داشت: بخشي از اين گاز به ‏مصرف داخلي، بخشي به منظور صادرات و بخشي نيز به چاه‌هاي نفتي خوزستان تزريق خواهد شد.

سوري عنوان داشت: هم‌اكنون در فازهاي ۹ و ۱۰ پارس جنوبي ۱۷ ميليون متر مكعب گاز توليد مي‌‌شود كه اين ميزان تا پايان سال جاري به ۵۶ ميليون متر مكعب خواهد رسيد.

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس ادامه داد: ميزان توليد گاز اين شركت امسال حدود ۴۰ ميليون متر مكعب، سال آينده بيش از ۵۰ ميليون، سال ۹۲ بيش از ۱۰۰ ميليون و تا پايان سال سوم به طور كلي بيش از ۵۵۰ ميليون ‏مترمكعب افزايش خواهد داشت.‏

سوري تصريح كرد: شركت نفت و گاز پارس در راستاي افزايش بهره‌وري و افزايش توليدات پارس جنوبي فعاليت چشمگيري دارد و به‌ويژه در راه‌اندازي فازهاي در دست احداث تلاش فوق‌العاده‌اي صورت گرفته است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود تهدید روبیو علیه ایران: به تعهدات عمل نکنید، ترامپ گزینه‌های زیادی دارد 3 نکته درباره سفر پزشکیان به پاکستان قوه قضائیه: آزادی بیش از ۲ هزار زندانی در تهران با همت خیرین در سال گذشته