فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۰۶-۰۲-۱۳۹۰
کد ۱۶۳۶۸۲
انتشار: ۰۸:۳۱ - ۰۶-۰۲-۱۳۹۰

1500 جانباز شیمیایی سردشتی بدون پزشک!

عصر ایران
این جانباز شیمیایی سردشتی گفت: صحنه زشت و تاسف باری هست وقتی جانبازان شیمیایی را با اتوبوس پس از ساعتها راه برای درمان به ارومیه می برند در حالی که شهر ما سردشت است و کلینیک و درمانگاه هم داریم.

کلینیک تخصصی جانبازان شیمیایی سردشت هدیه ای بود از سوی مقام معظم رهبری به جانبازان شیمیایی سردشتی. این در حالی است که با گذشت دو سال هنوز بخشهای تخصصی این کلینیک راه اندازی نشده و جانبازان سردشتی را برای درمان با اتوبوس به ارومیه منتقل می کنند.

به گزارش مهر، سال 1387 در پی سفر مقام معظم رهبری به استان آذربایجان غربی از برکات این سفر ساخت کلینیک تخصصی جانبازان شیمیایی سردشت بود که به نوعی می توان گفت این کلینیک هدیه ای بود از سوی معظم له به قربانیان سلاحهای شیمیایی سردشت که متاسفانه پس از گذشت دو سال هنوز بخشهایی از این کلینیک مجهز نشده و با مشکل پزشک متخصص روبرو است.

بر اساس این گزارش، پنج ماه قبل ابوالفضل ملک‌زاده معاون بهداشت بنیاد شهید و امور ایثارگران از واگذاری کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت به شبکه بهداشت استان آذربایجان غربی خبر داد که به گفته وی پیشنهاد این واگذاری 9 ماه پیش در جلسه‌ای با حضور مسئولین مربوطه در استان آذربایجان غربی از سوی معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح شد‌.

همچنین پیش از این نصرت‌الله ملازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی هم از واگذاری کلینیک تخصصی مصدومان شیمیایی سردشت به شبکه بهداشت و درمان استان خبر داده بود در حالی که پس از گذشت پنج ماه هنوز اجرای این طرح عملیاتی نشده و کلینیک ایجاد شده توسط بنیاد شهید در سردشت همچنان بدون پزشک خاک می خورد.

 این در حالی است که صالح عزیز پور رئیس انجمن حمایت از مصدومان شیمیایی و جانباز 70 درصد شیمیایی در گفتگو با خبرنگار مهر از تعطیلی داروخانه سردشت خبر داد و افزود: مسئولان زحمت کشیدند و کلینیک تخصصی جانبازان شیمیایی را برای یک هزار و 500 مصدوم شیمیایی باقیمانده از حمله شیمیایی به سردشت ایجاد کردند ولی ای کاش پزشک معالج هم در کلینیک می گذاشتند تا تجهیزات بیخودی خاک نخورد.

وی افزود: پس از بارها مصاحبه و فشار رسانه ای از سوی خبرگزاری مهر و روزنامه ها بالاخره بنیاد شهید حرکتی انجام داد و قرار شد دانشگاه علوم پزشکی ارومیه مسئولیت تامین پزشک معالج کلینیک تخصصی جانبازان شیمیایی سردشت را بر عهده بگیرد که بر خلاف تعهدات هنوز دانشگاه پزشکی مستقر نکرده است.

این جانباز شیمیایی سردشتی گفت: صحنه زشت و تاسف باری هست وقتی جانبازان شیمیایی را با اتوبوس پس از ساعتها راه برای درمان به ارومیه می برند در حالی که شهر ما سردشت است و کلینیک و درمانگاه هم داریم.

همچنین روشن فکر رئیس بنیاد شهید سردشت در پاسخ به این پرسش که چرا پس از گذشت دو سال هنوز متخصص چشم و ریه جانبازان شیمیایی در این کلینیک مستقر نشده و پس از مدت پنج ماه هنوز دانشگاه علوم پزشکی بر اساس تفاهم نامه، پزشکی به این کلینیک اعزام نکرده است گفت: من پاسخگو نیستم باید از استان پیگیری کنید ولی قرار است کارهایی انجام شود.
ارسال به دوستان
پژو 405 در خیابان‌های بلژیک (تصویری) انفجار و تیراندازی در یک مرکز امنیتی در کراچی پاکستان عارف: روایت‌سازی و مستندسازی از مراسم تشییع رهبر انقلاب برای مردم جهان انجام شود زیبایی ببینیم؛ مخصوص طرفداران مرسدس بنز جاده چالوس یک‌طرفه شد این حجم زیبایی ؛ یک مدرسه دخترانه است (+عکس) معاون ترامپ: مذاکرات با ایران موفقیت‌آمیز بوده است قطع برق تعدادی از مناطق تهران؛ دلیل مشخص شد وقتی یک ساختمان برعکس ساخته می شود؛ معماری کاملا واقعی (+عکس) ‏ماجرای خرید محصولات کشاورزی از آمریکا چیست؟ چرا مخالفان تیم مذاکره‌کننده، آگاهانه واقعیت را تحریف می‌کنند؟ تاج السلطنه و مهمانی انتخاب کودک همسر (+صدا) دو تصویر، یک افسانه؛ چگونه لیونل مسی استانداردهای فوتبال را برای همیشه تغییر داد؟ (+اینفوگرافیک) پادشاه سلامت روده؛ فیبر یا پروبیوتیک؟ (بررسی برنده این دوئل گوارشی) اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزله‌زده ونزوئلا درخواست جالب سفارت ایران در غنا: کرواسی را ببرید تا ما صعود کنیم