فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۷۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۲-۰۴-۱۴۰۵
کد ۱۱۷۲۵۷۰
انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۲-۰۴-۱۴۰۵

حمله سایبری و قطع ناگهانی خدمات 3 بانک بزرگ کشور / ایجاد مشکل برای دهها میلیون ها نفر / مشکل حل شد

بانک
شرکت انفورماتیک از رفع مشکل و بازگشت خدمات 3 بانک ملی، صادرات و تجارت خبر داد.

حمله سایبری در صبح سه شنبه، خدمات 3 بانک ملی، تجارت و صادرات را از کار انداخت. صبح یک روز بعد یعنی چهارشنبه شرکت انفورماتیک خبر داد این قطع خدمات حل شده است.

به گزارش عصرایران، صبح سه شنبه 2 تیر 1405 خدمات سه بانک به صورت ناگهانی قطع شد و میلیون ها ایرانی را دچار مشکل کرد. کارت این بانک ها نیز قطع شده اند و قابل  استفاده نیست.

شرکت خدمات انفورماتیک دلیل این اتفاق را حمله سایبری اعلام کرد و گفت برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات بانک ها و مشتریان ، خدمت دهی سه بانک ملی، صادرات و تجارت از طریق کارت بانکی را متوقف کرده است.

بانک ملی، بزرگترین بانک ایران است که بیشترین تعداد حساب و مشتری و شعبه را دارد. آمار مشتریان بانک ملی بیش از 40 میلیون مشتری اعلام شده است.

آمار مشتریان بانک صادرات و تجارت هم به ترتیب 36 میلیون مشتری و 15 تا 20 میلیون مشتری است.

این برای چندمین بار است که بانک ها به ویژه بانک ملی دچار مشکل می شوند و نمی توانند خدمات بانکی به مشتریان ارائه کنند.

اختلال در خدمات 4 بانک ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات از 23  خرداد شروع شد و در روزهای اخیر ادامه داشت.

در زمان جنگ 40 روزه نیز بانک ملی با اختلال و قطع خدمات روبه رو شده است.

حمله سایبری / قطع خدمات برای جلوگیری از دسترسی به اطلاعات بانک ها 

در واکنش به این اتفاق، شرکت خدمات انفورماتیک صبح سه شنبه دلیل این حادثه را حمله سایبری اعلام کرد و گفت برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات بانک ها و مشتریان، خدمات مبتنی بر کارت سه بانک ملی، تجارت و صادرات را قطع کرده است.

این شرکت در اطلاعیه خود توضیح داد: "به‌منظور پیشگیری از هرگونه دسترسی غیرمجاز و صیانت از امنیت داده‌ها و دارایی‌های مشتریان، در حال حاضر ارائه خدمات مبتنی بر کارت را به صورت موقت از دسترس خارج کرده است."

  شرکت خدمات انفورماتیک اضافه کرد: "در پی بروز برخی اختلالات در سامانه‌های کارت‌محور بانک‌های ملی، صادرات و تجارت که ناشی از حملات سایبری گزارش شده است، بدین‌وسیله به استحضار مشتریان گرامی و هم‌وطنان عزیز می‌رساند، شرکت خدمات انفورماتیک به‌منظور پیشگیری از هرگونه دسترسی غیرمجاز و صیانت از امنیت داده‌ها و دارایی‌های مشتریان، در حال حاضر ارائه خدمات مبتنی بر کارت را به صورت موقت از دسترس خارج کرده است".

این شرکت افزود: "تیم‌های فنی و متخصصان امنیت سایبری در حال رفع اختلالات ایجادشده هستند تا امکان بهره‌برداری دوباره از خدمات فراهم شود."

شرکت خدمات انفورماتیک ادامه داد: شرکت ضمن عرض پوزش بابت وقفه پیش‌آمده در انجام امور بانکی، از تمام کاربران و مشتریان خواست ضمن حفظ صبوری و شکیبایی، اخبار و اطلاعات تکمیلی در خصوص زمان بازگشت به وضعیت عادی را صرفاً از طریق درگاه‌های اطلاع‌رسانی رسمی و مراجع ذی‌صلاح پیگیری کنند. این شرکت به مشتریان بانک ها اطمینان داد تا با بهره‌گیری از حداکثر توان فنی، این اختلالات در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

خبر تکمیلی : مشکل حل شد

ایرنا نوشت اختلال مقطعی که در برخی بانک‌های کشور ایجاد شده بود، برطرف شد و خدمات بانکی به وضعیت عادی بازگشت. 

بر اساس گزارش شرکت خدمات انفورماتیک خدمات کارت‌محور هم‌اکنون در دسترس مشتریان است و روند ارائه خدمات به روال عادی بازگشت.

 

برچسب ها: بانک ، قطع ، خدمات
ارسال به دوستان