فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۴۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۰۹-۱۲-۱۴۰۲
کد ۹۴۷۳۴۷
انتشار: ۱۸:۲۴ - ۰۹-۱۲-۱۴۰۲

توصیه‌ هایی برای صرفه جویی در مصرف گاز

توصیه‌ هایی برای صرفه جویی در مصرف گاز
شرکت گاز از مردم تقاضا کرد با توجه به برودت هوا و برای تداوم گازرسانی در مصرف گاز صرفه جویی کنند.
برودت هوا در این ایام باعث مصرف بیش از حد گاز شده است به همین دلیل پایداری شبکه گاز احتیاج به صرفه جویی در مصرف گاز دارد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ شرکت گاز راه‌هایی را برای مصرف حداقلی گاز پیشنهاد کرد:
 
۱-با بسته نگهداشتن درب اتاق‌های خالی و خاموش کردن بخاری‌های موجود در آنها مقادیر قابل توجهی در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی می‌شود.
 
۲-یکی از راه‌های صرفه جویی این است که مسئولان ادارات در ایام تعطیل موتورخانه و وسایل گرم کننده ساختمان‌ها را خاموش کنند.
 
۳-خاموش کردن سامانه‌های حرارتی ساختمان‌های دولتی و غیر دولتی یک ساعت مانده به اتمام وقت اداری هم موجب کاهش هزینه است و هم کمک به مردم.
 
۴-برای متعادل کردن هوای ساختمان به جای باز کردن پنجره‌ها، درجه شوفاژ و بخاری را کم کنید.
 
۵-با پوشیدن لباس مناسب و یا تنظیم دمای محل سکونت بین ۲۱-۱۸ درجه سانتیگراد از مصرف بی‌رویه گاز اجتناب کنید.
 
۶-کاهش هر یک درجه سانتیگراد دما و ممانعت از افزایش بی‌مورد دمای اطاق، سبب کاهش مصرف سوخت به میزان شش درصد می‌گردد.
 
۷-استفاده از سامانه کنترل هوشمند در ساختمان‌های مسکونی موجب صرفه‌جویی حدود ۱۵ درصدی در مصرف سوخت می‌شود.
 
۸- ثبت نام در طرح ملی اصلاح وبهینه سازی موتورخانه واحد‌های مسکونی و تجاری درسایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی (goc.nigc.ir) وکاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز طبیعی.
 
۹-در انتخاب و خرید لوازم گازسوز دو نکته را در نظر داشته باشید: استاندارد بودن وسیله و میزان بازدهی.
 
۱۰-حرف A در برچسب انرژی نشانگر بالاترین میزان کارایی و حرف G نشانگر کمترین میزان بازدهی است، لطفا موقع خرید وسایل گازسوز دقت کنید.
 
۱۱-یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی این است که شب‌ها موقع خوابیدن شعله بخاری یا درجه شوفاژ را کم کنید و از پوشش مناسب استفاده کنید.
 
۱۲-توجه به برچسب انرژی محصولات در هنگام خرید علاوه بر کاهش هزینه‌های مصرف سوخت، به حفظ محیط زیست هم کمک می‌کند.
 
۱۳-با هواگیری و رسوب زدایی به موقع رادیاتور‌های شوفاژ و همچنین دوده‌زدایی از لوله‌ها و کوره بخاری، از اتلاف گاز ممانعت کنید.
 
۱۴-دمای رفاه بین ۲۱-۱۸ درجه سانتیگراد است. با رعایت دمای رفاه از اتلاف انرژی اجتناب کنیم.
 
۱۵-یکی از راه‌های صرفه جویی این است که دمای آبگرمکن و شوفاژ را بین ۵۰ الی ۶۰ درجه سانتیگراد قرار دهید.
 
۱۶-توجه کنیم که اندازه وسیله حرارتی با محل مورد استفاده تناسب داشته باشد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: مصرف گاز ، صرفه جویی
ارسال به دوستان
تکذیب محدودیت‌های ترافیکی ورودی‌های تهران توسط پلیس راهور افتتاح نخستین دادگاه برخط کشور در جزیره کیش شهردار نیویورک : از اسرائیل حمایت نمی کنیم خبر ازدواج آقای پدر قصه‌های تابه‌تا با هنرمند نقاش (+عکس) رسانه‌های اسرائیلی: توافق با بیروت حضور طولانی‌مدت ارتش اسرائیل را در لبنان رقم می‌ زند ادعای رسانه صهیونیستی: اسرائیل برای انفجار گسترده تونل‌ها در جنوب لبنان آماده می‌شود مرگ دو نوجوان در تصادف جاده همدان به ملایر پرداخت فوری پاداش بازیکنان مصر پس از تساوی برابر ایران تحسین ایستادگی ملی‌پوشان فوتبال توسط سخنگوی وزارت امور خارجه رازهای کبد؛ سفر به درون پیچیده ترین پالایشگاه بدن (+اینفوگرافیک) شاهکار مهندسی با الهام از یک دانه استوایی؛ راز طراحی اولین هواپیمای نظامی آلمان! (+تصاویر) رئیس‌جمهور اسلوونی: جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران اشتباه بود؛ ترامپ هم می داند وقوع قتل دو نفر در نزاع خانوادگی در استان زنجان واکنش نتانیاهو به اظهارات اخیر اردوغان وضعیت بحرانی چادرملو پیش از تقابل با گل‌گهر؛ تمرین با ۹ بازیکن
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟