فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۱۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۸-۰۸-۱۴۰۲
کد ۹۱۹۰۳۹
انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۸-۰۸-۱۴۰۲

فشارخون بالا و دیابت عامل مرگ ۲۱۵ هزار ایرانی

فشارخون بالا و دیابت عامل مرگ ۲۱۵ هزار ایرانی
دو بیماری فشارخون بالا و دیابت از بیماری‌های بسیار مهم است که منشأ بسیاری از بیماری‌های دیگر به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی به عنوان مهمترین عامل مرگ و میر مردم در کشور هستند.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت در کشور و غربالگری دو بیماری فشارخون بالا و دیابت، از مشارکت ۷۰ هزار مراقب سلامت و بهورز در اجرای این پویش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن بارونی، با بیان اینکه فشارخون بالا عامل مرگ و میر حدود ۸۵ هزار نفر و دیابت نیز مستقیماً عامل مرگ و میر حدود ۱۳۰ هزار نفر در کشور است، گفت: وزارت بهداشت با توجه به اهمیت بالای پیشگیری از فشارخون بالا و دیابت، این پویش را آغاز کرده است.

وی به کاهش سن ابتلای افراد به دو بیماری دیابت و پرفشاری خون در کشور اشاره کرد و گفت: در پویش ملی سلامت ۲۹ هزار واحد بهداشتی کشور شامل حدود ۱۸ هزار خانه بهداشت، ۵ هزار و ۶۰۰ مرکز جامع سلامت، ۵ هزار و ۵۰۰ پایگاه سلامت و ۷۰ هزار مراقب سلامت و بهورز مشارکت دارند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت یکی از اهداف پویش ملی سلامت را افزایش جمعیت یکبار خدمت گرفته در مراکز بهداشتی عنوان کرد و افزود: امیدواریم پس از ثبت اطلاعات افراد در این پویش و همچنین برنامه ملی سلامت خانواده در ۹۳ شهرستان کشور، وضعیت سلامت افراد را با استفاده از پرونده سلامت، رصد و خدمات مناسبی ارائه کنیم.

بارونی تصریح کرد: در پویش ملی سلامت پس از شناسایی بیماران مبتلا به پرفشاری خون و دیابت، این افراد رها نمی‌شوند بلکه مراقبت فعال خدمات مشاوره، بهداشتی، درمانی و دارویی را دریافت می‌کنند. در این پوش و همچنین برنامه ملی سلامت، هر ایرانی با کد ملی، حتماً پرونده الکترونیک سلامت خواهد داشت و بیماران شناسایی شده برای دریافت خدمات، رصد و دنبال شوند.

وی ادامه داد: بیماران شناسایی شده در صورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی به سطوح ۲ و ۳ خدمات ارجاع می‌شوند و همکاران بهداشتی ما در این زمینه به بیماران مشاوره می‌دهند تا بیماران زودتر شناسایی و تحت مراقبت قرار گیرند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت یکی دیگر از اهداف اجرای پویش ملی سلامت را پیشگیری در زمینه سال‌های از دست رفته عمر بیماران پرفشاری خون و دیابت دانست و یادآور شد: این دو بیماری از بیماری‌های بسیار مهم است که منشأ بسیاری از بیماری‌های دیگر به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی به عنوان مهمترین عامل مرگ و میر مردم در کشور هستند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: دیابت ، فشار خون ، بیماری
ارسال به دوستان
پخش زنده ۶ مسابقه فوتبال جام‌جهانی، امشب و فردا واکنش حسین سلاح‌ورزی به خرید محصولات کشاورزی آمریکایی؛ بخشی از این منابع آزاد شده ایران به عنوان پشتوانه ایجاد ابزارهای مالی و اعتباری مورد استفاده قرار گیرد پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! روایت مرکز آمار از تورم در استان‌ها/ ۱۱ استان سه رقمی شدند امضای هزار سینماگر برای حمایت از صدای کودک انیمیشن‌ها در مقابل هوش مصنوعی «داستان اسباب‌بازی 5» همه رقبا را کنار زد بلایی که ماهواره سر فیلم‌های ایرانی آورد! آغاز فروش مشارکت در تولید محصول جدید سایپا از فردا + بخشنامه تأثیر پنهان طعم‌های محبوب «یخی» بر قلب بورس هفته را صعودی آغاز کرد مسکن رکورد دار رکود در 1404 شد واکنش وزارت خارجه به نقض یادداشت تفاهم خاتمه جنگ از سوی آمریکا صعود تورم آمریکا به اوج سه‌ساله/ چرا احتمال کاهش نرخ بهره کمرنگ شد؟ یافته غیرمنتظره: تمام فسیل‌های شناخته‌شده از انسان‌تباران هومو نالدی ماده هستند بیماری اِم‌کِی‌دی؛ وقتی یک عفونت ساده تبدیل به التهاب می‌شود!