فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۰۲-۱۱-۱۳۸۹
کد ۱۵۳۸۶۲
انتشار: ۱۶:۴۸ - ۰۲-۱۱-۱۳۸۹

مدیرعامل مترو تهران: مشکل ما فقط نقدینگی است

عصر ایران
هاشمی افزود: قانون استفاده از حساب ذخیره ارزی به صورتی جامع تدوین و تصویب شده است که تسهیلات منظورشده از سهم50 درصدی دولت تلقی شده و تضمین بازپرداخت آن به صورت صددرصد برعهده دولت خواهدبود.
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: اجرا نشدن قانون برداشت مترو از صندوق ذخیره ارزی اقدامی غیرقانونی ، غیرحقوقی و فقط برای گریز از پرداخت نکردن این اعتبار است .
 
به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ محسن هاشمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت تونل خط3 متروی تهران افزود: برخی صحبت های مطرح درباره علل پرداخت نشدن این اعتبار از محل صندوق ذخیره ارزی ، غیرواقعی و نشان دهنده این است که این قانون خوب درک نشده است .

وی گفت: این قانون طوری تدوین شده است که دولت به راحتی می توانست آن را اجرا کند.

هاشمی افزود: قانون استفاده از حساب ذخیره ارزی به صورتی جامع تدوین و تصویب شده است که تسهیلات منظورشده از سهم50 درصدی دولت تلقی شده و تضمین بازپرداخت آن به صورت صددرصد برعهده دولت خواهدبود.

وی اضافه کرد: براساس این قانون همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف شده است این منابع را در سال89 در اختیار شهرداری مربوط قرار دهد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: می گویند حساب ذخیره ارزی پول ندارد در صورتی که رئیس جمهور در سفر به استان البرز به مناسب بودن موجودی ین حساب اشاره داشته است .

هاشمی افزود: ما مشکلی جز نقدینگی نداریم و اگر اعتبار لازم در اختیار ما قرار می گرفت امروز به جای دو میلیون نفر امکان جا به جایی روزانه چهار میلیون نفر را داشتیم .

مدیرعامل شرکت متروی تهران اضافه کرد: امروز در ساخت مترو از مرز 15 کیلومتر عبور کرده ایم و خط4 مترو از میدان انقلاب تا آزادی به زودی افتتاح می شود و سپس ادامه امتداد خط به سمت اکباتان را در دستور کار داریم .

وی گفت: در خط یک هم مسیر قیطریه تا تجریش تا آخر امسال تست گرم و در جنوب این خط نیز یک ایستگاه میان حرم مطهر تا کهریزک ایجاد می شود .

هاشمی درباره ورود واگن های جدید به ناوگان مترو افزود: هم اکنون80 واگن در گمرک جنوب آماده تحویل است که امیدواریم با تامین نقدینگی و بودجه سالانه دولت و پرداخت آن به بانک ، این واگن ها به کارخانه حمل شود و پس از مونتاژ در چرخه خدمات رسانی قرار گیرد .

وی با اشاره به بهره برداری از دومین دستگاه حفاری خودکار TBM گفت: چهار دستگاه وارد کشور شده و دو دستگاه در خط 4 و 3 به کار گرفته شده است .

هاشمی افزود: دو دستگاه دیگر یکی تا قبل از پایان سال در خط 7 و دیگر در بهار90 در خط 6 به کار گرفته می شود .
ارسال به دوستان
چرا موش‌ها در تهران زیاد شده‌اند؟ کدام مناطق تهران بیشتر در معرض این خطرند انیمیشن «ویولونیست» از سنگاپور جایزه اصلی جشنواره انسی را برد ذخایر استراتژیک نفت هند فقط ۵ روز دوام می‌آورد‌ جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های دانش‌آموزان قیمت مسکن در تهران از پیش از جنگ تاکنون ۸۰ درصد افزایش یافته است تحویل جنگنده F-۳۵ بدون رادار! / بحران جدید در پنتاگون هشدار یک کارشناس نسبت به استفاده درست از اهرم تنگه هرمز؛ ممکن است هزینه‌هایی به ایران تحمیل شود که جبران آن دشوار باشد دستور سازمان غذا و دارو برای جمع‌آوری پودرهای وزن‌دهی «رویال» پیروزی در جنگ به آشتی با جامعه منجر شود / اگر از فرصت استفاده نشود سایه جنگ از سر کشور برداشته نمی‌شود کوسه چین‌دار؛ شکارچی مرموز اعماق اقیانوس که لقب فسیل زنده دارد شليک به توافق تهران - ترامپ / بازگشت شرایط جنگی تندروها جاده‌ صاف‌کن کسانی شده‌اند که رویای انزوای ایران را در سر می‌پرورانند چگونه در نور کم عکس‌های حرفه‌ای بگیریم؟ ۸ نکته کاربردی برای دوربین و موبایل ماجرای کشته شدن یک دختر با گلوله اسلحه شکاری در پارکی در تهران / ضارب حین فرار از کشور دستگیر شد ایران، سومین تیم برتر آسیا در جام جهانی ۲۰۲۶
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟