فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۷۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۰۲-۰۴-۱۴۰۴
کد ۱۰۷۱۱۸۶
انتشار: ۱۹:۵۱ - ۰۲-۰۴-۱۴۰۴

مسمومیت غذایی ۱۱ نفر در بندرعباس/ یک نفر فوت شد 

مسمومیت غذایی ۱۱ نفر در بندرعباس/ یک نفر فوت شد 
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در تهیه و نگهداری مواد غذایی، از شهروندان درخواست کرد که‌ در صورت مشاهده هرگونه علائم مشابه، سریع به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنند.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در اطلاعیه‌ای‌ اعلام کرد: در پی بروز علائم مسمومیت غذایی ۱۱ نفر از حاضران یک مهمانی در یکی از روستاهای بخش مرکزی بندرعباس، بیماران به بیمارستان‌های شهید محمدی و کودکان این شهرستان مراجعه کردند که یک نفر فوت کرده و بقیه با حال عمومی مساعد ترخیص شدند.
 
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، این افراد مسموم شده شامل چهار بزرگسال و هفت کودک بوده که با علائمی شامل حالت تهوع، تب و گلودرد به بیمارستان‌های شهید محمدی و کودکان بندرعباس مراجعه کردند.
 
براساس این گزارش، از بین بیماران یک خانم ۵۵ ساله با وجود دریافت خدمات درمانی فوت کرده و بقیه با حال عمومی خوب ترخیص شدند.
 
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در تهیه و نگهداری مواد غذایی، از شهروندان درخواست کرد که‌ در صورت مشاهده هرگونه علائم مشابه، سریع به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنند.
 
این افراد پیش از مراجعه، در یک مهمانی خانوادگی در یکی از روستاهای بخش مرکزی بندرعباس حضور داشته‌اند و سالادالویه مصرف کرده بودند. با ورود بیماران به مراکز درمانی و انجام اقدامات پزشکی لازم، تمامی افراد تحت مراقبت قرار گرفتند.
 
وضعیت یک نفر وخیم بود که فوت شد و ۱۰ نفر دیگر نیز پس از تثبیت وضعیت جسمانی، با حال عمومی مساعد از بیمارستان مرخص شدند.
 
لازم به ذکر است که خانواده یادشده سالاد الویه را از یک مرکز تهیه موادغذایی، خریداری کرده بودند و مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس به جهت پیگیری موضوع، این مرکز تهیه مواد غذایی را مورد بازرسی قرار داد اما مورد مشکوکی مشاهده نشد.
 
«بوتولیسم» نوعی مسمومیت غذایی کشنده است که در اثر مصرف کشک غیر پاستوریزه، تمامی غذاهای کنسروی (که قبل از مصرف، حرارت مناسب به آن‌ها نرسیده است) و یا سوسیس و کالباس آلوده بروز می‌کند.
 
علائم و نشانه‌های این مسمومیت با تاخیر (بعد از ۱۲ تا ۲۴ ساعت) ظاهر می‌شود و شامل تاری دید، دوبینی، افتادگی پلک فوقانی، عدم توانایی حرکتی، اختلال تکلم، لکنت زبان، سختی بلع و خشکی و درد گلو است‌.»
 
مهم‌ترین اقدام درمانی در این مسمومیت تجویز سریع داروی ضد سم (Anti toxin) در مرکز درمانی است.
 
در صورت عدم درمان ممکن است فرد مسموم بر اثر فلج تنفسی فوت کند.
 
چنانچه از غذای آماده کنسرو شده استفاده می‌کنید، با جوشاندن کنسرو به مدت ۲۰ دقیقه می‌توان از خطر مسمومیت کشنده بوتولیسم پیشگیری کرد.
برچسب ها: بندرعباس ، مسمومیت ، غذا
ارسال به دوستان
حماس: جنایات پی‌درپی اشغالگران، بدون پاسخ نخواهد ماند نهاد دریایی انگلیس از افزایش تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز خبر داد دو ستاره ایران در لیست منتخب سایت آماری هو اسکورد داستان پرفراز و نشیب طارمی؛ از پنالتی‌زن قهار تا روزهای بحرانی پایان رویاپردازی؛ چرا فوتبال ایران به بن‌بست رسید؟ سپاه امروز کدام تجهیزات و مراکز آمریکایی را منهدم کرد؟ درخشش تاریخی آفریقا در جام جهانی ۲۰۲۶ با صعود ۹۰ درصدی بازگشایی مسیر هوایی تهران-دبی؛ نخستین پرواز از فردا مرگ‌ومیر سنگین در اروپا همزمان با موج شدید گرما اسرائیل به آثار باستانی لبنان هم آسیب زد اطلاعیه سپاه بروجن درباره انفجار کنترل‌شده در چهارمحال و بختیاری روایت ایندین اکسپرس از وداع تلخ ایران با جام جهانی ۲۰۲۶؛ وقتی رویا در ۱۰۰ ثانیه فرو ریخت ادعای سفیر آمریکا: شاید واشنگتن برای نابودی زیرساخت‌ های ایران پیرامون کنترل تنگه هرمز اقداماتی انجام دهد پیروزی قاطع والیبال ایران مقابل کوبا در لیگ ملت‌ها پزشکیان: همه ظرفیت‌ها را برای کاهش مشکلات مردم به‌کار گرفته ایم
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟