فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۳۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۵-۰۵-۱۳۸۹
کد ۱۳۱۵۵۶
انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۵-۰۵-۱۳۸۹

اعلام آمادگي ونزوئلا براي ارسال بنزين به ايران

عصر ایران
در سفر اخير هوگو چاوز به تهران نيز موافقت نامه‌اي بين ايران و ونزوئلا براي واردات بنزين به ايران امضا شد كه بر مبناي آن در صورت نياز ايران، ونزوئلا هر بار 20 هزار بشكه بنزين به ايران صادر مي‌كند.

فارس: سفير ونزوئلا در تهران گفت: ما در خدمت ايران هستيم و هر زمان كه تهران اعلام نياز كند، بنزين لازم را در اختيارش قرار مي‌دهيم.

داويد بلاسكس كارابايو سفير جمهوري بوليواري ونزوئلا در تهران در خصوص صادرات بنزين به ايران پس از تحريم‌هاي يك جانبه آمريكا و غرب گفت: ما در خدمت ايران هستيم و هر زمان كه ايران اعلام نياز كند، بنزين لازم را در اختيارش قرار خواهيم داد.

وي با اشاره به سفر چاوز به ايران و اظهارات او در مشهد مبني بر آمادگي ونزوئلا براي صادرات روزانه 20 هزار بشكه بنزين به ايران در صورت اعلام نياز تهران گفت: در همان زمان نيز تهديداتي در خصوص تحريم‌هاي نفتي و بنزيني ايران مطرح بود كه اين موضوع هيچ ارتباطي به قوانيني كه برخي كشورها مانند آمريكا عليه ايران وضع كرده‌اند، ندارد.

در سفر اخير هوگو چاوز به تهران نيز موافقت نامه‌اي بين ايران و ونزوئلا براي واردات بنزين به ايران امضا شد كه بر مبناي آن در صورت نياز ايران، ونزوئلا هر بار 20 هزار بشكه بنزين به ايران صادر مي‌كند.

سفير ونزوئلا در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برگزاري نمايشگاه توريسم در ونزوئلا كه از 9 تا 12 سپتامبر (18 تا 20 شهريور) برگزار مي‌شود، نسبت به حضور شركت كنندگان ايراني در اين نمايشگاه ابراز اميدواري كرد.

بلاسكس همچنين ادامه داد: براي شركت در نمايشگاه مطبوعات ايران نيز از سوي ونزوئلا افرادي مشخص شده‌اند كه به ايران سفر كنند.

وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در خصوص راه‌اندازي نيروگاه بوشهر و اظهارات مقامات غربي با ذكر اين مثال كه «اگر ماشين داريد بايد بنزين آن را نيز داشته باشيد تا حركت كند»، خاطرنشان كرد: اگر ايران قصد توليد برق از نيروگاه اتمي بوشهر را دارد قطعاً بايد سوخت آن را نيز پس از پايان سوخت تهيه شده توليد كند، زيرا همانطور كه ماشين بدون بنزين بي‌فايده است، نيروگاه بدون سوخت نيز فايده‌اي ندارد.

كارابايو در ادامه در خصوص بيانيه تهران، بر ضرورت دستيابي به يك موضع منطقي مورد رضايت طرفين تأكيد كرد و گفت: بيانيه سه جانبه تهران اقدامي مثبت بود كه نشان داد، ايران راه را براي گفت‌وگوها باز گذاشته است.

وي همچنين اعلام آمادگي گروه وين براي آغاز مذاكرات در مورد بيانيه تهران را اقدامي مثبت برشمرد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
درخواست جالب سفارت ایران در غنا: کرواسی را ببرید تا ما صعود کنیم اهمیت بازسازی زندگی در دوران پساجنگ آمادگی کامل تهران برای میزبانی مراسم وداع با رهبر شهید عادت‌هایی که ممکن است شما را زودتر پیر کنند!(اینفوگرافیک) دادستان مازندران: ضابطان قضایی مکلف‌اند با مصادیق عریان‌سازی برخورد قانونی کنند ماموریت تاریخی کی‌روش برای صعود تیم ملی ایران عضو مجلس خبرگان رهبری: عده‌ای افراطیون کارشکنی می‌کنند که نادرست است/ مذاکره‌کنندگان باید هوشیار باشند پروازهای رامسر به شیراز، مشهد و بغداد برقرار شد سلطانیه زنجان میزبان مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور تظاهرات هفتگی علیه کابینه نتانیاهو ادامه دارد انتقاد زلاتان از داوری علیه ایران در جام جهانی ستایش اینفانتینو از جذابیت نبرد ایران و مصر پاسخ بیگلربیگی به امیرحسین ثابتی: دو روز قبل از نطق شما، با خواهش وزیر نفت و تنها بخاطر جلوگیری از به مخاطره افتادن مدیریت انرژی کشور استعفا دادم/ چرا رگ گردنتان برای گم‌شدن‌میلیاردها دلار ناشی از‌ فروش نفت باد نکرد؟ زمان بازگشایی مصلای تهران برای وداع با رهبر شهید مسکو: پالایشگاه نفت اوکراین در زاپوریژیا را هدف قرار دادیم