فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۲۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۱۹-۱۰-۱۴۰۳
کد ۱۰۲۸۳۲۹
انتشار: ۰۸:۲۱ - ۱۹-۱۰-۱۴۰۳

30 علت برای اینکه چرا واقعیت ­ها را نمی‌پذیریم؟

30 علت برای اینکه چرا واقعیت ­ها را نمی‌پذیریم؟
چون اگر واقعیت را بپذیریم، نگران از دست دادن جایگاه خود هستیم.
30 علت زیر را باید برای نپذیرفتن واقعیت‌­ها مد نظر قرار داد:
 
1- چون دایرۀ مشورت ما محدود است، خیلی اشتباه می‌­کنیم؛
 
2- چون با وجود IQ بالا به شدت از EQ پایین رنج می‌­بریم؛
 
3- چون ناخودآگاه بسیاری از ما، یک عمر دست نخورده باقی می‌ماند؛
 
4- چون اکثریتِ مطلق پدران و مادران، تربیت را صرفاً تحسین فرزندان خود می­‌دانند؛
 
5- چون افراد به موجب مشکلات معاش، به ندرت فرصتِ کشف خود را پیدا می­‌کنند؛
 
6- چون اگر واقعیت را بپذیریم، نگران از دست دادن جایگاه خود هستیم؛
 
7- چون احساساتمان بر محاسباتمان مسلط هستند؛
 
8- چون نوشته­‌های سعدی، فردوسی و دیگر مشاهیر ایرانی را بسیار کم خوانده‌­ایم؛
 
9- چون اشتباه را نه تجربه بلکه ضعف ابدی تلقی می­‌کنیم؛
 
10- چون یک ضعف بسیار بنیادی داریم: می­‌خواهیم همه ما را تایید کنند؛
 
11-چون نه درخانواده، نه در مدرسه و نه در جامعه، آداب نقد را به ما نمی‌­آموزند؛
 
12-چون با تاریخ خود بیگانه‌­ایم؛
 
13- چون به ما آموزش نداده‌­اند که انسان، مجموعه­‌ای از ضعف‌­ها و قوت­‌ها است؛
 
14- چون وقتی فردی اشتباه می‌­کند، او را اصلاح نمی­‌کنیم بلکه عمدتاً تخریب می­‌کنیم؛
 
15- چون بسیار کم کتاب می­‌خوانیم، دامنۀ واژگان ما در فهم پدیده‌ها و تعامل با یکدیگر بسیار محدود است؛
 
16- چون بیش از اینکه تمایل داشته باشیم افکار و رفتار یکدیگر را بازبینی کنیم، می‌خواهیم دورهم باشیم؛
 
17- چون تمرین نکرده‌­ایم که 50 صفحه در مورد خود بنویسیم؛
 
18- چون عموماً علیرغم تواضع در ظاهر، اکثر رفتارهای ما با خودمحوری و خود حق بینی آمیخته هستند؛
 
19- چون به شدت برتری طلبیم­، نمی­‌توانیم ضعف‌­های خود را بپذیریم؛
 
20- چون تصور می‌کنیم پرسش‌گری و مشورت، ما را ضعیف نشان می‌دهد؛
 
21-چون ماهیت خطاپذیری انسان را با ماهیت ثابت فرشتگان اشتباه گرفته‌­ایم؛
 
22- چون اهداف ما با امکاناتمان توازن ندارند؛
 
23- چون واژۀ Fact در منظومۀ ادبی و فکری ما وجود ندارد؛
 
24- چون تقریباً در هیچ عرصه­‌ای باهم رقابت نمی­‌کنیم؛
 
25- چون زبانِ انگلیسی نمی­‌دانیم تا در دایرۀ جهانی، خود را محک بزنیم؛
 
26- چون چند میلیون نفر آسیایی، آفریقایی، اروپایی یا از کشورهای عربی در کشور ما زندگی نمی­‌کنند؛
 
27- چون فرصتِ مقایسه نداریم؛
 
28- چون تاریخ چین، هند، روسیه، آمریکا و اروپا را نخوانده‌­ایم؛
 
29- چون تصمیم‌­سازان جامعه، کمتر ذهن ریاضی دارند و بیشتر انتزاعی هستند؛
 
30- چون غرق در خود و منافع خود هستیم، همکاری، یادگیری و مشارکت با دیگران تقریباً تعطیل است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: واقعیت ، نمی‌پذیریم
ارسال به دوستان
فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه چالش جدید زلاتان ابراهیموویچ در آمریکا ؛ از تنش روی آنتن تا هنر برنامه‌سازی یا شانس خالص؟ استاندار خراسان رضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز قطعی نشده درخواست سفارت ایران از غنا برای صعود به جام جهانی رکورد گرمای ۵۰ درجه در کهورک سیستان و بلوچستان