فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۹۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۰۷-۰۴-۱۴۰۲
کد ۸۹۵۷۵۹
انتشار: ۱۸:۰۵ - ۰۷-۰۴-۱۴۰۲

بازگشایی سینما آفتاب بهبهان پس از ۲۰ سال

بازگشایی سینما آفتاب بهبهان پس از ۲۰ سال
فرماندار بهبهان با اشاره به اینکه سینما آفتاب در گذشته محلی برای جمع‌ شدن و به اشتراک گذاشتن خنده‌ها و گریه‌ها و احساس همدردی با هم بود گفت: امروزه و با ورود فضای مجازی که فرد را به انزوا برده و احساس انسان بودن در قالب جمع را به فردگرایی و تنهاتر شدن کشانده است بزرگترین هجمه علیه فرهنگ یک جامعه است.
برابر اعلام اداره کل ارشاد خوزستان، آیین گشایش سینما آفتاب با حضور هنرمندان، مدیران و علاقه‌مندان در محل این سینما برگزار شد و به انتظار ۲۰ ساله مردم بهبهان برای بازسازی و بهره‌برداری مجدد یکی از قدیمی‌ترین سینماهای این شهرستان پایان داد و ۳۰۰ صندلی به ظرفیت سینماهای کشور افزوده شد.
 
به گزارش ایسنا، مهدی شجاعی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان در این آیین از آرزوی ۲۰ ‌ساله مردم بهبهان برای بازگشایی مجدد سینما فلق (شهر قصه) که اکنون با نام سینما آفتاب مجددا کار خود را آغاز می‌کند یاد کرد و افزود: از همه افرادی که به عشق پیشرفت و آبادانی شهرمان در این مکان گرد هم جمع شدند و همچنین مسؤولان، کارشناسان و دلسوزانی که در ۲۰ سال گذشته برای راه‌اندازی سینما و رونق فرهنگ و هنر شهر تلاش کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم.
 
وی با بیان اینکه این یک اتفاق بسیار بزرگی در بهبهان است خاطرنشان کرد: در حالی ۳۰۰ صندلی به ظرفیت سینماهای شهرستان و کشور اضافه شده که خیلی از شهرستان‌ها از وجود سینما بی‌بهره‌اند و گفتنی‌ است که این اتفاق ارزشمند رقم نمی‌خورد اگر تلاش‌های شبانه‌روزی شهرام محمدشفیعی به عنوان مالک سینما آفتاب نبود.
 
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان افزود: مالک این سینما با تحمل مشکلات و پیگیری در جهت رفع آنها این هدیه ارزشمند را به بهبهان و فرزندان این شهرستان ارزانی داشت.
 
همچنین در ادامه رستم عیدی‌پور فرماندار بهبهان ضمن خیرمقدم به مسؤولان، مدیران، هنرمندان و پیشکسوتان ادب و هنر از تلاش‌های بی وقفه در ساخت، بازسازی و ایجاد مکان‌های فرهنگی برای رونق و بسط نشاط اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.
 
وی ادامه داد: همواره دلسوزان و دغدغه‌مندانی در بهبهان وجود دارند که تاریخ و هویت بهبهان را از زیر خاک بیرون آورده و احیا می‌کنند.
 
فرماندار بهبهان با اشاره به اینکه سینما آفتاب در گذشته محلی برای جمع‌ شدن و به اشتراک گذاشتن خنده‌ها و گریه‌ها و احساس همدردی با هم بود گفت: امروزه و با ورود فضای مجازی که فرد را به انزوا برده و احساس انسان بودن در قالب جمع را به فردگرایی و تنهاتر شدن کشانده است بزرگترین هجمه علیه فرهنگ یک جامعه است.
 
وی با بیان اینکه سینما می‌تواند ابزاری در جهت انتقال اهداف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی قرار گیرد گفت: شاید علتی که نسل جدید ما در شناخت فرهنگ غنی ایران بیگانه‌اند عدم توانایی ما در انتقال این فرهنگ با ابزارهای روز و ظرفیت‌های موجود بوده است که نیازمند تلاش هنرمندان ما برای عینیت بخشیدن اهداف فرهنگی و اجتماعی در قالب تصویر است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: سینما ، خوزستان
ارسال به دوستان
قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود چرا بلانشو «فوکو» را نویسنده‌ای در فضای ادبی می‌خواند؟ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند