فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۸۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۷-۰۵-۱۴۰۳
کد ۹۸۸۰۵۲
انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۷-۰۵-۱۴۰۳

معلمان امسال بازنشسته نمی‌شوند

معلمان امسال بازنشسته نمی‌شوند
وی با بیان اینکه امسال جزو سال‌هایی است که میزان ورودی آموزش و پرورش بر میزان خروجی آن غلبه می‌یابد، گفت: امسال آن دسته از معلمان که قرار بود بازنشسته شوند، می‌مانند و همکاری خواهند داشت.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش‌وپرورش گفت: «امسال کسانی که در سن بازنشستگی قرار دارند، می‌مانند و همکاری خواهند داشت.»
 
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در گذشته در یک سال ۳۰۰۰ ورودی جذب می‌شدند، اما از آن طرف بیش از ۵۰ هزار نفر خروجی داشتیم که در سال گذشته با یک سونامی روبه‌رو شدیم، افزود: در دولت شهید رئیسی فقط در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بیش از ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی اخذ شد، یعنی می‌توان گفت بیش از یک چهارم نیروی امروز آموزش و پرورش در سه سال اخیر استخدام شدند که نشان از پیشی گرفتن ورودی بر خروجی است.
 
قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش‌وپرورش، با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اساسی و مهم آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی است گفت: در برنامه هفتم پیشرفت از ماده ۸۸ تا ماده ۹۲ به حوزه آموزش و پرورش اختصاص یافته است، در ماده ۸۸ شفاف اعلام شده آموزش و پرورش مکلف است ظرف مدت ۶ ماه آیین نامه سند جامع نیروی انسانی را دوباره آماده کند.
 
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۶۷ هزار نفر خروجی داشتیم که باید جبران می‌شد، ادامه داد: در آزمون اخیر آموزگاری که چند روز گذشته نتیجه آن اعلام نهایی شد، از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ۲۸ هزار و ۸ نفر نیروی جدید جذب شد. همچنین برای آزمون دبیری که هفته آینده اعلام نتیجه می‌شود بیش از ۲۴ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ یعنی کسانی که لیسانس و بالاتر دارند و در آزمون شرکت کردند قبول می‌شوند.
 
وی ادامه داد: در آزمون کیفیت‌بخشی که مراحل پایانی دوره و کار ارزیابی و مصاحبه آن در حال انجام است، حدود ۲۰ هزار نفر مربی تربیتی، مراقب سلامت و مشاوره و معلم ورزشی جذب می‌شوند که نزدیک به ۷۲ هزار نفر در این مدت محدود صرفا از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند.
 
لاشکی با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار نفر استخدامی از طریق دانشگاه فرهنگیان در دوره ۴ ساله اتفاق می‌افتد، گفت: این افراد از اول مهر امسال کار خود را آغاز می‌کنند. بیش از ۲۰۰۰ نفر در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ردیف استخدامی داده شد. برای اولین بار بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجوز ۳۰۰۰ جذب نخبه در وزارت آموزش و پرورش صادر شد که منتظر هستیم کار‌های اداری آن انجام شود.
 
وی با بیان اینکه امسال جزو سال‌هایی است که میزان ورودی آموزش و پرورش بر میزان خروجی آن غلبه می‌یابد، گفت: امسال کسانی که در سن بازنشستگی قرار داشتند، می‌مانند و همکاری خواهند داشت. به هر حال امیدوارم که در طی چند سال آینده مشکل اساسی آموزش که نیروی انسانی است، حل شود.
 
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تهران، شهرستان‌های استان تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین کمبود نیروی انسانی را دارند اظهار کرد: این استان‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند.
برچسب ها: معلمان ، بازنشسته ، امسال
ارسال به دوستان
وسیله‌ای که شاید آلوده‌تر از توالت باشد! چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت