فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۷۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۰۱-۰۴-۱۴۰۴
کد ۱۰۷۰۷۹۰
انتشار: ۱۵:۰۷ - ۰۱-۰۴-۱۴۰۴

گروسی: تاسیسات هسته‌ای نباید مورد حمله قرار بگیرند

گروسی: تاسیسات هسته‌ای نباید مورد حمله قرار بگیرند
گروسی خواستار «خویشتنداری نظامی» و «تلاش اجتناب ناپذیر در جهت یک راه‌حل دیپلماتیک» شد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی حملات ایالات متحده به تاسیسات هسته‌ای ایران تاکید کرد چنین تاسیساتی هرگز نباید هدف حمله قرار بگیرند.
 
به گزارش ایسنا، «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به حملات هوایی بامداد امروز (یکشنبه) آمریکا به تاسیسات اتمی ایران هشدار داد یک چنین تاسیساتی هرگز نباید هدف حمله قرار بگیرند.
 
به گزارش «ریانووستی» گروسی در اظهاراتی که از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتشار پیدا کرد، گفت: «من مکررا بیان کرده‌ام که تاسیسات اتمی هرگز نباید هدف حمله قرار بگیرند.»
 
گروسی خواستار «خویشتنداری نظامی» و «تلاش اجتناب ناپذیر در جهت یک راه‌حل دیپلماتیک» شد.
 
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین گفت نیاز به برقراری آتش‌بس است تا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتواند به بازرسی‌های خود در ایران از جمله در قبال ذخایر اورانیوم غنی شده ادامه دهد.
 
گروسی بیان داشت تبادل اطلاعات مداوم و به موقع با تهران بر سر ایمنی هسته‌ای دارایی اهمیت حیاتی است.
 
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سحرگاه امروز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی تروث سوشال مدعی حمله این کشور به تاسیسات هسته‌ای ایران در فردو، نطنز و اصفهان شد.
 
این ادعای ترامپ حدود یک هفته بعد از آن مطرح شد که رژیم صهیونیستی در سحرگاه ۲۳ خرداد در حمله متجاوزانه به تاسیسات هسته‌ای، نظامی و مناطق مسکونی ایران موجب شهادت شماری از فرماندهان نظامی، دانشمندان هسته‌ای و شهروندان غیرنظامی شد.
 
حمله در آستانه برگزاری دور ششم مذاکرات غیرمسقتیم تهران-واشنگتن با میانجیگری عمان درباره مسئله برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های ایران انجام شد. «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران این اقدام را «خیانت به دیپلماسی خواند».
 
درخوست‌ها برای بازگشت ایران به مذاکرات در حالی از سوی بازیگران بین‌المللی مطرح می‌شود که به گفته وزارت امور خارجه ایران، تهران اساسا در حال مذاکره بود که مورد این حمله متجاوزانه قرار گرفت و میز مذاکرات را ترک نکرده بود که اکنون به آن بازگردد.
 
عملیات موفقیت‌آمیز نیروهای مسلح ایران برای دفع تهاجم اسراییل به کشور در عین پاسخ کوبنده به این تجاوزگری طی عملیات «وعده صادق ۳» ادامه دارد. مقام‌های ایرانی تاکید کرده‌اند تا زمان متوقف نشدن حملات متجاوزانه علیه ایران، مذاکره امکان‌ناپذیر خواهد بود.
 
مقام‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، همچنین تحلیلگران به طور جدی درباره پیامدهای حمله به تاسیسات اتمی ایران به دلیل خطر فجایع انسانی و زیست‌محیطی بر اثر تشعشعات هسته‌ای ناشی از انفجار هشدار داده‌اند.
 
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی حمله بامداد امروز اعلام کرد که افزایشی در سطح تشعشعات خارجی تاسیسات اتمی ایران مشاهده نکرده است.
 
این در حالی است که اسراییل بدون عضویت در پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی(ان‌پی‌تی) دارنده بزرگ‌ترین زرادخانه اتمی در منطقه غرب آسیا است و هیچ نظارتی بر برنامه هسته‌ای این رژیم انجام نمی‌شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
راز اسکرول کردن‌های طولانی چیست؟ / چرا نمی‌توانیم گوشی را زمین بگذاریم؟ ایتاکوای؛ یکی از زیباترین صحنه های آمازون از نگاه ماهواره (تصویری) به این دلیل وسط تابستان سرما می‌خوریم / آیا باد کولر باعث سرماخوردگی می‌شود؟ تاریخ به روایت تصویر / کارزار انتخاباتی حزب نازی برای انتخابات رایشتاگ ایکس-۶۵ وارد مرحله نهایی ساخت شد؛ هواپیمایی که بدون سطوح کنترل پرواز می‌کند ایران رسما از جام جهانی حذف شد این جنگ بوی نفت سوخته می‌دهد منابع طبیعی «کلاژن‌» پیش‌بینی جدید از تاریخ انقراض گیاهان؛ آخرین برگ سبز زمین چه زمانی پایین می‌افتد؟ مقایسه درآمد بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) آشنایی با مکانیسم، مزایا و معایب گیربکس «CVT» عکس دسته‌جمعی «بلژیکی‌ها» در ایران دوران قاجار ترکان خاتون؛ ملکه نگون‌بخت ایران میان‌وعده‌های خوب برای تقویت سلامت روده را بشناسید رازهای بزرگ کیهان؛ ۱۱ معمای بی‌پاسخ که علم را به چالش می‌کشند